رئیس پارک علم و فناوری گیلان :

پارک علم و فناوری گیلان مسئول برگزاری نمایشگاه فناوری کشور شد/افراد غیرمسئول حق ندارند در مورد ارزیابی مؤسسات وزارت علوم قضاوت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارک علم و فناوری گیلان مسئول برگزاری نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارک علم و فناوری گیلان مسئول برگزاری نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور شد.
۱۳۹۱۰۷۰۷۰۰۰۰۴۴_PhotoAمجید متقی‌طلب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت علوم مسئولیت برگزاری نمایشگاه فناوری کشور را به‌عهده پارک علم و فناوری گیلان گذاشته‌است، اظهار کرد: سال گذشته ما مسئول فن‌بازار نمایشگاه مذکور بودیم و امسال تمام مراحل برگزاری آن را به‌عهده گیلان واگذار کردند.

وی زمان برپایی شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار را ۲۳ آذر ماه جاری عنوان کرد و گفت: اختتامیه این نمایشگاه ۲۶ آذر ماه جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از ورود حدود پنج هزار طرح فناوری به نمایشگاه مذکور خبر داد و افزود: بالغ بر ۳ هزار طرح وزارت علوم در سامانه ثبت فناوری با معیار سطح آمادگی فناوری «TRL» به ثبت رسیده‌است که ۴۰۰ طرح رد و بیش از ۲ هزار و ۵۳۸ طرح پذیرفته ‌شده‌است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۵ طرح از گیلان در نمایشگاه مذکور حضور دارد، تصریح کرد: ۳۷ طرح بر مبنای طرح «TRL» شش به بالا است.

متقی‌طلب انتخاب ۲۵۰ داور برای طرح‌ها و پروژه‌های فناوری را برای نخستین بار در کشور عنوان کرد و گفت: سند فناوری‌های ثبت‌شده در سامانه نمایشگاه هفته پژوهش بر اساس «TRL» تهیه شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از ارزیابان فناوری در نمایشگاه مذکور مستقر می‌شوند، خاطرنشان کرد: این افراد با تجربه و صاحبنظر هستند و پس از پایان نمایشگاه دیتابانک تشکیل می‌شود.

این مسئول همکاری‌های برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه را از ویژگی‌های نمایشگاه مذکور عنوان کرد و یادآور شد: امسال برای نخستین بار ۱۵ شرکت معتبر خارجی از کشورهای پرتغال، فرانسه، آلمان، ایتالیا و… در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه جمع متنوعی از فعالان علم و فناوری داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور می‌یابند، متذکر شد: در این نمایشگاه تعداد زیادی قرارداد همکاری منعقد می‌شود.

متقی‌طلب رونمایی از طرح‌هایی که سال گذشته امضا شده و امسال نتیجه داده‌است را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه مذکور ذکر کرد و افزود: امسال بخش‌هایی از این طرح‌ها آماده شده و به چرخه اقتصاد وارد شده‌است.

وی از برگزاری نشست شبکه پارک‌های علم و فناوری با کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان ۱۲ کشور در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در ادامه ارزیابی مؤسسات وزارت علوم را به‌عهده این وزارتخانه دانست و متذکر شد: افراد غیرمسئول حق ندارند در این زمینه قضاوت کنند.

tel final1

Share