استاندار گیلان در پایان نشست بررسی احداث راه آهن ساحلی:

مطالعات فاز صفر راه آهن استانهای شمالی پایان یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان گفت: مطالعات فاز صفر ایجاد راه آهن خط ساحلی خزر پایان یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان گفت:IMG_20151130_153834 مطالعات فاز صفرایجاد راه آهن خط ساحلی خزر پایان یافته است.

محمد علی نجفی  عصر امروز در پایان نشست بررسی احداث راه آهن ساحلی که با حضور مدیر عامل راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی ،استانداران گلستان و مازندران و معاون امور اجرایی مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد گفت : فاز صفر مطالعات راه آهن خط ساحلی خزرکه گرگان را به آستارا متصل میکند پایان یافته است.

نجفی با اشاره به نتایج مثبت امکان سنجی اجرای این طرح از گرگان به آستارا به طول  ۶۷۵ کیلومتر گفت : این خط ساحلی از طریق بهسازی مسیرریلی موجود ساری به گرگان بطول ۱۵۰ کیلومتر، ساخت راه آهن رشت به آستارا بطول ۱۶۵ کیلومتر که  در سفر دکتر روحانی مصوب شده است و ساخت راه آهن رشت به ساری بطول ۳۶۰ کیلومتر ایجاد می شود .

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد خط ریلی راه آهن ساحلی بیش از هزار و ۵۰۰میلیارد تومان هزینه دارد گفت : این اعتبار بجز هزینه تملک زمینها است.

نجفی با بیان اینکه دولت در حال مذاکره برای جذب فاینانس است گفت : حداقل ۵۰ درصد هزینه اجرای این طرح  از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شود .

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : ساخت راه آهن رشت ساری پس از تامین منابع مالی آن آغاز میشود.

وی با بیان اینکه خط ریلی جدید به عنوان یک شاهراه بین المللی  تاثیر قابل توجهی در ترانزیت و رشد حجم تجارت درکشورهای منطقه خواهد داشت گفت : با بهره برداری خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان در سال گذشته وایجاد خط ساحلی آستارا به گرگان و آستارای ایران به آستارای آذربایجان کریدور ریلی شرق به غرب یا به عبارتی دیگر چین به اروپا تکمیل می شود.

نجفی با بیان اینکه این خط ساحلی از پرترددترین و اقتصادی‌ترین راه‌های آهن کشور خواهد بود گفت : اتصال راه آهن استانهای شمالی با توجه به احیای جاده ابریشم قدیم و تکمیل حلقه ریلی کشورهای خزر از اهمیت استراتژیک برای منطقه محسوب خواهد شد .

استاندار گیلان افزود : در نشست امروز مقرر شد جلسات پیگیری ساخت راه آهن ساحلی بصورت مرتب ادامه یابد .

IMG_20151130_153807 IMG_20151130_153812 IMG_20151130_153817 IMG_20151130_153852

tel final1

Share