در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان‎ مطرح گردید:

نوبخت:عزم و اراده دولت برای بهره برداری از راه آهن گیلان/نجفی:ریل گذاری راه آهن از مسیر رشت به زودی آغاز می‌شود/جعفرزاده:مدیران دستگاه‌های اجرائی فهرستی از پروژه‌های با پیشرفت بالای ۸۰ درصد استان تهیه نمایند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان گفت :۲۵۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تا بیست وهشتم آبان برای تحرک بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کشور پرداخت شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان گفت :۲۵۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تا بیست وهشتم آبان برای تحرک بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کشور پرداخت شده است .

IMG_2464دکتر محمدباقر نوبخت در این نشست که استاندار گیلان، معاونین وزیر راه و شهرسازی و روسای سازمان‌های تابعه، معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرائی حضور داشتند و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به مدت حدود ۴ ساعت در تهران به طول انجامید، به پرداخت ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته در بخش عمران کشور  بر اساس آخرین گزارش خزانه در ۲۸ آبان ماه اشاره و  خاطر نشان کرد :  ۱۸ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان  از این مبلغ از محل اعتبارت تملک دارایی سرمایه ای و مابقی نیز از ماده ۱۰ و۱۲ و دیگر منابع خزانه برای تحرک بخشی به اجرای پروژه‌های عمرانی کشور پرداخت شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی رئیس جمهور و دولت مبنی بر اجرای تعهدات سفر به استانها بسیار روشن است، تصریح کرد : اعتبارات سفرها در زمان خاص و متناسب با آن پروژه به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به هر استانی سفر کنند در اجرای تعهدات حساسیت وجود دارد گفت : دولت در بین مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و نباید توقعی ایجاد کنیم که توان انجام آن را نداریم.

وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان به طور جد پیگیر اجرائی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور تا موعد مقرر است خاطرنشان کرد :این پیگیری ها نیز بر اساس تلاش همه اعضای دولت برای به ثمر رسیدن پروژه های سفر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دولت تدبیر و امید را به صادق الوعده بودن مشهور دانست و افزود : میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای پروژه‌های سفر رئیس جمهور در امسال و سال ۹۵ را تأمین خواهیم کرد تا تعهدات در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

دکتر نوبخت  با اشاره به  تأکید مستمر رئیس جمهور درخصوص به بهره‌برداری رسیدن راه آهن قزوین رشت تا پایان سال ۹۵ افزود : تخصیص ۶۰درصدی اعتبارات ساخت این پروژه در نیمه نخست سال نشان از عزم و اراده دولت برای بهره برداری از راه آهن گیلان است.

دکتر نوبخت گفت :آثار تکمیل این پروژه بزرگ تا آستارا فقط مربوط مردم گیلان و کشور نیست بلکه باعث تکمیل کریدور شمال جنوب خواهد شد و بر اقتصاد منطقه تاثیر گذار است.

استاندار گیلان در این نشست با تأکید بر اینکه تمام توان برای اجرای تعهدات سفر در استان به کارگیری شده است با قدردانی از جدیت جناب آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و نیز وزرای دولت گفت : تاکنون ۵۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان تخصیص یافته است.

دکتر نجفی گفت : از مبلغ ۷۹۶ میلیارد تومان اعتبارات مصوب تاکنون ۴۱۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن قزوین- رشت یکی از مهمترین مصوبات سفر می‌باشد افزود : زیرسازی این راه آهن هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : ریل گذاری راه آهن از مسیر رشت به زودی آغاز می‌شود.

دکتر نجفی همچنین خواستار افزایش تخصیص اعتبار در بخش‌های پره صیادی، تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، آبرسانی روستایی و احیاء رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شد و گفت : پرورش ماهی در قفس نیز از پروژه‌های خوب سفر است که نیازمند تسریع در پرداخت اعتبارات است .

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز با اشاره به اهتمام ویژه دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درخصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالا که باقیمانده از دولت‌های گذشته است افزود : از مدیران دستگاه‌های اجرائی استان خواستارم تا فهرستی از پروژه‌های با پیشرفت بالای ۸۰ درصد استان تهیه نمایند تا در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به اختصاص بودجه به آنان بازنگری صورت گیرد.

tel final1

Share