از گوشه کنار سیاست در گیلان

پشت پرده حذف شهردار لاهیجان توسط کفاشیان/بررسی روند احیای تالاب انزلی با حضور ابتکار/واکنش مدیرعامل ملوان به تحریم تمرینات/واکنش انجمن پزشکان عمومی رشت به ضرت و شتم یک پزشک در بیمارستان ماسال

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

محمدپور به دیدار ابتکار رفت

۲ ۹ ۱۳۹۴ جلسه بررسی اقدامات تالاب انزلی (۱۶)دکتر محمد پور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه کارشناسان مرتبط در حوزه تالاب و تیــم مطالعاتی جایکا طی نشستی مشترک با دکتر ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، مراحل روند طرح احیای تالاب انزلی را بازگو نمود .
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیسـت گیلان در ابتدای این نشست مشترک دکتر باقر زاده کریمی معاون امور تالاب ها و پارک های ملی در خصوص طرح احیای تالاب در سطح ملی گزارشاتی ارائه نموده و روند رو به بهبود اجرای این طرح را به تفصیل بیان نمود .
دکتر محمدپور در ادامه این نشـست اقدامات انجام شده در خصوص طرح احیـــای تالاب انزلی از جمله ساماندهی رودخانه های زرجوب ، گوهر رود و پیربازار ،مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی و اقدامات جدید صورت گرفته را در قالب پاورپوینت ارائه نمود و اظهار امیدواری کرد با پیگیری مجدانه و مشارکت ملی و همگانی میتوان جانی دوباره به تالاب انزلی بخشید .
در پایان مراسم ، آئوکی مشاور ارشد تیم مطالعاتی جایکا نیز به اقدامات صورت گرفته توسط تیـــم جایکا جهت بهبود روند طرح احیای تالاب انزلی اشاره نمود .

پشت پرده عزل شهردار لاهیجان توسط کفاشیان

photo_2015-11-26_00-07-07تابناک نوشت:هرچند در آغازین روزهای آذر ماه هنوز زود است از گرم شدن تنور انتخاباتی فدراسیون فوتبال سخن بگوییم، برآیند حرکت اتفاقات نشان می‌دهد، با یک حرکت خزنده و آرام به سمت مجمع انتخاباتی در حرکتیم. مجمعی که در یک سال و نیم گذشته و با عملکردش در خصوص گزارش مالی مغشوش فدراسیون به خوبی نشان داد که دیگر آن مجمع منفعل نیست و همین موجب می‌شود تا خیلی‌ها نسبت به اتفاقات مجمع انتخاباتی پیش ‌روی نگران شوند. هرچند کفاشیان و تیمش به هر نحوی از زیر بار پرونده گزارش مالی مجمع بیرون آمدند و باز هم با اینکه کفاشیان در یک سال اخیر بخش مهمی از بدنه تیم خودش را از دست داده، به نظر می‌رسد برای انتخابات پیش‌ روی، مجمع برنامه خاصی دارد؛ برنامه‌ای که شاید در آن جایی برای مخالفان نباشد.

هم اکنون علی کفاشیان دو گروه از مخالفان را در مسیر انتخابات فدراسیون پیش ‌روی خود دارد. وزارت ورزش و جوانان که دامنه اختلافاتش با علی کفاشیان گفتن ندارد و بر همگان آشکار است و دیگری مدیرانی خارج از بدنه وزارت که اسبشان را برای انتخابات فدراسیون زین کرده‌اند. از گروه اول در اخبار رسمی چیزی جز تکذیب و انکار برنامه داشتن برای انتخابات فدراسیون نمی‌شنوید؛ اما پذیرفتن این مسأله که وزارت ورزش برای پرحاشیه‌ترین فدراسیون تحت مدیریتش برنامه‌ای ندارد، پذیرفته نیست. شاخص‌ترین چهره گروه دوم هم محمد دادکان از منتقدان مهم فدراسیون فوتبال است و البته رابطه خوبی هم با وزارت ورزش و جوانان ندارد. با این حال آنقدر در بدنه ورزشی کشور اقبال دارد که اعلام خبر کاندیداتوری‌اش در نمایشگاه مطبوعات با حمایت گسترده اهالی فوتبال و رسانه‌ای‌ها مواجه می‌شود.

علی کفاشیان در برابر این دو گروه قدرتمند، راهی جز یکدست کردن تیم خود ندارد و برای همین هم چه راهی عاقلانه‌تر از اینکه دستی به سر و روی اعضای مجمع بکشد. اعضای مجمعی که در جریان گزارش مالی سالانه حسابی او را اذیت کرده بودند؛ بنابراین، بهترین کار تغییر رؤسایی است که چندان با مجموعه همخوانی ندارند. این اتفاق در هفته گذشته کلید خورد و یکی از رؤسای هیأت مخالف از کار برکنار شد. سعید آگشته، رئیس هیأت فوتبال قزوین که یکی از منتقدان فعال کفاشیان در مجامع گذشته بود در حالی که در سفر بود از کار برکنار شد. برکناری آگشته شاید کلید نخست آغاز تغییرات در بدنه هیأت‌های فوتبال استانی باشد تا کم‌کم و در آستانه انتخابات مجمع یکدستی را با رئیس خندان فدراسیون به جنگ مخالفان بفرستند؛ مخالفانی که می‌خواهند از جو عمومی منفی که علیه فدراسیون وجود دارد، استفاده کنند و خودشان را به صندلی ریاست برسانند.

واکنش مدیرعامل ملوان به تحریم تمرینات

به گزارش ایسنا , مدیر‌عامل باشگاه ملوان می‌گوید پنج، شش بازیکنی که روز دوشنبه این هفته تمرین تیم را تحریم کردند ۶۰ درصد از بودجه تیم ملوان را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق میانگینی که به دست آورده‌ایم ارزش هر یک از قرارداد بازیکنان معترض در حدود ۷۰۰ میلیون تومان است، اما قرارداد بازیکنان جوان ۱۵۰ میلیون تومان است.

رضاییان گفت: ما بازیکنانی داریم که کل قراردادشان ۲ میلیون تومان است، اما هیچ اعتراضی نکرده‌اند. در حالی که برخی از بازیکنان‌مان هیچ پولی نگرفته‌اند، بازیکنان معترض تا حدود ۷۰ میلیون تومان هم دریافتی داشته‌اند. با یک بررسی علت و معلولی بازیکنان با تجربه و پولدارتر خواهان پول‌شان هستند.

واکنش انجمن پزشکان عمومی رشت به ضرت و شتم یک پزشک در بیمارستان رسالت ماسال

سایت انجمن پزشکان عمومی رشت نوشت: در پی نامه‌ی یکی از همکاران به رییس انجمن پزشکان عمومی رشت مبنی بر ضرب و شتم وی در اورژانس بیمارستان رسالت ماسال، دکتر حمید طهماسبی‌پور خواستار رسیدگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این حادثه شد.
دکتر طهماسبی‌پور در نامه‌ای که روز ۲۶ آبان ۹۴ خطاب به دکتر انوش برزیگر نوشت، با اشاره به این‌که بخش عمده‌ی درمان بیماران درمانگاه و اورژانس بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی را پزشکان عمومی انجام می‌دهند، خواستار حمایت مادی و معنوی مسوولین از همکاران شاغل در این بخش‌ها و دلجویی از همکار مورد نظر شد:

استاد گرامی، جناب آقای پروفسور برزیگر
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان
با سلام و احترام
همان‌گونه که مستحضرید، بخش عمده‌ی ویزیت و درمان بیماران درمانگاه و بخش اورژانس بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی را پزشکان عمومی زحمتکشی انجام می‌‌دهند که با حقوقی اندک به‌طور شبانه‌روزی و حتی روزهای تعطیل به ارایه‌ی خدمات درمانی مشغول هستند. بدون شک محیط متشنج و پراسترس اورژانس حمایت مادی و معنوی مسوولین از پرسنل شاغل در این بخش به‌ویژه همکاران پزشک عمومی را می‌طلبد.
متاسفانه در نیمه‌شب شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در درمانگاه اورژانس بیمارستان رسالت شهرستان ماسال، همکار محترم پزشک عمومی دکتر […] وقتی از بیماری درخواست رعایت مقررات بیمارستان را می‌کند، توسط همراه بیمار مورد تهاجم، فحاشی و ضرب و شتم واقع می‌گردد که گواهی پزشک قانونی و صورت‌جلسه‌ی نیروی انتظامی آن موجود است.
در این مدت مسوولان محترم شبکه‌ی بهداشت، حراست و ریاست بیمارستان نه‌تنها از همکار ما دلجویی و حمایت نکرده‌ بلکه با رفتار‌های نامناسب خود موجب دل‌شکستگی و سرخوردگی ایشان نیز شده‌اند.
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان
حمایت‌های بی‌دریغ جناب‌عالی از جامعه‌ی پزشکان عمومی استان همواره مورد تقدیر و مباهات بوده است ولی متاسفانه برخی مدیران میانی دانشگاه با رفتارهای نامناسب موجب دلسردی و واگرایی همکاران شاغل در حوزه مسوولیت خود می‌شوند. همکاران پزشک عمومی که با همه‌ی ناملایمات و در ازای درآمد اندک در خط اول بهداشت و درمان جامعه به خدمت‌گزاری مشغول‌اند، لایق تشویق و تمجید هستند، نه بی‌احترامی.
از جناب‌عالی درخواست می‌کنیم ضمن رسیدگی عاجل به حادثه‌ی فوق، از همکار محترم‌مان که در این ماجرا مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، دلجویی شود. پیشاپیش از برخورد قاطع و قانونمند شما که موجب دلگرمی همکاران پزشکان عمومی خواهد شد، متشکرم.

tel final1

Share