کتاب هایی که مردم خریدند

لیست کتاب‌های پرفروش هفته در رشت/تلفیقی از آثار مدرن و کلاسیک ایران و جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هفته‌ی گذشته تلفیقی از آثار مدرن و آثار کلاسیک ایران و جهان لیست کتاب‌های پرفروش رشت را تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرزاد حبیب‌نژاد در روزنامه اعتماد ویژه گیلان نوشت:

در هفته‌ی گذشته تلفیقی از آثار مدرن و آثار کلاسیک ایران و جهان لیست کتاب‌های پرفروش رشت را تشکیل دادند. به عنوان مثال در شعبه‌ی دوم کتابفروشی شهر کتاب دو  رمان «مدرک» و «ابله» که یکی نماینده‌ی ادبیات مدرن بوده و دیگری از برجسته‌ترین آثار ادبی کلاسیک جهان محسوب می‌شود در صدر کتاب‌های پرفروش این کتابفروشی قرار گرفتند. همچنین اروپای شرقی سهم قابل توجهی در این هفته داشت، دو کتاب یاد شده در بالا نیز از همین منطقه هستند. البته رمان‌های داخلی هم با استقبال روبه رو شده و در دو کتابفروشی شهر کتاب (شعبه اول) و بدر جزو کتاب‌های پرفروش بودند. در ادامه کتاب‌های پرکتاب_۱۶۰۱۶۱۲۶dddbfفروش کتابفروشی های شهر رشت را هر‌کدام به تفکیک کتابفروشی‌ها معرفی می‌کنیم.

کتابفروشی شهر کتاب (شعبه اول)‌

طی چند هفته‌ی گذشته رمان‌های ایرانی جایگاه مناسبی در شعبه اول کتابفروشی شهر کتاب داشتند و این هفته نیز به مانند هفته‌ی گذشته یک رمان ایرانی کتاب منتخب هفته در این کتابفروشی شد. رمان «کافه اردیبهشت» نوشته‌ی سارا خالو غلی است که با این‌که مدت زیادی از چاپ آن نگذشته با استقبال قابل توجهی رو به رو شده.

کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شهر کتاب (شعبه اول) عبارتند از:

۱ ) کافه اردیبهشت /نویسنده: سارا خلوغلی/‌نشر برکه خورشید

۲) شکسپیر و شرکا /‌نویسنده: جرمی مرسر/ مترجم: پوپه میثاقی/ نشر مرکز

۳) شش یادداشت برای هزاره ی بعدی/ نویسنده: ایتالوکالوینو/ مترجم: لیلی گلستان/ نشر مرکز

۴) بر دیوار کافه /‌نویسنده: احمد رضا احمدی/ نشر ثالث

کتابفروشی شهر کتاب (شعبه دوم)‌

همانطور که گفته شد رمان‌های «مدرک» و «ابله» که اثر دو نسل متفاوت از نویسندگان اروپای شرقی هستند در صدر کتاب‌های پر فروش شعبه‌ی دوم کتابفروشی شهر کتاب قرار گرفتند که در این بین رمان مدرک نوشته‌ی آگوتا کریستف جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. این رمان که زندگی مردم مجارستان در دوره‌ی سیاه و دیکتاتوری کمونیسم را روایت می‌کند، ادامه‌ی رمان قبلی کریستف به نام «دفتر بزرگ» است. رمان دفتر بزرگ زندگی دو برادر را که در شرایط سخت جنگ به سر می‌برند روایت می‌کند. کریستف در رمان مدرک ادامه‌ی زندگی این دو را که به سن نوجوانی رسیدند روایت می‌کند. داستان رمان تا پیروزی انقلاب مردم مجارستان و سرکوب آن ادامه می‌یابد.

کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شهر کتاب(شعبه دوم) عبارتند از:

۱‌) مدرک/ نویسنده: آگوتا کریستف/ مترجم: اصغر نوری/ نشر مروارید

۲) ابله/ نویسنده: فیودور داستایوسکی/ مترجم: سروش حبیبی/نشر چشمه

۳) آقای جودت و پسران/ نویسنده: اوهان پاموک/ مترجم: عین اله غریب/ نشر چشمه

۴) شازده کوچولو/ نویسنده: آنتوان دوسنتاگزوپری/ مترجم: احمد شاملو/ نشر نگاه

کتابفروشی بدر‌

در کتابفروشی بدر رمان «وزیری حسنک» نوشته‌ی محمود دولت آبادی که از بزرگترین نویسندگان معاصر ایران به شمار می‌آید کتاب منتخب هفته شد. دولت آبادی هدف از نگارش این کتاب را ادای دینی به همشهری خود ابولفضل بیهقی اعلام کرده است. او همچنین بخش‌هایی از کتاب را از کتاب «تاریخ بیهقی»‌ اقتباس کرده است.

کتاب‌های پرفروش کتابفروشی بدر عبارتند از:

۱ ) وزیری ‌حسنک/ نویسنده: محمود دولت آبادی/ نشر فیروزی

۲) جستارهایی در باب عشق/ نویسنده: آلن بدیو/ ترجمه: گلی امامی/ نشر نیلوفر

۳) راز شوهر/ نویسنده: لیان موریاتی/ مترجم: سحر حسابی/ نشر آموت

۴) بی‌شعوری/ نویسنده: خاویر کرمنت/ مترجم: محمود فرجامی/نشر تیسا

tel final1

Share