مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان

لاهوتی اشکوری : ۴خوشه صنعتی در گیلان فعالیت می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: در حال حاضر ۴ خوشه صنعتی چای، زیتون، شالیکوبی و کلوچه در گیلان فعالیت می‌کنند و شکل‌گیری خوشه صنعتی ابریشم هم در دست کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: در حال حاضر ۴ خوشه صنعتی چای، زیتون، شالیکوبی و کلوچه در گیلان فعالیت می‌کنند و شکل‌گیری خوشه صنعتی ابریشم هم در دست کار است.

lahooti_4392طهمورث لاهوتی اشکوری اظهار داشت: خوشه‌های صنعتی، یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک و متوسط هستند که کاستی‌های صنایع کوچک و متوسط کم بازده را رفع و همچنین مزیت‌های مختلف صنایع کوچک همچون انعطاف‌پذیری و تنوع را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره زمانی خوشه‌ها تا مراحل و فرآیند شکل‌گیری و کامل شدن و بهره‌برداری صنعتی ۳ تا ۵ سال است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از یک سال است که فرآیند اجرایی شدن خوشه کلوچه را  با همکاری پارک علم و فناوری در دست اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تصریح کرد: یکی از اهدف شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی سازماندهی به لحاظ ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی است.

لاهوتی با بیان اینکه با توجه به ارتقای سطح کیفی محصولات، قطعا بحث برندسازی و رقابت با محصولات مشابه به‌وجود خواهد آمد خاطرنشان کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی قابلیت توان رقابت در بازارهای بین المللی و ارتقای ارزش افزوده تولیدات را به‌دنبال دارد.

وی افزود: خوشه صنعتی چای، شالیکوبی و زیتون دوره‌های زمانی ۳ تا ۵ سالشان را سپری کرده و شکل گرفته‌اند و در حال فعالیت هستند.

لاهوتی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی محصولات باعث ایجاد رقابت و افزایش بازار محصولات و ارتقای فرآیند تولید در سطح بالاتری می شود افزود: با ایجاد خوشه‌های صنعتی در گیلان شاهد توسعه چشمگیری در بحث صنایع کوچک در استان گیلان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان یکی دیگر از مزایای تشکیل خوشه های صنعتی را استفاده مشترک واحدهای صنعتی از لوازم تجهیزات و آزمایشگاه‌های مجهز این حوزه عنوان کرد و افزود: سازمان صنایع کوچک برای ایجاد آزمایشگاه‌ها و لوازم و تجهیزات مشترک بین واحد های صنعتی بخشی حمایت و قسمتی از هزینه‌ها را متقبل می‌شود.

وی افزود: مجموعه شهرک‌های صنعتی برای توسعه بازار محصولات خوشه‌های صنعتی در برگزاری نمایشگاه‌ها و برگزاری تورهای صنعتی از واحدها حمایت می‌کند تا ارتقای نظام خرید محصولات و تجاری سازی و کیفیت محصولات را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری خوشه صنعتی ابریشم هم در دست کار است و استان گیلان قابلیت شکل‌گیری خوشه صنعتی ادوات کشاورزی و پرورش آبزیان را دارد که در سال‌های آتی در استان اجرا خواهد شد.

tel final1

Share