استاندار در دیدار با بانوان فرهیخته دانشگاهی گیلان

گیلان به دلیل مشکلات زیست محیطی نیاز به صنایع های تک دارد/ضرورت بهره گیری از شرایط جدید کشور برای فعالیت بیشتر پژوهشگران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باتوجه به پتانسیل‌های موجود در صنعت، کشاورزی، گردشگری، تجارت بین‌الملل و منطقه آزاد در گیلان ضرورت دارد تا پژوهشگران ابتدا از درون استان شروع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در دیدار با بانوان فرهیخته دانشگاهی گیلان  با بیان اینکه باید از شرایط جدید حاکم بر کشور استفاده کنیم،گفت : این شرایط فرصت بهتری را برای انجام کارهای پژوهشی در بخش های مختلف و کمک به توسعه ایران و استان فراهم می کند.

IMG_4468 دکتر محمدعلی نجفی با تبریک موفقیت‌های پی‌درپی دیپلماسی ایران در پرونده هسته‌ای افزود : با بسته شدن پرونده PMD و لغو ۱۲ قطعنامه صادره علیه جمهوری اسلامی ایران تحمل بار مضاعف ۱۲ سال تحریم‌های ناجوانمردانه از دوش مردم برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها ایجاد چنین شرایط بی نظیری را تصور نمی‌کردند خاطر نشان کرد : نادیده گرفتن تلاش‌های رئیس جمهور و تیم دیپلماسی قوی وزارت خارجه که تحت حمایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقدام نمودند از انصاف به دور است.

نماینده عالی دولت در گیلان فرصت‌های موجود در شرایط پسا تحریم را  بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود : با اندیشه‌های نو و تحول گرا و تلاش‌های فرهیختگان و پژوهشگران می‌توان در ارتقاء هر چه بیشتر سطح دانش دانشگاه‌ها گام مثبتی برداشت.

وی اندیشه‌های پژوهشگران را در دست یافتن  جایگاه اصلی ایران در صحنه‌های بین‌المللی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد : فرصت ایجاد شده با لغو تحریم ها برای رسیدن به این هدف بسیار مناسب  است.

استاندار با بیان اینکه باید از شرایط جدید حاکم بر کشور استفاده کنیم،گفت : این شرایط فرصت بهتری را برای انجام کارهای پژوهشی در بخش های مختلف و کمک به توسعه ایران و استان فراهم می کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در مباحث دینی بر نقش پژوهش بسیا تأکید شده است افزود : جامعه‌ی ما برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار در تحولات ناشی از علم و فناوری نیازمند یک رویکرد پژوهش محور است.

وی تصمیم گیری در ابعاد مختلف جامعه براساس پژوهش‌های صورت گرفته را قابل اتکا عنوان و خاطر نشان کرد : آزادی بیان و عمل، شجاعت در ارائه اندیشه‌ها و تقویت منابع اعتباری از زیربناهای موثر برای یک پژوهش موفق است.

دکتر نجفی بر ضرورت ترویج اندیشه پژوهش و فعالیت گروهی از دوران کودکی تأکید و تصریح کرد : با این تفکر کودکان و نوجوانان می‌توانند در سال‌های بعد در کنار یکدیگر و با خرد جمعی برای آینده کشور تصمیم بگیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : باتوجه به پتانسیل‌های موجود در صنعت، کشاورزی، گردشگری، تجارت بین‌الملل و منطقه آزاد در گیلان ضرورت دارد تا پژوهشگران ابتدا از درون استان شروع کنند.

وی بر ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرائی تأکید و خاطر نشان کرد : باید تلاش شود تا پژوهش‌ها به واقعیت‌های کاربردی جامعه نزدیک‌تر گردد.

وی پرداختن به صنایع های تک را یکی از نیازهای پژوهشی استان دانست و گفت: گیلان به دلیل مشکلات زیست محیطی نیاز به صنایع هایتک دارد.

وی تصریح کرد: طی این مدت تلاش بسیار کردیم تا وضعیت زیست محیطی استان را از این حالت دربیاوریم اما با وجود بهبود نسبی ، هنوز نتوانستیم به نتیجه دلخواه دست یابید.

استاندار گیلان با اشاره به جمع حاضر، بر ضرورت انجام پژوهش درباره بخش ها و ابعاد مختلف زندگی، توانمندی ها و آسیب های اجتماعی بانوان تاکید کرد و گفت: پژوهشگران در این بخش نیز می توانند با پژوهش و ارائه وضعیت ها و حقیقت های زندگی بانوان برای رفع مشکلاتشان کمک کنند.

استاندار گیلان مشارکت بیشتر بانوان در بخش‌های مختلف جامعه را ضرورت عنوان و تصریح کرد:  بانوان جامعه از دقت، مسئولیت پذیری، صداقت و امانتداری برخوردار هستند و باید از ظرفیت‌های آنان بهره‌مند شد.

در این  دیدار که مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از بانوان فرهیخته دانشگاهی حضور داشتند، برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های گیلان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، تربیت معلم و پارک علم و فناوری به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

tel final1

Share