شهردار تالش خبر داد:

گوزنِ حفاظت شده در پارک جنگلی سیاهداران تالش تلف شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار تالش گفت: یک رأس گوزن از ۱۵ رأس گوزنِ حفاظت شده در پارک سیاهداران تالش در حال شاخ زنی مجروح و بر اثر این جراحت تلف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نسیم ،شهردار تالش گفت: یک رأس گوزن از ۱۵ رأس گوزنِ حفاظت شده در پارک سیاهداران تالش در حال شاخ زنی مجروح و بر اثر این جراحت تلف شد.۱۳۹۴۰۴۲۳۱۳۰۵۰۳۳۰۲۵۶۹۵۰۵۴

حسن محمد‌پور اظهار داشت: یک رأس مارال از گونه گوزن در پارک جنگلی سیاهداران شهرستان تالش در حال شاخ زنی مجروح و بر اثر این اتفاق یکی از ۱۵ گوزن حفاظت شده در این پارک جنگلی تلف شد.

وی با بیان اینکه بر اثر درگیری دو گوزن در منطقه پارک جنگلی سیاهداران شهرستان تالش این گوزن تلف شد، گفت: از دامپزشکی  تالش در خواست کمک کردیم و این اتفاق براثر سهل‌انگاری شخص یا مجموعه‌ای نبوده و امری طبیعی است  و اکنون این گوزن را برای انجام تاکسی درمی انتقال داده‌ایم.

شهردار تالش با اشاره به افزایش حیوانات این مجموعه حفاظت شده، اظهار داشت: برای حفظ گونه‌های حیوانی در پارک جنگلی سیاهداران نظارت مستمر با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط را انجام می‌دهیم اما افزایش حیوانات حفاظت شده در پارک جنگلی سیاهداران بستگی به ایجاد زیر‌ساخت‌ها است؛ اگر بخواهیم گوزن‌های دیگر به این پارک جنگلی اضافه کنیم، نیازمند ایجاد یک منطقه حفاظت شده جدید است که باید حصار‌کشی و فنس‌کشی و برای حیوانات جدید محل پناهگاهای زیستی در نظر گرفته شود.

محمدپور با بیان اینکه در بحث توسعه پارک جنگلی سیاهداران کارشناسان ما در حال بررسی و مطالعات هستند، تصریح کرد: بحث اصلی در زمینه احداث باغ پرندگان در پارک جنگلی سیاهداران است.

tel final1

Share