با حضور مسئولین:

نشست کتابخوان لنگرود برگزار شد/همه باید درگیر کتاب و ترویج گفتمان کتابخوانی شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار لنگرود ر این نشست با تاکید بر اینکه خانواده ها باید از دوران طفولیت، زمینه تفکر، اندیشیدن و آشنایی با کتاب را در کودکان نهادینه کنند، گفت: همه باید درگیر ترویج گفتمان کتابخوانی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان ,دویست وسی ودومین نشست ملی کتابخوان  کشور از سلسله نشست‌های طرح ملی«کتا‍‌ب‌خوان» با حضور معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، کتابداران، مدیران اجرایی شهرستان،  اعضای کتابخوان، اهالی رسانه، و فعالین حوزه کتاب با معرفی ۱۰ کتاب در تالار فرهنگی تربیتی زینبیه (س) آموزش و پرورش شهرستان لنگرود برگزار شد.

کتابداران مشاورین امین و شاهرگ حیاتی کتابخانه ها هستند

_MG_9912در ابتدای نشست معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، آشنا نبودن با قدرت معجزه گر کتاب را یکی از دلایل مطالعه نکردن عنوان کرد و گفت: امروز کتابداران مشاورین امین و شاهرگ حیاتی کتابخانه ها هستند تا کتاب در بطن جامعه گسترش یابد.

زهرا بدن آرا، در دویست و سی ودومین نشست کتابخوان گفت: نشست کتابخوانی با اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب است.

وی ترویج خواندن کتاب و بیان تجارب شخصی از مطالعه را از اهداف این نشست عنوان و تصریح کرد: نویسندگان و فعالین حوزه کتاب در نشست کتابخوانی باید به مدت ۷ دقیقه با ادله خود مارا مجاب کنند که کتاب معرفی شده را مطالعه کنیم.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد: آشنا نبودن با قدرت معجزه گر کتاب یکی از دلایل مطالعه نکردن است. وی با بیان اینکه در ترویج امر کتابخوانی باید علاوه بر خانواده،آموزش و پرورش و کتابخانه ها هم فعال باشند، خاطرنشان کرد: وظیفه تک تک افراد جامعه گام برداشتن در مسیر ترویج مطالعه کتاب و کتاببخوانی است.

خانواده ها باید از دوران طفولیت زمینه تفکر و اندیشیدن را در کودکان نهادینه کنند

_MG_9794فرماندار لنگرود نیز در این نشست با تاکید بر اینکه خانواده ها باید از دوران طفولیت، زمینه تفکر، اندیشیدن و آشنایی با کتاب را در کودکان نهادینه کنند، گفت: همه باید درگیر ترویج گفتمان کتابخوانی شوند.

وی برگزاری متداوم نشست های کتابخوانی را مفید و موثر عنوان و تصریح کرد: متاسفانه هفته کتاب دولتی برگزار می شود و در بطن مردم نیست و همه باید به نوعی درگیر کتاب شوند.

جوادپور با تاکید بر اینکه خانواده ها باید از دوران طفولیت، زمینه تفکر، اندیشیدن و آشنایی با کتاب را در کودکان نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: کارکرد خانواده در رونق کتاب باید از دوران کودکی آغاز و این انگیزه به عادت تبدیل شود.

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه انگیزه و عامل درونی در حوزه تفکر و اندیشیدن باید به حرکت درآید، افزود: رفتار مطلوب، محرکی مناسب برای به جریان در آوردن انگیزه ترویج کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه در تبلیغات رسانه، اثری از کتاب مشاهده نمی شود، اذعان کرد: تبلیغات محیطی در این حوزه کم است که البته تلاش نهاد کتابخانه عمومی در انجام شیوه های جدید در این حوزه را نباید نادیده بگیریم.

_MG_9932در ادامه نشست ۱۰عنوان کتاب در موضوعات مختلف توسط نویسندگان، فعالان رسانه ای، شخصیت های علمی و فرهنگی،کتابداران به معرفی و ارائه کتاب های خود پرداختندکه به شرح ذیل اعلام می گردد:

۱) شرح قصائد عرفانی اخلاقی کمال الدین اسماعیل اصفهانی، نوشته تالیف عطاءالله پورحاجی لنگرودی، ارائه دهنده: عطاء الله پورحاجی لنگرودی(مدرس دانشگاه و از اعضای فعال انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود)

۲) کتاب یک وجب و چهار انگشت، خاطرات شفاهی عظیم حقی کومله، نوشته محمد پرحلم، انتشارات سوره مهر، چاپ ۱۳۸۹.ارائه توسط آمنه علی پور

۳) کتاب بار دیگر شهری که دوست می داشتم نوشته نادر ابراهیمی، ارائه دهنده: امیر نقدی دیوشلی،(شاعر،نویسنده و عضو کانون نویسندگان کشور)

۴) ، کتاب کلام جدی، ،ارائه توسط فریبرز احمدی نژاد (نویسنده، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور)

۵) ، کتاب مجموعه شعر عینک با بوی پاییز ، ارائه دهنده: فرامرز محمدی پور( شاعر، نویسنده و پژوهشگر)

۶) کتاب مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی اثر استاد شهید مرتضی مطهری. ارائه دهنده: علی علیائی( مدرس دانشگاه)

۷) کتاب بازداشتگاه تکریت – ۱۱ (خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی) انتشارات حوزه هنری، تهران۱۳۷۳. ارائه توسط اسماعیل یکتائی لنگرودی، شاعر و نویسنده.

۸) کاربرد هوش و فکر نوشته ژوزف مورفی، ابراهیم پیل بالا

۹) کتاب میخانه وحدت محمد محمدی بندری، نشر سمرقند لنگرود، ارائه توسط محمد محمدی بندری(شاعر، نویسنده، محقق و عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان)

۱۰) کتاب چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقه مند کنیم، نوشته ماشاء الله کاربخش راوری ارائه توسط .مرتضی تقی زاده.

در پایان این نشست با اهدای لوح یادبود از ارائه دهندگان دویست وسی ودومین  نشست کتاب خوان شهرستان لنگرود  تقدیر شد.

 

tel final1

Share