طی حکمی:

یک گیلانی معاون قضایی دادستان کل کشور شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «محمدجواد حشمتی» معاون سابق سازمان بازرسی کل کشور و رئیس کل سابق دادگستری استان گیلان به سمت معاون قضایی دادستان کل کشور منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «محمدجواد حشمتی» معاون سابق سازمان بازرسی کل کشور به سمت معاون قضایی دادستان کل کشور منصوب شد.

۱۳۹۰۱۲۰۲۰۰۰۴۵۰_PhotoA میزان، «محمدجواد حشمتی» که پیش از این معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور بود اکنون جایگزین «حسین ذبحی» شده است.

«محمد جواد حشمتی مهذّب» متولد ۱۳۴۲ از سال ۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف و عمدتاً قضایی اشتغال داشته است.

سمت‌های قضایی وی از سال ۶۱ شروع و تاکنون با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، قاضی دیوانعالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

علاوه بر این و با حفظ سمت‌های قضایی، به عنوان عضو و یا رئیس هیأت‌های تخلفات اداری و هسته گزینش فعالیت داشته و چند سالی نیز جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بوده است.

حشمتی لیسانس خود را در دانشکده علوم قضایی و فوق لیسانس را در رشته حقوق خصوصی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران (واحد مرکز) و با دفاع از پایان نامه با موضوع «بررسی تطبیقی قاعده ی مایضمن» اخذ کرده است.

در طول تحصیل و کار قضایی علاوه بر پایان نامه، در موضوعاتی مانند «بررسی پیرامون حقوق مدنی جنین»، «مقایسه اجمالی اعاده دادرسی کیفری با اعاده دادرسی مدنی»، «مبانی حقوقی پیشگیری از وقوع جرم » و … بررسی و کار تحقیقی داشته است.

همچنین تأسیس و عضویت افتخاری در جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر (NGO) با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه ی مشاوره به معتادین و خانواده های آنان و سازمان ها نهاد های درگیر و مبتلابه در این خصوص، انجام چندین مسافرت خارج از کشور به منظور شرکت در اجلاس‌ها و شناخت راهکارهای علمی روز دنیا، تبادل اطلاعات و تجربیات مفید فی مابین در مورد موضوعاتی مانند امنیت مرز – درمان معتادین با محوریت خانواده- جلوگیری از کشت خشخاش و قاچاق مواد مخدر، شرکت در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی داخلی راجع به تهیه و تدوین قوانین و مواردی از این دست در فعالیت‌های معاون جدید دادستان کل کشور دیده می‌شود.


tel final1

Share