رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

هیچ مجوزی برای ساخت سد شفارود صادر نشده و هیچ درختی قطع نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارزیابی زیست‌محیطی ملی را لازمه صدور مجوز برای ادامه فعالیت سد شفارود دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت ،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارزیابی زیست‌محیطی ملی را لازمه صدور مجوز برای ادامه فعالیت سد شفارود دانست.
ebtekarG_7988معصومه ابتکار در توضیح مخالفت سازمان حفاظت‌ محیط زیست با ساخت سد شفارود، گفت: هیچ فعالیتی در حوزه سدسازی یا هر فعالیت عمرانی، بدون مجوز محیط‌زیست نباید عملیاتی شود، همه فعالیت‌ها در حوزه سدسازی به ویژه اگر مشمول ارزیابی زیست‌محیطی باشد، باید پس از کسب مجوزها و طی فرایند قانونی انجام گیرد.

هیچ مجوزی برای ساخت سد شفارود صادر نشده است/ هیچ درختی قطع نمی‌شود

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارزیابی زیست‌محیطی شامل دو بخش استانی و ملی است، تصریح کرد: سد شفارود هنوز مجوزهای ملی را کسب نکرده، مسئولان و پیمانکاران نیز تا اخذ مجوز زیست‌محیطی نباید دست به اقدامی بزنند.

وی یادآور شد: بر مبنای تصمیمات مدیران و مسئولان قبلی، تخریب۴۰۰ هکتار از جنگل های هیرکانی برای احداث سد شفارود در برنامه پیمانکاران قرار گرفته بود، تاکنون هم اقداماتی برای سد شفارود انجام گرفته اما با توجه به اینکه مجوز لازم را اخذ نکردند، عملیات باید متوقف شود.

ابتکار تامین آب شرب برای دو شهر اطراف سد شفارود را ضروری خواند و گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست بر نیاز مردم در تامین آب شرب واقف بوده لذا به دنبال راهکاری برای این منظور است.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست به دنبال راهکار و استراتژی است که به هیچ درختی از جنگل‌های هیرکانی آسیب نرسد اما باید توجه داشت که سازمان تاکنون هیچ مجوزی برای سد شفارود نداده است.

مجوز انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه نیازمند ارزیابی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه مجوز نداشتن انتقال آب از رود زاب به دریاچه ارومیه را یادآور شد و گفت: برای جلوگیری از خشکسالی دریاچه ارومیه ارزیابی‌هایی باید صورت بگیرد لذا در زمینه انتقال آب زاب هنوز نتایج ارزیابی‌ها اعلام نشده و پیش از آن هم نمی توان مجوزی صادر کرد.

tel final1

Share