فرماندار شفت در دیدار با هیات رئیسه مجمع مشورتی توسعه شفت و همچنین مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان

مجمع مشورتی توسعه شهرستان شفت با تشکیل کمیته های تخصصی سازماندهی شده تر عمل کند/محمودی خواستار تامین روشنایی مسیر محوری ملاسرا ، شفت ، احمدسرگوراب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شفت به بیان برخی از مسائل بخش برق شهرستان پرداخت. وی با اشاره به اینکه بخش احمدسرگوراب دارای نقاط صعب العبور و کوهستانی است که در موارد بحران های احتمالی نیروهای امدادی اداره برق دیر به منطقه می رسند ، خواستار استقرار نمایندگی اداره برق در این بخش از شهرستان شفت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست فرماندار شفت با اعضای هیات رئیسه مجمع مشورتی توسعه  برگزار شد. در این جلسه که پس از انتخابات هیات رییسه این مجمع در شهرستان برگزار شد ، یونس محمودی فرماندار شفت در ابتدا ضمن تبریک انتخاب اعضای هیات رییسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان ، اظهار داشت: امیدوارم با تعریف ساز و کار منسجم و با برنامه ریزی تشکیلاتی ، این تشکل کارشناسانه و عالمانه تر حرکت کند و با برگزاری نشست های متناوب و منظم و تشکیل دبcb4d9647-7778-43d6-8018-c9ce9f1ccc4dیرخانه دائمی منشا اثرات خیر در شهرستان باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: مجمع مشورتی توسعه شهرستان با تشکیل کمیته های تخصصی با استفاده از افراد خوشنام و توانمند ، سازماندهی شده تر عمل کند و در این خصوص جذب حداکثری را در نظر گرفته و سعه صدر و اخلاق مداری را سرلوحه کار قرار دهد.

وی در ادامه توجه به تخصص و توانایی افراد جهت عضویت در کمیته ها و همچنین در نظر گرفتن نکاتی همچون آماده سازی ملزومات اداری و اساسنامه این تشکل جهت رسمیت بخشیدن به فعالیت های آن را حائز اهمیت دانست . محمودی در ادامه گفت: خضوع و احترام به همه تفکرات سیاسی در کنار صرف وقت کافی برای فعالیت های این تشکل باعث شکوفایی آن می شود. وی همچنین از اعضای هیات رئیسه این مجمع خواست دعوت از اعضای شورای مرکزی استان و مدیران استانی را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه جلسه و در بحث و بررسی مشکلات شهرستان فرماندار شفت خطاب به اعضای هیات رئیسه مجمع مشورتی توسعه اظهار داشت: به روز بودن اطلاعات جهت آشنایی با مشکلات شهرستان و اولویت بندی آن لازمه کار است.

وی حفظ انسجام تشکیلاتی را جهت مقبولیت این مجمع در میان افکار عمومی شهرستان ضروری دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به دو پروژه بزرگ احداث سد لاسک و جاده شفت زنجان به اعضای هیات رئیسه مجمع پیشنهاد کرد که این دو پروژه را در دستور کار قرار دهند تا با هم فکری و همکاری این مجمع و تعامل آن با مجمع مشورتی توسعه استان تسریع یافته و به سرانجام برسد. فرماندار شفت در پایان این جلسه ابراز امیدواری کرد که با هم فکری و هم افزایی اعضای مجمع قدم های موثری در راستای رفع مشکلات شهرستان شفت برداشته شود.

فرماندار خواستار تامین روشنایی مسیر محوری ملاسرا ، شفت ، احمدسرگوراب شدIMG_6462

نشست فرماندار شفت با مهندس جمشید طالبی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گیلان برگزار شد. در این جلسه یونس محمودی فرماندار شفت ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه برق شهرستان ، عملکرد مدیران استانی و شهرستانی برق را در شفت مطلوب توصیف کرد.
وی با اشاره به اینکه علیرغم همه تهدیدها و تحریم ها و محدودیت ها ، کارنامه درخشانی در بخش برق در شهرستان شفت وجود دارد تصریح کرد: شهرستان شفت در نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی شهرستانی نیمه برخوردار محسوب می گردد لیکن با توجه به ظرفیت های مختلف در ابعاد گوناگون مستعد پذیرش سرمایه گذاران و اداره برق به عنوان عضوی از ستاد سرمایه گذاری شهرستان همواره نگاه مثبتی در جهت مساعدت با سرمایه گذاران داشته است.

در ادامه جلسه فرماندار شفت به بیان برخی از مسائل بخش برق شهرستان پرداخت. وی با اشاره به اینکه بخش احمدسرگوراب دارای نقاط صعب العبور و کوهستانی است که در موارد بحران های احتمالی نیروهای امدادی اداره برق دیر به منطقه می رسند ، خواستار استقرار نمایندگی اداره برق در این بخش از شهرستان شفت شد. و این خواسته را خواسته برحق مردم و مسئولین منطقه برشمرد. فرماندار شفت در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی عمده شهرستان شامل جایگاه CNG شهر احمدسرگوراب و ورزشگاه شهید نیکویی این شهر ، خواستار مساعدت شرکت توزیع برق استان جهت تسریع در فرایند برق رسانی به این پروژه ها و سایر پروژه های مشابه شهرستان شد.
محمودی همچنین اظهار داشت: برای اتمام پروژه های دولتی و روستایی شهرستان نیازمند حداقل ۷۰ اصله تیرک  بتنی برق است. وی افزود: در کمیسیون سرقت و شورای تامین شهرستان یکی از مهمترین مواردی که عموماً مطرح می گردد بحث وجود سیم های مسی در مناطق روستایی است که طمع سارقان را بر می انگیزد که راهکار مقابله با آن جایگزینی این سیم های مسی با سیم های خودنگهدار است. نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه تصریح کرد: با گزارشی که از بخشداران و شهرداران اخذ شده است ، علاوه بر ترانس های برقی که در سطح روستاها و شهرها به بهره برداری رسیده است ، به ۱۰ ترانس دیگر نیز نیاز است.

ریاست کمیته برنامه ریزی شهرستان در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون ۴۹۵ میلیون تومان اعتبار به اداره برق شهرستان تخصیص یافته است ، خواستار تزریق ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی به بخش برق شهرستان شفت شد.

فرماندار شفت در ادامه تصریح کرد: یکی از مواردی که همواره در شورای ترافیک شهرستان و استان مورد تاکید و تصریح اینجانب بوده است ، وضعیت نامناسب روشنایی مسیر ملاسرا ، شفت ، احمدسرگوراب است که به دلیل تاریکی مسیر ، بسیار خطر آفرین و موجب تصادفات مرگبار در این شهرستان گردیده است که مستلزم نگاه ویژه مسئولین شرکت برق و اداره راه و شهرسازی استان است.

در ادامه جلسه که با حضور بخشداران ، شهرداران و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد ، مهندس طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به اینکه به رغم مطالبات این شرکت از دستگاههای اجرایی استان و شهرستان ، خدمات رسانی به شهرستان های استان از جمله شفت مطلوب بوده است ، از آمادگی این شرکت برای رفع مشکلات شهرداران و مطالب مطروحه توسط فرماندار در خصوص تامین برق جایگاه CNG شهر احمدسرگوراب و تامین تیرک های بتنی تک خانوار و همچنین جایگیزینی سیم های مسی با سیم های خودنگهدار و رفع نوسانات برق شهرستان خبر داد.

Share