در نشست اتاق بازرگانی گیلان با سرکنسول روسیه مطرح شد

پنیر ایرانی بر سفره مردم روسیه نشست/خرید زمین برای احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان/ نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیزهوش‌تابان تصریح کرد: سرای تجاری ایرانیان با هماهنگی مقام‌های استانی احداث و امکان حضور فعالان تجاری برای کشور فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس ,ماکسیم بارانوف پیش از ظهر امروز در جلسه اتاق بازرگانی گیلان با اعلام آمادگی برای توسعه گردشگری بین گیلان و آستراخان، اظهار کرد: آمادگی ایجاد امکانات خوب برای توسعه گردشگری را داریم.

۱۳۹۴۰۹۱۰۰۰۰۱۹۷_PhotoAوی با بیان اینکه نیاز به همکاری چند جانبه برای توسعه موارد مختلف گردشگری، تجاری، فرهنگی و… با گیلان است، افزود: گیلان می‌تواند یک مرکز فرهنگی در آستراخان روسیه ایجاد کند.

سرکنسول روسیه فدراتیو در رشت ایجاد مرکز مذکور را در توسعه روابط بین مردم گیلان و آستراخان را مهم دانست و تصریح کرد: نصب مجسمه خیام یکی از اقدام‌های فرهنگی گیلان در آستراخان روسیه است که پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی همکاری گیلان با آستراخان روسیه را حاصل تلاش تیزهوش‌تابان رئیس اتاق بازرگانی گیلان عنوان کرد و گفت: رئیس اتاق بازرگانی گیلان با عضویت در اتاق ایران در استقرار سرای تجاری ایرانیان در آستراخان همکاری می‌کند.

بارانوف احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را در رونق تجاری بین دو کشور ایران و روسیه تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: روسیه در سال‌های اخیر مورد تحریم شرکت‌های اتحادیه اروپا بود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها موجب کاهش قرارداد مواد غذایی از کشورهای غربی شده بود، یادآور شد: حجم واردات روسیه از مواد غذایی افزایش یافت.

سرکنسول روسیه در رشت با ابراز تمایل به همکاری تجاری بیشتر با ایران برای صادرات محصولات غذایی این کشور به روسیه، گفت: پیش از سفر پوتین به ایران، شرکت کاله به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات لبنی کار خود را در روسیه آغاز کرد.

وی با بیان اینکه محصولات لبنی کاله وارد بازار روسیه شده است، خاطرنشان کرد: پنیر ایرانی در سفره مردم روسیه است و مشتریان روسی می‌توانند از محصولات لبنی این شرکت نهایت استفاده را ببرند.

بارانوف حضور یک شرکت تولیدی محصولات لبنی ایران در بازار روسیه را نمونه‌ای از همکاری‌های تجاری دانست و یادآور شد: امیدواریم حجم تجاری بین دو کشور ایران و روسیه افزایش چشمگیری یابد و امسال برای این منظور هدف‌گذاری شده است.

تنظیم قرارداد نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان روسیه

۱۳۹۴۰۹۱۰۰۰۰۰۸۱_PhotoAهادی تیزهوش‌تابان با اشاره به احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه اظهار کرد: هدف از احداث سرای تجاری ایرانیان توسعه روابط بیشتر تجاری بین ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه شرایط روسیه امکانات خوبی را فراهم آورده است، تصریح کرد: در نشست با سرکنسول روسیه امکانات برای احداث سرای تجاری ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان از خرید زمین برای سرای تجاری ایرانیان در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: با مساعدت استاندار تا هفته آینده مکانی برای احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبالغ خرید برای زمین مورد نظر تامین شده است، خاطرنشان کرد: ساخت سرای تجاری ایرانیان چند ماه طول می‌کشد تا کامل شود.

تیزهوش‌تابان تصریح کرد: سرای تجاری ایرانیان با هماهنگی مقام‌های استانی احداث و امکان حضور فعالان تجاری برای کشور فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه با ساخت سرای تجاری ایرانیان می‌توانیم با تدابیر و زیرساخت‌ها حجم تبادلات را افزایش دهیم، متذکر شد: بودجه نصب مجسمه خیام در آستراخان روسیه نیز تامین شده و قرارداد تنظیم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نصب مجسمه عمر خیام را یک اقدام فرهنگی توسط بخش‌خصوصی در آستراخان روسیه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: نصب مجسمه عمر خیام ایرانی در آستراخان روسیه امکان بیشتری را برای شناسایی شاعران به‌نام ایرانی فراهم می‌کند ضمن اینکه عمر خیام تنها نیشابوری نیست و در آستراخان به نام ایران معرفی می‌شود.

tel final1

Share