چراغ تامین اجتماعی سنگر روشن است

پایان داستان پردازی سایت محلی و اجاره ای وابسته به نماینده رشت/تبدیل شعبه قائم به حرف مسئولان نیست بلکه بر اساس شاخص ها صورت می گیرد/ شعبه سنگر هیچ وقت تعطیل یا نیمه تعطیل نبوده و از روزی که راه اندازی شده در حال ارائه خدمات است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان اظهار می دارد: ما می گوییم تابلوی تامین اجتماعی که هم اکنون در سنگر برافراشته است و خدمات هم که ارائه می شود دیگر این که شعبه مادر «رشت» باشد یا «کوچصفهان» چه فرقی دارد؟! این شعبه هیچ وقت تعطیل یا نیمه تعطیل نبوده و از روزی که راه اندازی شده در حال ارائه خدمات است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاتامین اجتماعی سنگر چند وقتی است که سوژه شده و هر از چندگاهی اخباری در مورد این شعبه منتشر می شود.

امیررضا زندی فر رئیس روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا می گوید:« چراغ تامین اجتماعی سنگر روشن است باید دید اینکه صرفا تابلویی برپا شود مهم است یا اینکه ارائه خدمات صورت گیرد؟! »

۲۲۹۴۸رد شایعه تعطیلی و ادغام

این مسئول با بیان اینکه تامین اجتماعی سنگر هیچ وقت تعطیل نبوده است , اظهار می دارد: تامین اجتماعی خشکبیجار به عنوان شعبه اقماری موقت هفته ای دو روز خدمات می دهد اما تامین اجتماعی سنگر شعبه اقماری دائم است و هر روز ارائه خدمات می دهد و شاهد ادعای ما مردمی هستند که در آنجا رفت و آمد می کنند.

وی با رد شایعه تعطیلی و یا ادغام می گوید:ادغام یعنی اینکه چند مجموعه ترکیب شوند و تشکیلاتی با ساختاری جدید ایجاد شود.

زندی فر افزود: کارمند شعبه سنگر هر روز صبح به کوچصفهان نمی رود که بگوید آقای رئیس من در حال رفتن به محل کارم هستم.باید دید که دوستانی که صحبت از ادغام و تعطیلی می کنند چه هدفی را دنبال می کنند؟!

مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان به تفاوت شعب اقماری با شعب اصلی اشاره می کند و یادآور می شود: از سال ۸۵ شعب اقماری در سازمان شکل گرفت و ماهیت قضیه این بوده که در شهرها و بخش هایی که جمعیت قابل توجه ای ندارند اما مردم مجبور به تردد هستند ,بستر شعبه تامین اجتماعی در یک مقیاس کوچکتر فراهم شود و اینگونه بود که این شعبه ها نام «واحد اقماری» را به خود گرفت.

زندی فر در بخش دیگری از سخنان خود به تغذیه اطلاعاتی شعبه سنگرا شاره می کند و با اشاره به پشتوانه الکترونیکی شعبه ها بیان می دارد: تغذیه اطلاعاتی «تامین اجتماعی سنگر» تا دو سال پیش توسط «شعبه یک رشت» انجام می شد اما هم اکنون از «شعبه کوچصفهان »تغذیه اطلاعاتی صورت می گیرد و تامین اجتماعی کوچصفهان در واقع «شعبه مادر», دو بخش لشت نشا و سنگر به حساب می آید وگرنه «شعبه سنگر» همان کارهایی که از ابتدا انجام می داده امروز هم همان کارها را انجام می دهد.

وی از شعبه های کلاچای و سیاهکل به عنوان شعبه های اقماری تامین اجتماعی در سال های گذشته نام می برد و بیان می دارد: شعبه اقماری کلاچای طی مدت شش الی ۷ سال از لحاظ رشد جمعیتی, تعداد کارگاه ها و تعداد بیمه شدگان به شاخص مصوب سازمان تامین اجتماعی کل کشور رسید و تبدیل به شعبه اصلی شدند.

تبدیل شعبه قائم به حرف نمایندگان و یا فلان مسئول استانی و حتی مدیرکل نیست

زندی فر می افزاید: تبدیل شعبه قائم به حرف نمایندگان و یا فلان مسئول استانی و حتی مدیرکل نیست بلکه بر اساس شاخص ها صورت می گیرد.همیشه می گوییم قانون خط قرمز ماست .نمایندگان مجلس به دلیل جایگاه حقوقی شان و وظیفه ای که بر دوش دارند مورد احترام هستند و از سوی دیگر خودشان قانون گذارند , بنابراین قوانین داخلی سازمان ها هم باید مورد احترام باشد.

مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه برای این اداره کل شهرهای مختلف استان هیچ فرقی نمی کنند , اظهار می دارد: همانگونه که کلاچای به نُرم مصوب رسید و تبدیل به شعبه اصلی شد , سنگر هم هر زمان به شاخص مصوب سازمان برسد تبدیل به شعبه اصلی می شود.

گیلان جزو تیپ یک کشوری است

وی ادامه می دهد: اینکه برخی دوستان در سخنرانی ها خود می گویند که قول تبدیل شعبه اقماری به شعبه اصلی را گرفته ایم مورد استناد نیست و ملاک قوانین و ضوابط است.لزوما ادارات و مجموعه ها در تمام شهرها حضور ندارند اما خوشبختانه تامین اجتماعی گیلان جزو تیپ یک کشوری است و ده استان اول کشور است.

این مسئول در خصوص تعداد شعبه های تامین اجتماعی گیلان می گوید:در گیلان ۲۶ شعبه اصلی , ۸ شعبه اقماری و چهار کارگزاری رسمی وجود دارد و جمعیت بیمه شده , تعداد مستمری بگیران تعداد کارگارها و…جزو مولفه های اصلی سازمان هستند.

در تامین اجتماعی سنگر کارهای روزمره انجام می شود

خدمات ارائه شده در سنگر بخش دیگری از اظهارات «زندی فر» را تشکیل می دهد , بطوریکه وی در این باره می گوید: هم اکنون در تامین اجتماعی سنگر کارهای روزمره نظیر اخذ دفترچه,اعتبارو لیست و فیش انجام می شود و با غیرحضوری شدن خدمات حضور مردم در شعبه ها نیز کاهش یافته است اما برای برخی خدمات نظیر بیمه بیکاری , غرامت یا صدور حکم بازنشستگی  که یک بار در طول عمر بیمه شده اتفاق می افتد همکاران ما در شعبه مدارک را تحویل می گیرند و با شعبه مادر هماهنگ می کنند و برای آن مورد خاص مردم رفت و آمد می کنند نه هر کار روزمره و کوچکی.

شعبه سنگر هیچ وقت تعطیل یا نیمه تعطیل نبوده و از روزی که راه اندازی شده در حال ارائه خدمات است

زندی فر می افزاید:شعبه سنگر از شش سال پیش اقماری بوده و هم اکنون نیز اقماری است و هر زمان به مانند سیاهکل و کلاچای به شاخص مصوب رسید تبدیل به شعبه می شود و انشااالله وعده آقایان نماینده هم عملیاتی خواهد شد و این موضوع سبب خوشحالی ما نیز می شود و برای استان نیز یک امتیاز است.
مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان در پایان اظهار می دارد: ما می گوییم تابلوی تامین اجتماعی که هم اکنون در سنگر برافراشته است و خدمات هم که ارائه می شود دیگر این که شعبه مادر «رشت» باشد یا «کوچصفهان» چه فرقی دارد؟! این شعبه هیچ وقت تعطیل یا نیمه تعطیل نبوده و از روزی که راه اندازی شده در حال ارائه خدمات است و انشاالله هر زمان به مولفه سازمانی رسید قابلیت تبدیل به شعبه اصلی را داراست.هم اکنون لشت نشاء نیز به مانند سنگر در حال دریافت خدمات است اما آن دوستان منطقی تر برخورد کرده اند و حرف و حدیثی در مورد لشت نشاء شنیده نشده است.

پایان داستان پردازی سایت محلی وابسته به نماینده رشت

اظهارات مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان نشانگر این است که برای این سازمان ضوابط و مقررات از هر چیز دیگری مهم تر است و تصمیمات اساسی صرفا بر اساس دستورالعمل ها گرفته می شود نه فشارها . از سوی دیگر اینگونه بر می آید که طی این سالها هیچ تغییری در خدمات تامین اجتماعی سنگر رخ نداده و تنها چیزی که با تصمیم سازمان تامین اجتماعی تغییر کرده شعبه مادر تامین اجتماعی سنگر بوده که از مرکزیت رشت به کوچصفهان انتقال پیدا کرده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اخبار گاه و بیگاه سایت محلی وابسته به نماینده رشت در خصوص تعطیلی تامین اجتماعی سنگر و همچنین در خصوص اقماری نبودن این شعبه و یا ادغام آن خیال پردازی بوده (اینجا و اینجا)و پروژه قهرمان سازی از «آقای نماینده» در راستای انحراف افکار عمومی و صرفا یک شوی رسانه ای و تبلیغاتی می باشد نه چیز دیگری !

البته اینگونه داستان پردازی ها از سوی سایت محلی و اجاره ای وابسته به نماینده رشت به علت غیر بومی بودن مدیران آن مسبوق سابقه بوده است.

هر چند ادغام این سه شعبه اقماری، منجر به ایجاد یک شعبه اصلی در کوچصفهان شده بود اما آن چه برای مردم سنگر اهمیت داشت این بود که دیگر سنگر شعبه ای ولو از نوع اقماری اش که کارشان را راه بیندازد، ندارد و باید از این به بعد رنج سفر به کوچصفهان را به جان بخرند.

سایت محلی منتسب به نماینده رشت مدعی تعطیلی شعبه سنگر می شود و می نویسد:هر چند ادغام این سه شعبه اقماری، منجر به ایجاد یک شعبه اصلی در کوچصفهان شده بود اما آن چه برای مردم سنگر اهمیت داشت این بود که دیگر سنگر شعبه ای ولو از نوع اقماری اش که کارشان را راه بیندازد، ندارد و باید از این به بعد رنج سفر به کوچصفهان را به جان بخرند.

dkmy_img-20150613-wa0004_copy

tel final1

Share