شهردار فومن

 پل خشتی و حمام قدیمی شهر باید بعنوان تاریخ فومن حفظ ،نگهداری و مرمت شود/برای احداث بازارچه صنایع دستی باید به شهرداری فومن زمین و اعتبارات لازم اختصاص داده شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار فومن تصریح کرد؛ فروش صنایع دستی تولیدی توسط بانوان در بازارچه مذکور زمانی حل می شود که زمین و اعتبار لازم به شهرداری فومن داده شود تا مکانی آبرومند برای صنایع دستی در این شهر به طور دائمی احداث گردد.

abasgholi2nlsxاختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  شهردار فومن با اشاره به اینکه شهر فومن از شهرهای گردشگرپذیر و مسافر پذیر استان است ,اظهار کرد: نگاه مسئولان باید به فومناستانی و ملی باشد.

 به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,هوشنگ عباسقلی زاده بر ضرورت هماهنگی برنامه ریزی ها حول محور گردشگری تاکید کرد و افزود: مقوله گردشگر ی می تواند تغییرات مثبتی بر اقتصاد و معیشت مردم ما داشته باشد پس باید برنامه ریزیها در شهرستان با بدنه گردشگری هماهنگ و همراه گردد تا از شدت مشکلات کاسته شود.

 شهردار فومن از احداث کمپینگ در این شهر خبر داد و گفت:  با وجود تمام حمایتهای فرماندار و نماینده شهرستان هنوز به زمین دسترسی پیدا نکردیم.

وی با بیان اینکه برای مسافران امکان دسترسی به صنایع دستی  در فومن دشوار است ,اظهار نمود:باید فضایی برای احداث بازارچه صنایع دستی اختصاص یابد و اداره میراث فرهنگی توجه ویژه ای به این مبحث داشه باشد.
عباسقلیزاده ادامه داد: هر دستگاهی وظایف خودش را دارد و متولی صنایع دستی نیز مشخص است ولی در این زمینه و ایجاد بازار صنایع دستی به شهردار و شورا وظایفی محول شده است .

 شهردار فومن تصریح کرد؛  فروش صنایع دستی تولیدی توسط بانوان در بازارچه مذکور زمانی حل می شود که زمین و اعتبار لازم به شهرداری فومن اختصاص داده شود تا مکانی آبرومند برای صنایع دستی در این شهر به طور دائمی احداث گردد.

 عباسقلی زاده در ادامه اظهارات خود از انتقال بازار روز فومن به مکان جدید خبر داد و گفت: برای ایجاد بازار روز بیشترین هزینه انجام شده و باید از ظرفیتهای اقتصادی شهرستان در مدیریت و انتقال بازار بهره مند شد.

شهردار فومن بر ضرورت برگزاری جشنواره ها در راستای نمایش قابلیتهای شهرستان تاکید کرد و افزود: با برگزاری جشنواره علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی برای مردم می توان تولیدات محلی را عرضه کرد تا عوایدی از فروش محصولات تولیدی نصیب مردم منطقه شود.

 عباسقلیزاده ادامه داد: فقط با احداث ساختمان  نمی شود اشتغال ایجاد کرد  بلکه باید از بخش خصوصی نیز برای ایجاد اشتغال کمک بگیریم.

 شهردار فومن با اشاره به ظرفیت گردشگری فومن گفت: این حوزه زمانی موفق هست که شاهد افزایش ظرفیت هتلها و خانه مسافر  باشیم و ماندگاری گردشگر افزایش یابد.

 وی ادامه داد: باید همه ی مسئولان برای نگهداری و مرمت و حفظ پل خشتی و حمام تاریخی فومنکمک کنند زیرا این آثار تاریخ این شهر هستند.

tel final1

Share