لیست کتاب‌های پرفروش هفته در رشت

لیست کتاب‌های پرفروش هفته در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هفته جاری در بازار کتاب استقبال فراوانی از کتاب‌های نویسندگان ایرانی روبه رو بود. بر‌خلاف هفته‌های گذشته که اغلب رمان های خارجی از اقصی نقاط جهان سهم فراوانی در لیست کتاب‌های پرفروش داشتند، این بار رمان‌های ایرانی نیز سهم بسزایی در لیست کتاب‌های پرفروش هفته جاری داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرزاد حبیب نژاد در روزنامه اعتماد ویژه گیلان نوشت: هفته جاری در بازار کتاب استقبال فراوانی از کتاب‌های نویسندگان ایرانی روبه رو بود. بر‌خلاف هفته‌های گذشته که اغلب رمان های خارجی از اقصی نقاط جهان سهم فراوانی در لیست کتاب‌های پرفروش داشتند، این بار رمان‌های ایرانی نیز سهم بسزایی در لیست کتاب‌های پرفروش هفته جاری داشتند. این امر بیانگر آن  است که مخاطبان کتاب در شهر رشت علاوه بر مطالعه در حوزه ی ادبیات برون مرزی، به فرهنگ و ادبیات و جامعه‌ی خود اهمیت قائلند. حال می‌رویم به۲۰-۴-۲۰_۵۶سراغ کتاب‌های پرفروش هفته.

کتابفروشی شهر کتاب (شعبه اول)‌

در شعبه‌ی اول کتابفروشی شهر کتاب برخلاف گذشته شاهد رمان‌های ایرانی به عنوان کتاب‌های پرفروش این هفته بودیم به طوری که سه کتاب از چهار کتاب پر مخاطب این کتاب‌فروشی را رمان‌های ایرانی تشکیل داده‌اند.

رمان «چراغ‌ها را من روشن می‌کنم» نوشته‌ی زویا پیرزاد کتاب منتخب هفته در این کتابفروشی شد و داستان آن به دهه ۱۳۴۰ در محله ای در آبادان بر می‌گردد و موضوع آن در باره‌ی زندگی زنی به نام کلاریس است که به روزمرگی دچار شده. این کتاب توسط فرانکلین لوئیس در سال ۲۰۱۲ به زبان انگلیسی ترجمه شده.

کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شهر کتاب (شعبه اول) عبارتند از:

۱‌) چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم/ نویسنده: زویا پیرزاد/ نشر مرکز

۲) چقدر خوبیم ما/ نویسنده: ابراهیم رها/ نشر مروارید

۳) تنهایی پر هیاهو/نویسنده: بهومیل هرابال/ ترجمه پرویز دوائی/ نشر روشن

۴) برگ اضافی/ نویسنده: منصور ضابطیان/ نشر مثلث

کتابفروشی شهر کتاب (شعبه دوم)‌

شعبه‌ی دوم کتابفروشی شهر کتاب نیز مانند شعبه‌ی اول آن هفته‌ی متنوعی را پشت سر گذاشته و کتاب‌های نسبتاً جدیدی در لیست کتاب‌های پرفروش این کتابفروشی جای داشتند.

کتاب از دولت عشق نوشته‌ی کاترین پاندر کتاب منتخب این هفته در این کتابفروشی شد. این کتاب که در حوزه‌ی روانشناسی قرار دارد به موضوع خوشبختی و کامیابی در زندگی بشر پرداخته و اولین چاپ آن به سال ۱۹۶۶ بر می‌گردد. این کتاب تاکنون بارها تجدید چاپ شده و همچنان در زمینه‌ی مثبت‌اندیشی کتابی مرجع به شمار می‌آید.

کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شهر کتاب (شعبه اول) عبارتند از:

۱ ) از دولت عشق/ نویسنده: کاترین پاندر/ مترجم: گیتی خوشدل/ نشر روشنگران

۲) شفای زندگی/ نویسنده: لوییز هی/ مترجم: گیتی خوشدل/ نشر پیکان

۳) سال‌های سگی/نویسنده: ماریو بارگاسیوسا/مترجم: احمد گلشیری/ نشر نگاه

۴) مردم در سیاست ایران/نویسنده:یراوندآبراهامیان/ مترجم: بهرنگ رجبی/ نشر چشمه

کتابفروشی بدر‌

در کتابفروشی بدر نیز طبق روال هفته‌های گذشته کتاب‌هایی در حوزه‌ی روانشناسی با استقبال فراوانی روبه رو شده و در صدر لیست کتاب‌های منتخب این هفته قرار گرفتند.

کتاب «انسان و سمبولهایش» نوشته‌ی کارل گوستاو یونگ است که به زبان های مختلفی ترجمه شده است. این کتاب که آخرین اثر گوستاو یونگ به شمار می‌آید، مجموعه‌ی عقاید نویسنده به زبانی ساده برای کسانی است که آشنایی چندانی با روانکاوی ندارند. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ به چاپ رسید.

لیست کتاب‌های پرفروش کتابفروشی بدر عبارتند از:

۱ ) انسان و سمبول‌هایش/ نویسنده: کارل گوستاو یونگ/ مترجم: محمود سلطانیه/ نشر جامی

۲) فی ما فیه/ سخنرانی‌های مولانا با تصحیح کریم زمانی

۳) چکیده تاریخ ایران/ نویسنده: حسن نراقی/ نشر کتاب آمه

۴) پدر پولدار پدر بی‌پول/ نویسنده: رابرت کیوساکی/ مترجم: هنگامه خدا بنده

tel final1

Share