از گوشه کنار سیاست در گیلان

مراسم «روز رشت» برای نخستین بار برگزار می‌شود/یادداشت ندیمی در مورد شیعه لندنی و صادق شیرازی/اگر برای هر وام ۴ نفر ضامن کارمند بخواهند برای ضمانت کارمند کم می آید/سنبل آبی بلای جان تالاب انزلی یا عامل تصفیه فاضلاب

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

مراسم «روز رشت» برای نخستین بار برگزار می‌شود

میدان شهرداری رشت

به گزارش روابط عمومی شورای شهر رشت، نیکومنش- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از برگزاری مراسم روز رشت در دی ماه امسال خبر داد.

وی ضمن تبریک هفته بسیج به شهروندان اعلام کرد: در هفته دوم دیماه امسال مراسمی تحت عنوان روز رشت با میزبانی مجموعه شهرداری و شورای شهر رشت برگزار خواهد شد که زمان دقیق و جزییات بیشتر آن اعلام خواهد شد.

نیکومنش توضیح داد: طبق رایزنی های صورت گرفته با اعضای کمیسیون و سازمانهای زیر مجموعه این سه گزینه برای اجرای این مراسم در نظر است که عبارتند از برج میلاد تهران ، مجموعه ورزشی یادگار امام در رشت یا میدان شهرداری رشت درصورت آماده سازی و البته مساعد بودن اوضاع جوی خواهد بود.

وی اشاره کرد: در این مراسم از نمایندگانی در استانداری گیلان، فرمانداری، سازمان میراث فرهنگی، بنیاد شهید، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند ارگان دیگر دعوت به عمل خواهد و  چند برنامه ی فرهنگی دیگر  در دستور کار است.

قدیمی – مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت نیز پیرو سخنان رئیس جلسه اعلام کرد: با رایزنی اعضای کمیسیون و هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان زیبا سازی شهرداری رشت در یکی از روزهای بین هشتم تا دوازدهم دیماه مراسم ویژه «روز رشت» در تهران یا یکی از دو گزینه در نظر گرفته شده در شهر رشت اجرا خواهد شد و طرح اولیه در برگزاری مراسم ، اجرای سه بخش با حضور  شهروندان ،  شهرداران شهرهای مختلف و دعوت از مخاطبان خاص می باشد.

وی توضیح داد: همچنین در نظر است تا دراین روز ضمن گرامیداشت جایگاه و نام شهر رشت، طی مراسمی  بسته های مختلف فرهنگی ، سرمایه گذاری و زیست محیطی در اختیار میهمانان خاص و عام قرار گیرد. قدیمی ادامه داد: روابط عمومی با هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان زیبا سازی طی سه روز آینده ، زمان مشخص و جزییات اجرا را با تخمین بودجه لازم به اطلاع اعضای کمیسیون خواهد رساند تا در صورت موافقت اعضا نسبت به اجرای مراسم اقدام گردد.

یادداشت ندیمی در مورد شیعه لندنی و صادق شیرازی

ابوذر ندیمی در روزنوشت های خود نوشت:دین علیه دین !؟ مذهب علیه مذهب!؟
فرزندان (پسرىِ! )مرجعى بزرگ با ان فتواى تاریخى علیه استعمار !ونظرات رهبر معظم پیرامون لندن نشین ها!-
ازچهارفرزندسیدهادى شیرازى ( حسن ، محمد ، صادق ، مجتبى )حسن در لبنان کشته شد
ادعاى مرجعیت سیّدمحمد توسط ایه الله خویى تایید نشد وبه کویت رفت وسپس به ایران( قم ) امد و در سال ١٣٨٠ فوت کردند و در قم دفن شدند.
سید صادق جاى ایشان راگرفت و در انگلستان وایران ان مى گوید که…!؟سید مجتبى هم در کویت ازطریق ١۵ سایت و١۵ شبکه ماهواره اى ! وبا حمایت دیگران ! نسبت به خلفا وهمسر پیامبر ص وتحریک اهل سنت علیه شیعه وتکفیر علمایى بزرگوارومتهم ساختن رهبران ایران به کم کارى در باب محرّم وصفر وترویج قمه زنى به تبلیغ مى پردازد!؟
-خدا عاقبت همه مارا ختم به خیر فرماید.

اگر برای هر وام ۴ نفر ضامن کارمند بخواهند برای ضمانت کارمند کم می آید

احسن الله رادمهر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ماسال ارایه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو را از سیاست های غلط دولت خواند و گفت: من فکر می کنم ابتدا باید برای جوانان ما کاشانه ای ایجاد شود و سپس به فکر خودروی مردم باشیم. ابتدا باید شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنیم که برای این کار باید منابع ارزان قیمت در اختیار آنها برای ازدواج قرار گیرد.

رادمهر تأکید کرد: جوانان نباید برای دریافت این منابع در فرآیند بروکراسی اداری گرفتار شوند و به دنبال ضامن کارمند برای تسهیلات بانکی بروند چرا که اگر این جوانان می توانستند ۲ نفر ضامن کارمند پیدا کنند از خود بازار برای  خودشان پولی دست و پا می کردند. وقتی به جوان بگویند ما برای ازدواج به شما ۶ میلیون وام می دهیم و باید ضامن معرفی کنید یک زوج باید ۴ نفر ضامن معرفی کند که در این صورت این تسهیلات معنی خودش را از دست خواهد داد و ما برای ضمانت کارمند کم خواهیم آورد.

سنبل آبی بلای جان تالاب انزلی یا عامل تصفیه فاضلاب

۸ دی نوشت:چند صباحی است که پدیده سنبل آبی در کانون توجه همه ی رسانه ها و خبرگزاری ها قرارگرفته و از جانب سازمان های دولتی نیز کارگروه ها و نشست هایی شکل گرفته و برگزار شده است. در همین راستا یک پژوهشگر محیط زیست در خصوص پدیده سنبل آبی “Water Hyacinth” که دامن تالاب های گیلان را گرفته است در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: گیاه سنبل آبی علی رقم همه ی جنبه های منفی که برای آن ذکر می شود، یک ویژگی مثبت نیز در امر تصفیه آب درخود دارد. هرچند که سنبل آبی سیستم آبی را از بین می برد، آب راهها را می بندد، باعث کمبود نور و اکسیژن و مرگ و میر موجود ات می شود امّا سنبل آبی به شدّت downloadقادر است فلزات سنگین را جذب و نابود کند.
وی در ادامه اشاره کرد: سنبل آبی می تواند جیوه ، کروم ، سرب ، سزیم و آرسنیک را که مشکلات زیادی برای عرصه ی پرورش ماهی و تالاب انزلی ایجاد کرده اند را از آب جذب کند و همچنین لازم به ذکر است از سنبل آبی به عنوان یکی از روش های طبیعی برای تصفیه فاضلاب از فلزات سنگین استفاده می شود.

مبرهن اظهار داشت: جمع آوری و حل مشکل پدیده سنبل آبی برخلاف آنچه که اظهار می دارند به راحتی قابل انجام است.این گیاه به دلیل شکل ساختاری اش می تواند به راحتی جمع آوری شود، همچنین باید اشاره کرد سنبل آبی به شدّت در مقابل سرما ضعیف است و با بارش برف زمستانی مقدار عظیمی از آن نابود خواهد شد. سنبل آبی همچنین در مقابل شوری آب نیز مقاوم نبوده و با سرریز شدن آب دریا به تالاب انزلی در تابستان خود به خود قسمت اعظمی از این پدیده از بین می رود.

رییس شورای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان افزود: البته روش های دیگری نیز برای از بین بردن سنبل آبی وجود دارد. برای از بین بردن سنبل آبی می توان از نوعی بید با نام علمی «Sameodes Albiguttalis»استفاده کرد.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه در پایان اشاره کرد: همچنین می توان از دوگونه سوسک به نام های «Neochetina Bruchi» و «Neochetina Eichhornia» برای از بین بردن سنبل آبی استفاده کرد. البته باید هشدار داد که استفاده از این عوامل ذکر شده حتمی نیاز به تحقیق و کارشناسی میدانی دارد زیرا خود این سوسک ها می توانند عامل تخریب تالاب بشوند.

tel final1

Share