سعدالله زارعی در نامه سرگشاده‌ای خطاب به حجت‌الاسلام دعایی:

نامه سرگشاده‌ زارعی به دعایی: درک مجرمیت سران داخلی فتنه به حکم قضایی نیاز ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سعدالله زارعی گفت :برخلاف آنچه شما نوشته‌اید رئیس‌جمهور اسبق خود با زیر پا گذاشتن قوانین و تضییع حقوق عمومی(شامل امنیت، ثبات و ارزش‌های ملی) روی حقوق خویش به عنوان شهروند عادی جمهوری اسلامی خط کشیده و در واقع احکام محدودیت به دست خود او صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،سعدالله زارعی گفت :برخلاف آنچه شما نوشته‌اید رئیس‌جمهور اسبق خود با زیر پا گذاشتن قوانین و تضییع حقوق عمومی(شامل امنیت، ثبات و ارزش‌های ملی) روی حقوق خویش به عنوان شهروند عادی جمهوری اسلامی خط کشیده و در واقع احکام محدودیت به دست خود او صادر شده است.

۱۳۹۴۰۱۲۳۰۰۰۱۸۴_PhotoAیک کارشناس سیاسی کشور در واکنش به سرمقاله امروز روزنامه اطلاعات یادداشتی خطاب به حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات برای خبرگزاری فارس ارسال کرده است. متن نامه سعدالله زارعی به این شرح است:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دعایی دامت برکاته

سلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

با احترام، حسب ارادت و علاقه‌ای که به جنابعالی دارم وظیفه خود دانستم در ارتباط با یادداشت امروز روزنامه اطلاعات، چند نکته را تصدیع بدهم.

۱. کیفرخواست جنابعالی علیه دستگاه قضایی در مورد مجرمینی است که استقلال و امنیت این کشور و حیات انقلاب اسلامی را به طور آشکار، علنی و پیگیرانه تهدید کرده‌اند و در تشخیص جرم بودن این جرایم نیازی به صدور حکمی قضایی نیست مگر حضرت امام که علیه شاه و هویدا و… شوریدند، پیش از آن محکمه‌ای علیه آنان حکم صادر کرده بود و یا مگر مقامات امریکا قبل از مواضع شدید امام علیه آنان، در دادگاهی محکوم شده بودند؟ آیا شما در تشخیص دزد بودن کسی که شبانه به منزلی دستبرد زده، اهالی آن خانه را به قتل رسانده و اموالشان را با خود برده است، منتظر صدور حکم دادگاه می‌مانید؟ حتماً می‌دانید که جرایم کسانی که فتنه ۸۸ را برپا کردند از جرایم یک دزد قاتل بیشتر است. پس با این وجود چرا با آویختن به این اصل و آن اصل قانون اساسی طفره رفته و وانمود کرده‌اید که از ماجرای فتنه خبر ندارید؟

۲. در عین حال جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای محسنی اژه‌ای معاون اول محترم قوه قضائیه با صراحت می‌گوید در مورد محدودیت‌های اعمالی درباره سران داخلی فتنه، مصوبه شورای عالی امنیت ملی وجود دارد و از این رو اگرچه وضع فتنه‌گران برای پیروان حضرت ا مام و نظام اسلامی مشخص است، درباره آنان از سوی مهم‌ترین نهاد مسئول نظام که رئیس‌جمهور هم با وجود برخورداری از جایگاه پر ارج قانونی، ناگزیر به تبعیت از آن است، مصوبه‌ای وجود دارد که محدودیت‌های تصویری سران داخلی فتنه یکی از آنهاست.

۳. جنابعالی می‌دانید که رعایت قانون و مقررات قانونی، منافاتی با آزادی مطبوعات و یا‌آزادی افراد ندارد و روزنامه اطلاعات مانند هر روزنامه دیگر زمانی می‌تواند از لزوم آزادی مطبوعات و افراد سخن بگوید که چارچوب‌های نظامی که این را از آن مطالبه می‌کند، پذیرفته باشد. این چیزی است که استثنا هم نمی‌پذیرد. تفاوتی نمی‌کند نماینده محترم ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات باشد و یا رئیس‌جمهور اسبق. مگر اینکه جنابعالی خواص را از شمول قانون جدا بدانید.

۴. برخلاف آنچه شما نوشته‌اید رئیس‌جمهور اسبق خود با زیرپا گذاشتن قوانین و تضییع حقوق عمومی (شامل امنیت، ثبات و ارزش‌های  ملی) روی حقوق خویش به عنوان شهروند عادی جمهوری اسلامی خط کشیده و در واقع احکام محدودیت به دست خود او صادر شده است. شما که بدون شک یکی از دلسوزان نظام و مردم هستید بیایید و به تعبیر لطیف امیر مؤمنان سنگ را از آن جایی که پرتاب شده است، دفع کنید. شما از ایشان و یا هر مجرم دیگری که مایلید از شمول قوانین خارج شود، بخواهید که مسئولیت خود در جرایمی که به طور آشکار انجام داده‌اند و قابل انکار یا توجیه نیست را بپذیرند و راه جبران در پیش بگیرند و خود آن بخش از حقوق شهروندی‌شان که به دلیل جرایم، محدود شده است را احیا نمایند. من شما را در روز ۹ دی ۸۸ در تظاهرات مردمی خیابان انقلاب دیدم معنای حضور شما این بود که فتنه را محکوم می‌کنید پس بیاید همان خط را دنبال کنید نه اینکه علیه قوه قضائیه که در این موضوع به پاسداشت قانون برخاسته، کیفرخواست صادر نمایید!

۵. جناب حجت‌الاسلام آقای دعایی شما می‌دانید که پیش از این کسانی که مصلحت خود و جناح خود را بر مصلحت انقلاب ترجیح می‌دهند تلاش کردند تا از مجاری قانونی مصوبه شورای عالی امنیت ملی یعنی قانون را کنار بزنند و سران داخلی فتنه را بدون آنکه هزینه اقدامات ضدملی و ضددینی خود را بپردازند، از پیامد طبیعی افعال خود برهانند. آنان در این تلاش‌ها به جایی نرسیدند. حالا همان‌ها این مأموریت را به شما داده‌اند تا به طور عملی خطوط قانون که به دلیل جریان پیدا کردن در نظام جمهوری اسلامی خطوط شرع هم می‌باشد را بشکنید. این مأموریت را این شیاطین به شما که در پرونده خویش همراهی با حضرت امام را دارید و هم‌اینک نیز نماینده محترم ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات می‌باشید، سپرده‌اند و در واقع می‌خواهند با دست شما به امام و نظام اسلامی سیلی بزنند. آنان به خوبی می‌دانند که هزینه خلاف را بر چه دوشی بار نمایند تا چه بسا به مقصد و مقصود برسد. ولی این خیالات همان‌طور که خردمندانه نیست،  نتیجه‌بخش هم نیست چرا که به تعبیر حضرت امام وقتی پای منافع مردم و مصالح نظام اسلامی در میان باشد، تعارفی وجود ندارد.

ارادتمند شما سعدالله زارعی

tel final1

Share