رمان در صدر جدول

کتاب‌ های پرفروش شهر رشت در هفته گذشته/ نیچه همچنان می‌گرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،طبق روال گذشته سراغ کتاب‌های پرفروش هفته را از کتابفروشی های شهر گرفتیم. نکته ی جالب توجه این هفته تنوع کتاب های پرفروش در کتابفروشی‌های مختلف است اما به طور میتوان گفت تلفیقی از رمان های مطرح و رمان های نه چندان مشهور، شاکله ی اصلی کتاب های پرفروش هفته را تشکیل داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرزاد حبیب‌نژاد در روزنامه اعتماد ویژه گیلان نوشت:طبق روال گذشته سراغ کتاب‌های پرفروش هفته را از کتابفروشی های شهر گرفتیم. نکته ی جالب توجه این هفته تنوع کتاب های پرفروش در کتابفروشی‌های مختلف است اما به طور میتوان گفت تلفیقی از رمان های مطرح و رمان های نه چندان مشهور، شاکله ی اصلی کتاب های پرفروش هفته را تشکیل داده اند.
کتاب_۱۶۰۱۶۱۲۶dddbfموضوعی که در این هفته بیش از هر چیز دیگری به چشم میخورد حضور آثار شاخص ادبی به عنوان کتاب منتخب هفته در کتابفروشی‌های شهر رشت است و این امر بیانگر این است که جامعه‌ی کتاب‌خوان شهر رشت با آگاهی قبلی از نام کتاب و نویسنده، کتاب مورد نظر را خریداری می‌کنند. در ادامه کتاب‌های پرفروش هفته در سه کتابفروشی را بررسی میکنیم.

شهر کتاب (شعبه اول)

در شعبه اول کتابفروشی شهر کتاب رمان جاودانه ی «شازده کوچولو» نوشته ی آنتوان دوسنت اگزوپری کتاب منتخب هفته شد. شازده کوچولو که اولین انتشارش به سال ۱۹۴۳ میلادی برمی‌گردد با ترجمه به بیش از ۲۵۰ زبان و گویش یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. (فروش این کتاب سالیانه ۱ میلیون نسخه تخمین زده میشود). تا کنون ترجمه‌های متعددی از این کتاب به زبان فارسی صورت پذیرفته که این‌بار ترجمه‌ی کاوه میرعباسی مورد توجه کتابدوستان شهر رشت قرار گرفته.

رمان «بار هستی» که حسین کاظمی آن را «سبکی تحمل ناپذیر هستی» ترجمه کرده از جمله رمان‌هایی است که از همان هفته‌ی اول مورد توجه کتاب‌دوستان شهر رشت قرار گرفته و این هفته جایگاه دوم را در این کتابفروشی به خود اختصاص داده.

لیست کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شهر کتاب (شعبه اول) عبارتند از:

۱ ) شازده کوچولو/نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری/مترجم: کاوه میر عباسی/نشر نی
۲) سبکی تحمل ناپذیر هستی(بار هستی)/نویسنده: میلان کوندرا/ترجمه: حسین کاظمی یزدی/نشر نیکو
۳) کتاب شعر تقدیر/شاعر: مونا برزویی/نشر نگاه
۴) مجموعه آثار نمایشی سیا گالش/نویسنده: یوسف فخرایی/انتشارات حق شناس

شهر کتاب (شعبه دوم)‌

تقریبا می‌توان گفت کتاب‌هایی که در طول هفته های گذشته مورد توجه مخاطبان کتاب قرار گرفته بود از تمامی مناطق جغرافیایی جهان بوده و از کشورهای شرق آسیا گرفته تا غرب اروپا هرکدام نماینده‌ای در لیست کتاب‌های پرفروش ما داشته‌اند و در واقع تنها منطقه‌ی ادبیات‌خیزی که تا به اینجا مورد توجه کتابدوستان شهر رشت قرار نگرفته بود، منطقه‌ی آمریکای لاتین بود که در هفته جاری این طلسم شکسته شد و کتابی از آمریکای لاتین کتاب منتخب شعبه‌ی دوم کتابفروشی شهر کتاب شد.
رمان «دختری از پرو» نوشته ی ماریو بارگاس یوسا نویسنده‌ی کهنه‌کار پرویی است در سال ۲۰۱۰ توانست بر فراز قله‌ی ادبیات بایستد و جایزه‌ی نوبل ادبیات را از آن خود کند. این کتاب در مورد چهار دهه از زندگی مردی به نام ریکاردو و عشق عجیب او به یک دختر اهل پرو است.
رمان «کافکا در کرانه» که هفته ی گذشته در این کتابفروشی کتاب منتخب هفته شده بود، در جایگاه سوم این هفته قرار گرفت.

لیست کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شهر کتاب (شعبه دوم) عبارتند از:

۱ ) دختری از پرو/نویسنده: ماریو بارگاس یوسا/مترجم: خجسته کیهان/نشر پارسه
۲) خنده در تاریکی/نویسنده: ولادیمیر تابوکوف/مترجم: امید نیکفرجام/نشر مروارید
۳) کافکا در کرانه/نویسنده: هاروکی موراکامی/ مترجم: مهدی غبرائی/ نشر نیلوفر
۴) چشم هایش/نویسنده: بزرگ علوی/ انتشارات نگاه

کتابفروشی بدر‌

مثل هفته‌های گذشته کتاب «وقتی نیچه گریست» کتاب پرفروشی بود و این هفته نیز کتاب منتخب هفته در کتابفروشی بدر شد. این کتاب را روان پزشک هستی‌گرای مشهور اروین د.یالوم نوشته است. وقتی نیچه گریست تلفیقی از روانشناسی و فلسفه است که در آن سه متفکر بزرگ قرن نوزدهم «فردریش نیچه»، «یوزف برویر» و «زیگموند فروید» شاکله‌ی اصلی کتاب را تشکیل می‌دهند.
نادر ابراهیمی هم جایگاه مناسبی در کتابفروشی بدر داشت و دو اثر از وی جزو کتاب‌های پرفروش این کتابفروشی شد.
لیست کتاب‌های پرفروش کتابفروشی بدر عبارتند از:
۱ ) وقتی نیچه گریست: نویسنده: اروین د.یالوم/مترجم: سپیده حبیب/نشر قطره
۲) دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد/نویسنده: آنا گاوالدا/مترجم: الهام دارچینیان/نشر قطره
۳) یک عاشقانه ی آرام/نویسنده: نادر ابراهیمی/ نشر روزبهان
۴) بار دیگر شهری که دوست میداشتم/ نویسنده: نادر ابراهیمی/ انتشارات مرکز

tel final1

Share