به کارگردانی سیدرضا سیددانش

مستند داستانی «آن سر آسمان‌سای» در گیلان کلید خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراحل تولید مستند داستانی «آن سرِ آسمان‌سای» به کارگردانی سیدرضا سیددانش در گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مراحل تولید مستند داستانی «آن سرِ آسمان‌سای» به کارگردانی سیدرضا سیددانش در گیلان آغاز شد.

۱۳۹۴۰۹۰۴۰۰۰۰۹۸_PhotoA تهیه‌کننده و کارگردان مستند داستانی «آن سرِ آسمان‌سای» در حاشیه تهیه این فیلم اظهار کرد: این روزها ماه محرم را با سوگواری و ماتم پشت سر گذاشتیم و به تدریج به چله عاشقان یعنی اربعین حسینی نزدیک می‌شویم.

سیدرضا سیددانش، افزود: مراثی سرهای بُریده در تاریخ بشری بسیار سَر داده شده اما سرآمدِ سرمدیِ سرهای بُریده، سرِ آسمان‌سای سید‌الشهدا امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه تولید مستند داستانی «آن سرِ آسمان‌سای» در سه فاز برنامه‌ریزی شده‌است، گفت: فاز نخست آن به موضوع اربعین و حضرت سیدالشهدا (ع) می‌پردازد و در فازهای بعدی این موضوع ارزشمند را با نگاهی به زندگی سلمان فارسی یار راستین پیامبراکرم (ص) پیوند می‌زنیم.

کارگردان مستند داستانی «آن سرِ آسمان‌سای» ادامه داد: نام جناب سلمان پیش از آنکه مسلمان شود «روزبه» بود و پس از پذیرش اسلام پیامبر اکرم (ص) ایشان را سلمان نامید.

وی با اشاره به اینکه فرزند خاک پر گهر پارس، محضر رسول خدا را درک کرده و شیعه و عاشق حضرت امام علی (ع) بود، یادآور شد: سلمان فارسی حدود ۲۰ سال استانداری مدائن را به‌عهده داشت که نمونه‌های بارز عدالت و خدمت صادقانه را می‌توان در مدیریت او دریافت کرد.

سید دانش، تصریح کرد: سلمان فارسی را می‌توان یکی از مفاخر بزرگ ملی و دینی ایران عزیزمان برشمرد که الگوی مسلمان خود ساخته و مدافع خاندان رسالت بود.

وی با بیان اینکه مستند داستانی «آن سرِ آسمان‌سای» از تولیدات مرکز صدرا است، خاطرنشان کرد: گروه اتاق فکر این اثر با عنایت به اربعین حسینی، فاز نخست تولید پروژه مذکور را در این ایام و لیالی و با همین محوریت برنامه‌ریزی کرده و در صورت فراهم بودن امکانات، فازهای دوم و سوم پروژه اجرایی می‌شود.

تهیه کننده آثار مستند زائر و اعتقاد پاک، در ادامه گفت: در مراحل پیش تولید و تحقیق پروژه برای فاز نخست که حدود ۱۵ ماه طول کشید از دیدگاه صاحبنظران دینی و تاریخی بهره‌مند شده‌ایم.

وی با تصریح بر اینکه اندیشه‌ها و دست‌های ما نیازمند نگاه الهی و توجه حضرت صاحب‌الامر(عج) است، یادآور شد: امیدواریم در گام نخست و فاز اول این مستند که به موضوع اربعین می‌پردازد با تمام توان و عشق، روایتگر مخلصی باشیم برای صاحب سری که دریایی از عشق و ایمان و اخلاص و صداقت و شجاعت و فداکاری در راه آرمان‌های والای انسانیت و اسلام بزرگ بود.

 سید رضا سیددانش کارمند رسمی سازمان صدا و سیماست و بیش از ۱۹ سال سابقه برنامه‌سازی و مدیریت در مراکز فرهنگی و رسانه‌ای را دارد.

tel final1

Share