فرماندار صومعه سرا

میرزا کسی بود که توانست با شخصیت عقلانی و کاریزمای خود تشکیلاتی راه اندازی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل پور خاطرنشان کرد: میرزا یکی از مظلوم ترین قهرمانان ملی ایران است که در همه عرصه ها اثرگذار بوده ولی متاسفانه هیچگاه این اندیشه ها از طرف محققان به صراحت بیان نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ,فرماندار شهرستان صومعه سرا در یازدهمین یادواره روحانی شهید و سردار بزرگ گیلان میرزاکوچک جنگلی با اشاره ویژگی های یاد شده از سردار جنگل اظهار کرد: وفای به عهد و جوانمردی از ویژگی های میرزا کوچک بود و کمتر شخصیت سیاسی در دنیا وجود دارد که به عهد خود وفادار بماند.

 IMG_1353_2حسین اسماعیل پور ادامه داد: تلفیق ویژگی عقلانی و کاریزما از میرزا شخصیتی ساخت که توانست جریان جامعه پذیری سیاسی را در نسل های آینده تغییر دهد.

وی با بیان اینکه باید به ویژگی های میرزا داشتن مدیریت تشکیلاتی را نیز اضافه کرد، گفت: همه اندیشمندان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که میرزا تنها کسی بود که توانست با شخصیت عقلانی و کاریزمای خودتشکیلاتی راه اندازی کند که هنوز بعد از چندین دهه کسی نتوانسته آن را توضیح دهد.

فرماندار صومعه سرا در ادامه جامعه پذیری سیاسی را یکی دیگر از ویژگی های مهم قیام میرزا اعلام کرد و افزود: در حوزه جامعه شناسی جنبش ها و انقلاب ها، شرط ماندگاری به دوعامل رهبری و میزان فعالیت برای ماندگاری در اذهان عمومی بستگی دارد.

اسماعیل پور یادآور شد: میرزا کوچک جنگلی اولین کسی بود که حکومت جمهوری در ایران را تشکیل داد.

وی خاطرنشان کرد: میرزا یکی از مظلوم ترین قهرمانان ملی ایران است که در همه عرصه ها اثرگذار بوده ولی متاسفانه هیچگاه این اندیشه ها از طرف محققان به صراحت بیان نشده است.

در حاشیه این یادواره دومین نمایشگاه آثار نهضت میرزا کوچک جنگلی متشکل از ۵۰ سند نظمیه رشت به تهران، ۲۰ اعلانیه، ۱۰۰ تمبر، ۷۰ جلد کتاب، چندین شماره روزنامه جنگل و ۱۵ پوستر نمایشگاهی با مضمون نهضت عاشورایی امام حسین(ع) و میرزا توسط مهران اشراقی مجموعه دار گیلانی به نمایش در آمده و همچنین برای اولین بار از تمبرهای دوران میرزا کوچک جنگلی رونمایی شد.

tel final1

Share