معاون امور عمرانی استاندار گیلان :

نمی توان در خصوص تکمیل آزادراه قزوین-رشت در سال بعد هیچگونه اظهار نظری کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به هزینه بسیار بالا برای تکمیل آزادراه قزوین-رشت، از مطرح شدن این پروژه در کارگروه زیربنایی دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از مهر ،معاون امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به هزینه بسیار بالا برای تکمیل آزادراه قزوین-رشت، از مطرح شدن این پروژه در کارگروه زیربنایی دولت خبر داد.

۱۷۷۹۲۰۰حجت شعبان پور  با بیان اینکه اعتبار لازم برای تکمیل آزاد راه قزوین- رشت که شامل ۱۱ کیلومتر در حد فاصل شهر منجیل تا رودبار می شود، بسیار بالاست، اظهار کرد: با توجه به تاکیداتی که از سوی استاندار شده، پیش بینی می شود سه کیلومتر از آزاد راه توسط شرکت سداد تا آغاز سال جدید به بهره برداری برسد اما مابقی آن نیازمند اعتبار بسیار بیشتری است.

وی افزود: هشت کیلومتر مابقی آزاد راه در اقدامی مشارکتی احداث خواهد شد که طبق آن ۳۳ درصد توسط سازمان راهداری ها، ۳۳ درصد توسط بانک تجارت و ۳۴ درصد با اعتبار دولت تکمیل می شود.

شعبانپور با اشاره به آماده بودن نقشه هشت کیلومتر باقیمانده برای احداث گفت: تکمیل آزاد راه قزوین-رشت در کارگروه زیربنایی دولت مطرح می شود تا پس از آن در هیات وزیران مورد بررسی و تامین اعتبار قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه طی سال ها تاخیر در تکمیل آزاد راه هزینه تکمیل آن بسیار بالا رفته، افزود: آنچه هم اکنون مسجل است اینکه نیاز به اعتبارات بسیار زیادی برای تکمیل آزاد راه وجود دارد به طوری که تنها برای سه کیلومتر مذکور بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هشت کیلومتر باقیمانده در آزاد راه قزوین-رشت نیازمند احداث تونل و اقدامات عمرانی هزینه بر است که مطمئنا در تکمیل آن موجب تاخیر می شود.

شعبانپور تاکید کرد: نمی توان در خصوص تکمیل آزاد راه در سال بعد هیچگونه اظهار نظری کرد.

طول کل محور آزاد راه قزوین-رشت ۱۳۸ کیلومتر است که از شهر قزوین آغاز و به منطقه امامزاده هاشم در حدود ۳۰ کیلومتری شهر رشت ختم می شود. این پروژه که از سال ۷۶ کلنگ آن بر زمین خورده قرار بود تا پایان امسال به طور کامل به بهره برداری برسد.

اتمام این پروژه که یکی از وعده های سفر رئیس جمهور به گیلان است منوط به تامین اعتبار برای ۱۱ کیلومتر باقی مانده از این آزاد راه است.

تا شهریور ماه سال جاری بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده که برای اتمام باقی مانده آن هشت هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

tel final1

Share