از تبلیغات به نفع دشمن تا بهانه گیری

منکرات سیاسی از دیدگاه نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اجرای فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» از ویژگی‌های جامعه قرآنی است، گفت: یکی از منکراتی که جامعه قرآنی را تهدید می‌کند، منکرات سیاسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , آیت‌الله رضا رمضانی درباره اهمیت انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه قرآنی «امر به معروف و نهی از منکر» است.

جامعه الحسین (۴۷)ramzaniوی با تأکید بر ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: برای افراد جاهل سخت است که بپذیرند فریضه امر به معروف در جامعه اجرایی شود زیرا اینگونه افراد نسبت به خود و جامعه نادان هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عوامل نپذیرفتن امر به معروف و نهی از منکر را چند مورد دانست و گفت: انسان به خاطر تعصب‌های بی‌جا از پذیرش دین گریزان است در حالی که تعصب بی‌جا همواره در طول تاریخ به انسان‌ها ضربه زده و آنها را به ورطه هلاکت کشانده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید از انسان‌های گناهکار پیروی نکنید زیرا گناهکار نمی‌تواند رهبری جامعه را عهده‌دار شود و از کافران و مسرفان پیروی نکنید زیرا اینها غیر از فساد و اسراف کار دیگر انجام نمی‌دهند.

رمضانی با اشاره به اینکه آیات قرآن به صراحت از پیروی غافلان و فرومایگان نهی می‌کند، خاطرنشان کرد: این افراد جامعه را خوار و ذلیل می‌کنند و هیچ چیز برای افراد جامعه باقی نمی‌گذارند.

وی یادآور شد: سوءمدیریت و منکرات سیاسی زمینه فساد، افراط، زیاده‌روی و اسراف را در جامعه فراهم می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای کسانی که لقمه حرام می‌خورند سخت است امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرند، ادامه داد: باید به این نکته مهم توجه شود.

وی یکی از منکراتی که جامعه قرآنی را تهدید می‌کند، منکرات سیاسی نامید و افزود: منکرات سیاسی یعنی اینکه در عرصه سیاست برخی مشکلات موجب می‌شود تا جامعه رو به زوال برود و جامعه دینی دستاوردهای خود را از دست دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری پذیرفتن عوامل بیگانه را از منکرات سیاسی دانست و گفت: از دیگر منکرات سیاسی، «مداهنه و سازش» است و در نظام اسلامی کسی حق ندارد به طرف سازش با دشمنان برود.

وی پذیرفتن طاغوت‌ها و نااهلان را از جمله منکرات سیاسی ذکر کرد و گفت: نوع برخورد سیاستگذاران و کارگزاران نظام بسیار مهم است.

رمضانی افزود: در برخی نقاط سازش کفر و ایمان بی‌معناست و این دو هرگز با هم سازگار نیستند زیرا ایمان شاخصه‌هایی دارد که این شاخصه‌ها هیچ‌گاه با کفر جمع نمی‌شود.

به گفته رمضانی، کسی که ملاک و معیار صحیح دارد به دنبال کفر نمی‌رود و اگر چنین پیشنهادی به آنها شود پاسخ منفی می‌دهند زیرا این پیشنهاد نامعقول است.

وی با تأکید بر اینکه باید در سیاست خارجی و داخلی ملاک داشته باشیم، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ما این است که هرگز با کفر بر سر یک میز نمی‌نشینیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری پخش شایعات را از دیگر منکرات سیاسی عنوان کرد و یادآور شد: اگر در عرصه سیاست مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند جامعه مسیر خطرناکی را در پیش خواهد گرفت.

وی تبلیغات به نفع دشمن و جاسوسی را از دیگر منکرات سیاسی نامید و یادآور شد: از دیگر منکرات سیاسی در جامعه اسلامی «نپذیرفتن منصوبین الهی» است.

رمضانی با اشاره به اینکه بهانه‌گیری در اجرای احکام اسلامی از دیگر منکرات سیاسی است، متذکر شد: این افراد نسبت به اجرای احکام و دستورهای الهی بهانه‌جویی می‌کنند و نمی‌خواهند احکام الهی اجرا شود که لازم است در این زمینه از قوه قضاییه به خاطر اجرای حکم علنی اسلامی قدردانی کنم.

tel final1

Share