امام جمعه بندرانزلی:

مثل روز روشن است که عواملی خاص تالاب و ساحل را تصرف کرده اند/برخورد با متخلفین اجرش از ۶۰ سال عبادت بیشتر است/دولتمردان به دنبال ایجاد اشتغال حقیقی برای جوانان باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به بحث صیانت از بیت المال و حقوق مسلمین تصریح کرد: برخوردهای مناسبی از دستگاهای مربوطه انجام شده است اما کسانی هستند که با وصل بودن به جاهایی خاص تخلفاتشان نادیده گرفته می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به بحث صیانت از بیت المال و حقوق مسلمین تصریح کرد: برخوردهای مناسبی از دستگاهای مربوطه انجام شده است اما کسانی هستند که با وصل بودن به جاهایی خاص تخلفاتشIMG_2409 آن نادیده گرفته می شود.

وی با بیان اینکه مثل روز روشن است که عواملی خاص تالاب و ساحل را تصرف کرده اند متذکر شد: به حریم تالاب تجاوز شده است و عده ای علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری ، سخنان ایشان را کنار گذاشته و توجه ای به بیانات و تذکرات ایشان نکرده اند.

خطیب جمعه بندر انزلی همچین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم یادآور شد : اگر حکم خدا در مورد ضعیف انجام شود اما برای قوی اجرا نشود موجب هلاکت قوم خواهد شد و اگر کسی بخواهد با وساتت جلو حد الهی را بگیرد در قیامت عذاب سختی خواهد شد.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای حدود الهی و برخورد با متخلفین در هر موضوع و جایگاهی در جامعه اثرات بسیار نورانی ای دارد که ثواب و اجر آن از ۶۰ سال عبادت بیشتر است و قطعا اجرای حد و حدود الهی موجب افزایش رزق و روزی انسان ها می شود.

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به هفتم آذر که مصادف با روز نیروی دریایی است تصریح کرد : احمدالله به تلاش و همت عزیزان نیروی دریایی و فرماندهی و تدابیر فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای شاهد پیشرفت روز افزون این نهاد راهبردی هستیم.

*نیروی راهبردی دریایی مایع عزت و اقتدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

امام جمعه بندرانزلی همچنین امیر دریادار دوم افشین رضایی حداد را فردی مومن ، خدوم و زحمت کش دانست و از زحمات ایشان در جایگاه فرماندهی ناوگان شمال نداجا و دیگر کارکنان نیروی دریایی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه نیروی دریایی را مایع عزت و اقتدار نظام خواند و تاکید کرد : اقدامات ، حضور و رزمایش های این نیروی راهبردی در آب های بین المللی باعث دلگرمی دلسوزان نظام در انقلاب اسلامی و شیعیان جهان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجلاس کشورهای گازی در جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد : این اجلاس در کشور ما نشان از اقتدار و ثبات نظام اسلامی است .

خطیب جمعه بندر انزلی در ادامه به حضور سران این کشورها در جمهوری اسلامی و سند های امضا شده و اشتیاق آنان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود : دیدار مقام معظم رهبری با سران کشورهای مهمان از جمله ریاست جمهوری روسیه و اظهارات مطرح شده در جلسات مختلف بسیار مهم بوده که نشان دهنده قدرت تاثیر بیات رهبری است و همانطور که روسای جمهور مهمان در این دیدارها به آن اذعان داشتند سخنان رهبر معظم انقلاب را مفید و سرنوشت ساز برای پیشبرد اهداف کشورشان می دانستند.

*متاسفانه بعضی ها بیانات رهبری را از یک گوش می شوند و از گوشی دیگر در می کنند

حجت الاسلام شمس الدین همچنین اضافه کرد : دیگران بیانات رهبر ما را گرانقدر و ارزشمند می دانند و ما هر روزه در کنار این گنج با ارزش زندگی می کنیم و ایشان هر روز برای ما توصیه ها دارند و متاسفانه بعضی ها از این گوش می شوند و از گوشی دیگر در می کنند.

وی در حضور جمع کثیری از نماز گذاران باری دیگر به تذکرات رهبری در خصوص نفوذ اشاره کرد و گفت : علی رغم تذکرات رهبری و اعترافات آمریکایی ها در خصوص این موضوع که تغییر رفتار جمهوری اسلامی بزرگترین هدفشان است انسان گاهی اوقات سخنانی را از برخی چهره های موجه می شوند که بسیار تعجب می کند و در چنین شرایطی می گویند آمریکا قصدش بر اندازی جمهوری اسلامی نیست ، اگر کسی در جمهوری اسلامی چنین چیزی بگوید این نشانه های نفوذ بوده در جمهوری اسلامی یک زنگ خطر است.

امام جمعه بندر انزلی در ادامه با تاکید بر اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد : رهبری بارها تاکید کرده اند که گره مشکلات کشور و تنها راه برون رفت از این مشکلات استفاده از اقتصاد مقاومتی است .

*دولتمردان به دنبال رونق حقیقی و ایجاد اشتغال حقیقی برای جوانان باشند

حجت الاسلام شمس الدین همچنین به صورت گذرا به وام خودرو پرداختی نیز اشاره کرد و گفت : تشریح این اقدام جای خود دارد که اصلا وارد آن نمی شویم اما دولتمردان به دنبال رونق حقیقی باشند و ایجاد اشتغال حقیقی برای جوانان این مملکت را دنبال کنند نه اینکه با یک وام ماشین که هنوز ماشینش را نیز پرداخت نکرده اند بخواهند بازار را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه اخیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی بعضی ها به خود جرات داده اند یک میلیون و هفتصد هزار کیلو سیب زمینی سالم را دفن کنند متذکر شد : این کار با کدام عقل و درک و فهم انسانی و شعور مطابق است که وقتی این همه گرسنه و مظلوم در سرتاسر جهان هستند این اقدام انجام شود ؟ چرا دستگاهای نظارتی هیچ اقدامی نمی کنند ؟ آقایان بدانند اسراف در جمهوری اسلامی یک زنگ خطر است . این تصمیم و اقدام با هیچ منطقی سازگار نیست و با هیچ حدود و دستورات الهی هم خوانی ندارد فلذا مسئولان با خاطیان برخورد جدی داشته باشند که دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

*مردم ولایتمدار و قهرمان انزلی با شکوه هر چه بیشتر در تجمع اربعین شهرستان شرکت کنند

خطیب جمعه بندر انزلی، همچنین با اشاره به ۱۱ آذر که مصادف با اربعین حسینی و تجمع بزرگ عاشوراییان در شهرستان است تاکید کرد: بنده از این تریبون مقدس از مردم ولایتمدار و قهرمان انزلی می خواهم که با شکوه هر چه بیشتر در تجمع اربعین شهرستان شرکت کنند که قطعا حضور در این تجمع بسیار با عظمت ما را به کاروان های پیاده حسینی وصل می کند.

حجت الاسلام شمس الدین اضافه کرد: تجمع بزرگ عاشورایی در بندرانزلی آبروی شهرستان ایت و در روز اربعین می تواند نماد همدلی، همزبانی، هم بستگی و اتحاد مردم مردم قهرمان انزلی باشد فلذا با حضور خود در این مراسم در شکوه هر چه بیشتر آن نقش داشته باشید.

وی در ادامه با اشاره به ۸ آذر که مصادف با روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است نیز خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب به پشتوانه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج و عموم مردم دلاورمان فرموده اند هر کجا و در هر زمانی که بتوانیم به فلسطین و مردم آن کمک خواهیم کرد و دشمنان بدانند نابودی رژیم کودک کش اسرائیل در جمهوری اسلامی یکی از اصولی ترین اهداف انقلاب است و جمهوری اسلامی تا محو شدن این رژیم از پا نخواهد نشست.

*نمایندگان مجلس شجاعت، درک و فهم و قدرت مدرس را الگو خود قرار دهند

امام جمعه بندرانزلی در پایان سخنان خود به شهادت سید حسن مدرس در ۱۰ آذر نیز اشاره و تاکید کرد : ایشان شخصیت یک نماینده حقیقی و مدافع واقعی حقوق مردم است ، نمایندگان مجلس شجاعت ، درک ، فهم و قدرت شهید مدرس را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهند.

tel final1

Share