گفت و گو با خانم ايرانپاک، همسر مرحوم مصطفوي عکاس و خبرنگار استان:

همسر خبرنگار فقید گیلانی:وعده های دیروز، امروز بر شانه ام سنگینی می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خانم ایرانپاک با اشاره به اینکه بعد از فوت مرحوم مصطفوی،‌ خیلی ها ما را به فراموشی سپردند،‌ خاطر نشان کرد: اگر علاقه تان به فرزندان خبرنگار خوش سیرت شهرستان و همکارتان حقیقی است؛ هم اکنون جویای احوالمان باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپرو ،ساعت ها است که چشمانم به واژه« سید خندان»photo_2015-11-28_10-26-37 خیره مانده است و دست دلم نمی گیرد تا قلم را بردارم و از جوانی ات، فرزندان و مهربانی ات بنویسم. سیّد محمّد مصطفوی، مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه شهر منجیل، عکاس و خبرنگار پر تلاش شهرستان، فعال عرصه رسانه استان و روزنامه ‌نگار صادقی بود که با سال ها فعالیت در راستای اطلاع ‌رسانی و آگاهی ‌بخشی، صادقانه جوانی اش را فدا کرد و امروز ما مانده ایم و کوله باری از وعده و وعید های فراموش شده که بر شانه های خانواده همکار مرحوم مان سنگینی می کند.

* علیرغم تمام مشکلات، می توان سالم زندگی کرد و سرفراز بود

خانم ایرانپاک،‌ در مصاحبه با ما ضمن اشاره به اینکه سیّد فردی خوش رو،‌ خوش ذوق و هنرمند بود اذعان کرد: همواره خانواده اش را به تکریم و احترام بزرگترها دعوت می کرد و‌ همیشه تلاش داشت با یادگیری علوم متفاوت و افزایش ارتباطات سالم،‌ فرد مثمره ثمری برای شهرستان باشد و بالواقع با سخت کوشی و همت بالا نشان داد که علیرغم تمام مشکلات می توان سالم زندگی کرد و سرفراز بود.

* ظاهر آنچه نیست که می پنداریم/ خبرنگاران با شرایط سختی زندگی می کنند

۱۱۰۷مادر تهمینه، ترانه و امیر رضا از دوران سخت بعد از فوت همسرش می گوید: از فرماندار، امام جمعه شهر منجیل و تمام کسانی که با حضورشان، ‌تسلی مان دادند سپاسگزارم اما تمام وعده و وعید های دیروز،‌ امروز بر شانه ام سنگینی می کند. بعد از فوت سیّد محمد تازه متوجه شدم که چه مشقت و مشکلاتی پیش رویم قرار دارد که باید با آن مواجه شوم. بعد از سالها تلاش در عرصه رسانه، فعالیت های گسترده فرهنگی و عبادی؛ متاسفانه بعد از قریب به یک و نیم دهه فعالیت، فقط توانست دو سال سابقه کار داشته باشد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه، نیک گویی و نیک سرشتی از دیگر خصوصیات محمد مصطفوی بود، افزود: عملکرد خوب سیّد و فعالیت های خداپسندانه و فی سبیل لله اش موجب شد تا خاطراتش در دل همگان به نام سیّد مهربان و خندان به یادگار بماند اما با ناباوری،‌ ظاهر آنچه نیست که می پنداریم. خبرنگاران با شرایط سختی زندگی می کنند. بعد از فوت همسرم خیلی ها با آگاهی از مشکلاتمان قول بهبود شرایط را دادند اما واقعیت این است که آب از آب تکان نخورد و من و فرزندانم هنوز در انتظار عملی شدن قول های برخی از مسئولین ذیربط هستیم.

*امیر رضا: کاش مشکل بیمه بابام درست بشه۳۵۱

خانم ایرانپاک در حالی که بغض گلویش شکسته شد، گفت: امیر رضا، پسر شش ساله ام چند روز پیش وقتی داشت با اسباب بازی اش بازی می کرد، گفت: کاش مشکل بیمه بابام درست بشه… در چنین شرایطی وقتی کوچکترین عضو خانواده آرزوی رهایی از شرایط سخت مالی را دارد، آیا نباید به دعای دل کوچک فرزندم اجابت کرد؟

*سید دعوت نامه های روز عرفه را بین مردم پخش می کرد که تصادف کرد…

وی در ادامه با بیان اینکه همسرم در دو سال اخیر بدلیل افزایش مشغله هایش در ستاد نماز جمعه منجیل، تمامی تعلقاتش را کنار گذاشت و از جانش در این راه خرج کرد، اما هیچوقت چشم داشت مالی به این مهم نداشت، اظهار کرد: سید دعوت نامه های روز عرفه را بین مردم پخش می کرد که تصادف کرد. توجه امام جمعه منجیل موجب دلگرمی است و دعاگویشان هستیم اما مشکل ما تنها با عمل مرتفع می شود. مطمئنم اجر اقدامات فی سبیل الله محمد ضایع نخواهد شد و خداوند پاسخگوی نیکی و اعمال پاکش خواهد بود.

*جویای احوال فرزندان خبرنگار خوش سیرت باشید

۲۷۶خانم ایرانپاک با اشاره به اینکه بعد از فوت مرحوم مصطفوی،‌ خیلی ها ما را به فراموشی سپردند،‌ خاطر نشان کرد: اگر علاقه تان به فرزندان خبرنگار خوش سیرت شهرستان و همکارتان حقیقی است؛ هم اکنون جویای احوالمان باشید. داغ از دست دادن همسرم بقدری سنگین است که حتی فرزندانم با گذشت دوماه و اندی از این واقعه نتوانسته اند با آن کنار بیایند و مشکلات مالی پیش آمده شرایط را برایمان سخت تر کرده است. از سید خندان دیار رودبار تنها چند کارتن کتاب، دوربین کوچک عکاسی، گیتار، قوطی های رنگ و پارچه های خوشنویسی باقی مانده است. اگر جواهری در زندگی آن مرحوم وجود داشت،‌ قطعا فرزندانش هستند. سنگ ریزه های جلوی پای فرزندانش را بردارید و آنها را دریابید.

*مانند فرماندار و حاج رضا کاظمی به وعده هایتان عمل کنید

همسر خبرنگار مرحوم سیّد محمد مصطفوی در خاتمه با بیان اینکه احمدی فرماندار رودبار،‌ صیادپور سردبیر هفته نامه شکوفه های زیتون، مدیریت صندوق قرض الحسنه برکت و مدیریت مؤسسه خیریه امام رضا(ع) تاکنون با حمایت و جامه عمل پوشانیدن بر وعده هایشان دستیگر خانواده مان بوده اند،‌ عنوان کرد: انتظار من از ستاد نماز جمعه منجیل، دادگستری و تأمین اجتماعی پشتیبانی از فرزندانم و عمل کردن به وعده هایشان می باشد. امیدوارم تمامی نهاد ها با حمایت از خانواده ام مانند فرماندار و حاج رضا کاظمی بنیانگذار مؤسسات فوق، یاریگر زندگی من و سه فرزندانم باشند.

گفتنی است مرحوم سید محمد مصطفوی در ۳۱ شهریور امسال بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

tel final1

Share