مجموعه شعر «اتمام حجت حضرت سید الشهدا» در لنگرود رونمایی شد

با حضور استاد کریم رجب زاده شاعر و پژوهشگر معاصر مجموعه شعر «اتمام حجت حضرت سید الشهدا»در لنگرود رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , با حضور استاد کریم رجب زاده شاعر و پژوهشگر معاصر مجموعه شعر «اتمام حجت حضرت سید الشهدا»در لنگرود رونمایی شد.

۴۶۹a0303-7644-44ab-8740-948caae80a00در نشست ادبی موسسه ی فرهنگی ، هنری آوای صبح گیلان با  موضوع آیه های ارغوان«فرامرز محمدی پور)»شاعر ،روزنامه نگارو مدیر مسوول موسسه با درنگی به حضور موثر شاعران گیل و دیلم در عرصه ی ادبیات عاشورایی که بر کسی پوشیده نیست گفت:به گواه تاریخ از حزین لاهیجی ،فیاض گیلانی و…گرفته تا حاج محمد باقر لاهیجانی «عهد قاجار »،محمدرضا ناصر الاسلام «دوره ی مشروطیت»با دیوان معروف نغمه ی حسینی ،شیخ علی اکبر طلوعی با دیوان طلوعی،پشیمان گیلانی با «دیوان پشیمان» و شیدا گیلانی با مجموعه ی «نیم روز عاشورا»با عنایت به جنبه ی روایی حماسه ی عاشورا با زبان «مرثیه» آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشتند که امروز پشتوانه و راهنمای مفیدی برایخلق آثار با زبان و تصویر نو می باشند.

وی تاکید کرد:برای توفیق بیشتر در آفرینش اشعار عاشورایی بایستی به مقتل خوانی اهمیت داد و با نگاه تاریخی و آگاه مند به خلق شعرهایی از این دست نشست وگرنه نمی توان مسیر روشنی را در رونق بخشی ادبیات عاشورایی پیش رو داشت.

در ادامه شاعران معاصر سید محمود تکیار،عباس رسولی املشی،اسماعیل یکتایی و کریم رجب زاده لنگرودی آخرین سرودهای آیینی را به باز خوانی نشستند و رجب زاده از شاعران غزلسرا و اثر گذار در شعر معاصر به خصوص ادبیات آیینی و دفاع مقدس اظهار داشت:بی تردید تا ادب،لطف و ارادت به خاندان آل الله با ما عجین نباشد نمی توان در بیان و خلق آثار عاشورایی موفق و تاثیر گذار بود وشاعرا ن گیلان به روشنی نشان دادند که با ارادت همیشگی زیباترین ها را از لحاظ فرم ،محتوا و زبان در راستای شعر عاشورایی به تصویر می نشینند.

در این برنامه با حضور استاد کریم رجب زاده ، عباس رسولی املشی و رضایی معاون پرورشی آموزش و پرورش لنگرود،فرزند و همسر زنده یاد «سهراب معظمی میرک محله» مولف ،اثر جاودان «اتمام حجت حضرت سید الشهدا»رونمایی شد و به تمامی  مدعوین این کتاب اهدا گردید.

شایان ذکر است:در نشست ادبی ردپای باران موسسه ی فرهنگی،هنری آوای  صبح گیلان با موضوع آیه های ارغوان استاد مصطفی رحیم پور سیاهکلی گوشه هایی از نغمه های عاشورا یی را با نی «محمد جواد فرج زاده » به باز خوانی نشست.

Share