با توجه به اندک زمان باقیمانده تا ثبت نام انتخابات

گیلان انتخابات الکترونیکی ندارد/گمانه زنی احمدی پور از تعداد نامزدها/پیش بینی ۲ هزار و ۸۸۷ شعبه اخذ رای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی‌پور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۳۱ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: تعداد نامزدهای احتمالی مذکور نسبت به دوره قبل ۲۱ نفر بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,محمد احمدی‌پور با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگارن رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال اظهار کرد: یکی از مناسبت‌هایی که حساسیت‌های مختلف روی آن است و به آن توجه می‌شود، موضوع انتخابات است.

ahmadipoorSC_0206وی به پیش‌بینی ۲ هزار و ۸۸۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات مذکور در گیلان اشاره کرد و افزود: صندوق‌های رای طبق انتخابات ریاست جمهوری گذشته در استان در نظر گرفته شده است.

احمدی‌پور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۳۱ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی  در گیلان ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: تعداد نامزدهای احتمالی مذکور نسبت به دوره قبل ۲۱ نفر بیشتر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از همکاری ۵۶ هزار نفر در بخش‌های مختلف اجرایی، بازرسی و نظارت به منظور برگزاری انتخابات در استان خبر داد و بیان کرد: ۹۸ درصد از افراد مذکور مردمی هستند و کمتر از سیستم دولتی استفاده می‌شود.

وی به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه برگزاری الکترونیکی انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان هنوز قطعی نشده است.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیکی پس از نهایی شدن تفاهمنامه مذکور تنها در کلانشهرها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رشت جزو کلانشهرها نیست و اگر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود گیلان انتخابات الکترونیکی ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به دو تعریف در الکترونیکی برگزار کردن انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: تعریفی که مردم از الکترونیکی برگزار کردن انتخابات دارند با تعریف وزارت کشور و شورای نگهبان متفاوت است.

وی با بیان اینکه فرآیند انتخابات الکترونیکی است، اظهار کرد: رای‌گیری و شمارش آرا که مرحله پایانی انتخابات است پس از نهایی شدن تنها در کلانشهرها برگزار می‌شود.

احمدی‌پور به برگزاری جلسه‌های مشترک برای بررسی بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انتخابات به صورت الکترونیکی توسط وزارت کشور و شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: استفاده از شماره ملی برای جلوگیری از تخلف و تقلب از شناسنامه در انتخابات حائز اهمیت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان وجود کارت ملی در شناسایی رای‌دهندگان در شعبه‌های مختلف را موثر خواند و بیان کرد: برگزاری الکترونیکی انتخابات در کاهش زمان شمارش آرا و نظارت سیستم اجرایی و نظارتی در استان و کشور موثر است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ فرآیند انتخابات تعداد ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اخذ رای و شمارش آرا دو فرآیند انتهای است و تنها در کلانشهرها اجرایی می‌شود.

tel final1

Share