جابر وثوق کمدین دوست داشتنی گیلان:

مردم همیشه از هنرمند کار نو می خواهند/۱۰ سال کار است می کنم بیمه نیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جابر وثوق گفت: ازدواج سنت پیامبر می باشد و واجب است، اما شرایط خوب نیست ، من ۱۰ سال کار می کنم بیمه نیستم ، امنیت شغلی نداریم و این فقط حرف من نیست همه همکاران با این حرف موافق هستند، اگر روزی بخواهد طنز تعطیل شود من کار دیگری ندارم انجام دهم و در حال حاضر درآمد هنر جوابگو وضعیت ظاهر ما نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آرت گیل ،جابر وثوق بازیگر طنز با سریال خانه پرماجرا و دیالوگ ماندگارش در قاب تلویزیون شناخته شد؛ اگر چه سالهای زیادی از شروع فعالیتش نمی گذرد اما، با پشتکار فراوان و حضور در سریال های در این حوالی، همسایه ایستگاه آخر و خانواده سخاوت، ماجراهای فامیلی، بوریا و تله فیلم آماده باش کارنامه کاری خود را درخشان کرد و بازی در فیلم سینمایی (( ناردون)) بهانه ای برای گفتگو با جابر وثوق گردید.جابر-وثوق

لطفا خودتان را برای دوستداران هنر معرفی کنید .
جابر وثوق هستم، در سال ۱۳۵۹ در شهرستان رضوانشهر بدنیا آمدم و در کنار پدر و مادر فداکارم و دو برادر و سه خواهر دوران کودکی خود را گذراندم؛ پدرم بازنشسته شهرداری هستند و در دفاع از میهن به درجه جانبازی رسیدند؛ از دوران کودکی به بازیگری علاقمند بودم و پدرم بازیگری را می پسندید.

چگونه و از چه سالی این حرفه را شروع کردید؟
روزی با کیومرث ملک مطیعی را در رضوانشهر ملاقات کردم، و از علاقه خود به بازیگری صحبت کردم؛ ایشان فرمودند: می توانی در کلاس های بازیگری شرکت کنی یا تحصیلات بازیگری طی کنید.
سال ۸۲ برای آموزش راهی رشت شدم و در کلاس استاد حلوی که ۴۰ هنرجو عاشق بازیگری حضور داشتند شرکت نمودم ؛ اوایل کلاس بدلیل نا آشنایی با محیط صحبت نمیکردم، روزی آقای حلوی به من گفتند: شما می خواهید بازیگر شوید؟! وقتی بی حرکت ومثل مجسمه نشسته اید بهتر است تشریف نیاوردید… من باگفتن: هیچ بازی انجام ندادم قصد خود را برای حضور در کلاس اعلام کردم و آقای حلوی, پیشنهاد دادند جلسه بعد اتود بزنم ؛ روز موعد رسید و من نگران بودم که باخنده هنرجویان در مقابل بازی ام مواجه شوم .اتود زدم و دوستان خندیدن و استقبال خوبی از کارم داشتند و گفتند تو بازیگر خواهی شد .

اولین بار با چه کاری به دنیای بازیگری پیوستید؟
با تئاتر «یک جای پرت» به نویسندگی فرهاد پاک سرشت و کارگردانی علی حلوی جهت شرکت در شانزدهمین جشنواره استانی آماده می شد، برای اولین بار بر روی صحنه رفتم و کاندید بازیگر سوم و جایزه سوم جشنواره از آن من شد .
در سال۸۷ در تئاترخیابانی ((خوان رستم)) به کارگردانی علی حلوی نقشی را ایفا نمودم و….
در سال ۸۶ تله فیلم به نام ((آماده باش)) به کارگردانی و نویسندگی بهرنگ توفیقی که از شبکه یک سیما پخش شد و دو سکانس با آتیلا پسیانی بازی داشتم وتجربه خوبی برایم بود.
حضورم در تلویزیون با بازی در ((خانه پر ماجرا)) آغاز شد ؛آقای حلوی به عوامل سریال گفته بودند جابر وثوق در ۵ قسمت نهایت ۱۰ قسمت می تواند بازی کند. اما نهایت ۱۲۰ قسمت در خدمت مردم بودم و از اینکه بینندگان با کاراکتر (( منوچ )) ارتباط خوبی برقرار کردند خداوند را شاکرم .

آقای وثوق در مورد بازی در فیلم سینمایی ناردون بیشتر توضیح دهید .
امسال یک فیلم کمدی شروع کردم باعنوان (( ناردون)) به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسن پور و تهیه کنندگی آقای منصور سهراب پور که بازیگرانی چون امین حیایی، سیروس گرجستانی ، مهران غفوریان و.. هنرمندان گیلانی آقایان حق دوست ،پتکی و من هم در گوشه ای از کار بازی دارم؛ امیدوارم با تجربیاتی که فریدون حسن پور در اختیارم می گذارند در بازیگری بکار گیرم.

جابر وثوق با سابقه خوب بازیگری چرا خود را بازیگر حرفه ای نمی داند ؟
همیشه از خدا خواسته ام، قبل از اینکه به من شهرت و ثروت بدهد ظرفیتش را عطا کند. من فقط گوشه ای از کار بازی می کنم و زمان بازی سعی می کنم ادا در نیاورم ،باور پذیر باشم وقتی خودت باشی مردم راحت تر جذب بازی خواهند شد و هنرمند باید در دل مردم باشد و مردم همیشه از هنرمند کار نو می خواهند و کاری که رفع تکلیف باشد را بی احترامی به خود می دانند؛ به همین دلیل خود را بازیگر و هنرمند نمی دانم چون راه سختی در پیش روی بازیگر حرفه ای قراردارد.

وقتی وارد عرصه هنر شدید آیا نگران اتفاقات شهرت نبودید؟
روز های اول فکر نمی کردم هنر و شهرت چنین سختی های داشته باشد اگر می دانستم وارد این شغل خطیر نمی شدم ،کوچکترین حرکت ما زیر ذره بین است . امیدوارم هنرمندان ما آسوده خاطر بدون هیچ دغدغه ای کار کنند، چنین مسایلی به بازیگر آسیب خواهد رساند.

نظر شما در مورد ازدواج چیست؟
ازدواج سنت پیامبر می باشد و واجب است، اما شرایط خوب نیست ، من ۱۰ سال کار می کنم بیمه نیستم ، امنیت شغلی نداریم و این فقط حرف من نیست همه همکاران با این حرف موافق هستند، اگر روزی بخواهد طنز تعطیل شود من کار دیگری ندارم انجام دهم و در حال حاضر درآمد هنر جوابگو وضعیت ظاهر ما نیست، در حالی که در کشورهای دیگر رفاه بازیگر اصل می باشد . امیدواریم مسوولین تجدید نظر کنند ، ما انتظار هواپیمای شخصی وحساب های هنگفت نداریم به ما مجردها مسکن مهر هم تعلق نمی گیرد ، بیمه و مسکن و درآمد متناسب با شغل انتظار بیهوده نیست. رسیدگی مدیران مربوطه را می طلبیم.

tel final1

Share