از گوشه کنار سیاست در گیلان

چه کسی بنرها را پاره کرد؟/عامل بروز اختلاف در هیات های ورزشی مشخص شد/شهات مدافع حرم گیلانی هنوز تایید نشده است/قصاص در انتظار قاتل مرحوم آرش بابائی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

عامل بروز اختلاف در هیات های ورزشی مشخص شد

resized_Picture 151jpgرشد بی ضابطه سبک های رزمی از عمده ترین دلایل بروز اختلاف و توسعه نیافتگی هیئتهای ورزشی و بخصوص رشته پرطرفدار گونگفو شده است .

به گزارش روابط عمومی ورزش وجوانان گیلان ، مسعود رهنما در مجمع انتخابات هیات کونگ فو با ابراز نگرانی از توسعه سبک ها ی رزمی که آن را با لفظ (من در آوردی )یاد کرد ،تنها را ه برون رفت از بحران فعلی را ورود وزارت ورزش و جوانان در برخورد با این سبک ها دانست  و گفت :برای اینکه در روند توسعه ورزش با بحران و آسیب های اجتماعی مواجه نشویم باید با سبک های رزمی فاقد شناسنامه برخورد اساسی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه عهد اخوتی با هیچکسی ندارم ، از شاخص قراردادن عملکرد هیات ها در ارزیابی افراد و مجموعه ها بعنوان راهبرد مدیریت خود نام برد و تصریح کرد : باید با اتفاق و اتحاد رشته ورزشی گونگفو گیلان را از وضعیت فعلی به سمت جایگاه های برتر کشوری حرکت دهیم ، چرا که توانمندی جوانان و خیل علاقه مندان این رشته ورزشی بسیارفراتر از وضعیت فعلی است .

در مجمع انتخابات کو نگ فواستان گیلان از مجموع ۱۴ رأی مأخوذه ، ناصر اشرافی با ۸ رأی به مدت ۴ سال به ریاست این  هیئت برگزیده شد.

شهات مدافع حرم گیلانی هنوز تایید نشده است

ساعتی پیش خبری درباره شهادت یکی از مدافعان حرم گیلانی منتشر شد که طبق پیگیری ها معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در گفت و گوی با خبرنگار ۸دی گفت: خبر شهات مدافع حرم گیلانی در سوریه هنوز رسما اعلام و تایید نشده است.

سرهنگ بایرامی در ادامه تاکید کرد: در صورت بروز این واقعه روابط عمومی سپاه قدس گیلان به عنوان تنها مرجع تایید رسمی این خبر می باشد.

قصاص در انتظار قاتل مرحوم آرش بابائی 

arash_babaei-1عباس پارسامنش رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار درسیاهکل اظهار داشت: آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل مرحوم آرش بابائی پورتبریزی نژاد در شعبه دوم دادگاه کیفری یک مرکز استان گیلان انجام شد.

وی تصریح کرد: بر اساس رأی این دادگاه؛ متهم ردیف اول آقای «ر-الف» با اسم مستعار «س» به یک مرتبه قصاص نفس در حق اولیای دم از حیث اتهام مباشرت در قتل عمدی مرحوم آرش بابائی پورتبریزی نژاد محکوم شد.

رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل افزود: متهمین ردیف های دوم و سوم این پرونده به نام های خانم «ع-خ» با نام مستعار «آ» و آقای «س-آ» را از حیث اتهام معاونت در قتل عمدی هر یک از آنان را به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده اند.

پارسامنش خاطرنشان کرد: در خصوص اتهام دیگر متهمین ردیف های اول و دوم به ترتیب دایر بر ارتکاب عمل شنیع زنا به ترتیب غیر محصنه و محصنه متهم ردیف اول «ر-الف» را به تحمل یکصد ضربه شلاق حدی و متهم ردیف دوم «ع-خ» را به یک مرتبه حد رجم(سنگسار) محکوم شده اند که در صورت عدم اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادره کننده و موافقت ریاست قوه قضائیه، نامبرده به اعدام محکوم می گردد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه به صورت جدی به دنبال احقاق حق مظلوم از ظالم در تمامی موارد است، گفت: اجرای حکم این پرونده پس از قطعیت، توسط واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیاهکل به مرحله اجرا درخواهد آمد.

چه کسی بنرها را پاره کرد؟

مریم صابری در گیل نگاهنوشت : همزمان با شروع کار پروژه پیاده روسازی بافت مرکزی شهر با ابتکار شهرداری رشت بسیاری ازشخصیت‌های فرهنگی، علمی و ادبی گیلان نیز به دیدار رهگذران آمدند. شهرداری با تهیه بنرهایی از مفاخر گیلان در کنار توضیح کوتاهی درباره کارشان امکان این دیدار را فراهم کرده بود. به نظر می‌رسد شهرداری با این کار خود در نظر دارد تا با این نمایشگاه طولانی در مسیر عملیات اجرایی پروژه ، شهروندان در گذران روز‌ها و انتظار برای دیدن چهره جدید شهر، گذشته و شخصیت‌های بزرگش را به یاد آورد.

بنابراین شهروندان از خیابان امام خمینی(ره) ، میدان شهدای ذهاب و خیابان سعدی هر روز شاهد مفاخر شهرشان بودند. مفاخری که از میرزا کوچک خان و آیت الله بهجت تا سردار شهید املاکی و قلی‌پور و شمس لنگرودی و کامبوزیا پرتوی را شامل می‌شد. اتفاقی که با واکنش های مثبت کاربران شبکه های اجتماعی و در راستای جلب مشارکت مردمی و بازگشت اعتماد از دست رفته مردم به مدیریت شهری تحلیل می شد.

اما چند روزی بیشتر از نمایشگاه طولانی آشنایی با چهره‌ها و یا بهتر بگوییم یادآوری چهره‌ها نگذشته بود که جدا شدن و پارگی و افتادن عکس‌ها شروع شد.

یکی این تعرض را به افرادی نسبت می‌دهد که هدفی جز خرابکاری در شهر ندارند و برای آن‌ها پل تازه افتتاح شده‌ای که با سنگ‌های زیبا تزیین شده و یا عکس نویسنده یا شهیدان شهرش چندان فرقی نمی‌کند و تیغ بر آن‌ها می‌کشد. یکی دیگر این آثار را برجای مانده از تلاش دستفروشان برای ایجاد فضای بهتر برای فروششان می‌دانند که برای داشتن یک سانت بیشتر نه تنها بخشی از پیاده رو که بلکه از ارتفاع به وجود آمده از بنر‌ها نیز استفاده کرده‌اند.

عده‌ای هم دلیل سومی را مطرح می‌کنند و آن تنبلی برخی از شهروندان و یا کاسبانی است که ترجیح می‌دهند از جایی عبور کنند که مسیرشان نزدیک شود و چندان چهره زیبای شهری و حرمت مفاخر اهمیتی برایشان ندارد.

اما مخالفت های برخی از کسبه مخالف اجرای پروژه پیاده رو سازی نیز دلیل چهارم این مشکل عنوان می شود.بازاریانی که گویا خواسته اند با این کار به خاطر کاهش درآمد از شهرداری انتقام بگیرند.

tel final1

Share