در هفتادمین جلسه کمیسیون بهداشت

عضو شورا با روبان آبی آمد/سرانه مراکز تفریحی رشت پایین است/می گویند نباید تمام اعتبارات خود را صرف شهر رشت کنیم/درخواست اعضای شورا برای کاشت درخت میوه در سطح شهر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیرزاد به تعطیلی دوساله شهربازی رشت اشاه کرد و گفت: علی رغم اینکه در مراکز استانها شاهد وجود پارک های بزرگ هستیم اما متاسفانه سرانه مراکز سرگرمی و تفریحی شهر رشت پایین است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هفتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت پیش از ظهر امروز در ساختمان این شورا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,دستور جلسه امروز این کمیسیون در خصوص ارائه گزارشات متین عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت و علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری به کمیسیون بود.

شیرزاد با روبان آبی آمد

فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون photo_2015-12-15_15-43-21بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با تبریک فرا رسیدن حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم به نصب یک «روبان آبی» بر روی چادرش اشاره کرد و متذکر شد:این روبان نماد مبارزه با کودک آزاری است و اولین بار توسط یک مادربزرگ آمریکایی که نوه اش را از دست داده بود مورد استفاده قرار گرفت و رنگ آبی یادآور کبودی های بدن کودک بوده است.

وی در ادامه افزود:همواره کودکان خیابانی، بی سرپرست و بد سرپرست در معرض آسیب های جدی  هستند و خوشبختانه در استان گیلان به خصوص شهر رشت اقدامات خوبی توسط بهزیستی گیلان ،شهرداری رشت و همچنین سمن ها برای رعایت حقوق کودکان صورت گرفته است.امیدوارم روزی برسد که در جهان هیچ کودکی زیر ظلم ،ستم و آزار قرار نگیرد.
فاطمه شیرزاد خواستار شکست سکوت جوامع بین المللی در مقابل کودک آزاری شد و افزود: جوامع بین المللی که دم از آزادی و دموکراسی می زنند باید ار حقوق زنان و کودکان دفاع جانانه ای کنند و سکوت خود را بشکنند.

سرانه مراکز تفریحی رشت پایین است

بوده و این موضوع می تواند آسیب های جدی برای شهروندان بخصوص نوجوانان و جوانان در پی داشته باشد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه «نمی دانم که چه مشکلی وجود دارد که در استان نمی توانیم سرمایه گذار را جذب کنیم » تصریح کرد: در این چندساله در حوزه بسط و گسترش پارک ها فعالیت های خوبی صورت گرفته است و ست های ورزشی در پارک ها نصب شده اند ولی بازهم باید تلاش ها در این راستا ادامه یابد و طبق قولی که به شهروندان داده بودیم پارک فدس رشت نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با قدردانی از «علی بهارمست» به دلیل افزایش وسایل بازی کودکان در پارک هاگفت: یکی از مشکلات پارک های شهر رشت بحث زهکشی و آب گرفتگی است که امیدواریم بودجه قابل توجهی در این زمینه تخصیص یابد و این مشکل برطرف گردد.

شیرزاد به در خواست مردم برای احداث سرویس بهداشتی در مسیر صیقلان تا چهارراه میکاییل اشاره کرد و گفت: امیدواریم این موضوع نیز مورد بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

می گویند نباید تمام اعتبارات خود را صرف شهر رشت کنیم

عضو شورای شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه هدایت آب های سطحی گفت: در بودجه امسال ۱۱ پروژه تعریف شده اما علی رغم اینکه شهرداری رشت مقدمات کار را آماده کرده همچنان منتظر لوله های مورد نیاز برای این پروژه هستیم ولی از طرف معاونت عمرانی استانداری هیچ اتفاقی نیفتاده است و بنده طی تماس تلفنی که با آقای شعبان پور داشتم ایشان گفتند که آبان ها لوله واگذار می شود ولی این وعده عملی نشد.

شیرزاد جمع آوری آب های سطحی را در جهت رفاه مردم دانست و بیان کرد: ستاد بحران می گوید نباید تمام اعتبارات خود را صرف شهر رشت کنیم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد:علی رغم وجود تنگناهای مالی با پیشنهاد آقای میرحق جو بحث خرید لوله های مورد نیاز پروژه هدایت آب های سطحی توسط شهرداری رشت مطرح شد و هشت پروژه علی آباد، خیابان شهدای زرجوب تا سه راه فلسطین، ۱۵ خرداد بیمارستان حشمت، جماران کمربندی امام علی (ع)، پائیزان، بخت پسند اداره کار، فکوری و مودبی، گلزار شهدا در اولویت پروژه هدایت روان آب های سطحی قرار گرفته اند تا پس از خرید لوله توسط شهرداری پروژه آغاز شود.

اگر هدف خدمت است ,مردم مرکز استان با شهرستان چه فرقی می کند

وی استاندار گیلان را فرد دلسوزی خواند و با اشاره به تذکر استاندار به معاونت عمرانی و ستاد بحران برای واگذاری لوله جهت جمع آوری آب های سطحی گفت: اگر هدف خدمت است ,مردم مرکز استان با شهرستان هیچ فرقی نمی کنند زیرا مردم زمانی که در عذاب هستند مسئولین باید توجه بیشتری کنند اما اگر هم لوله ها را تحویل ندهند ایرادی ندارد و شهرداری رشت جهت رضایت مندی مردم کار را به اتمام می رساند.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست چندین باره اعضای شورای شهر برای کاشت درختان میوه بومی در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم شهرداری ها پنج منطقه در این زمینه خلاقیت به خرج دهند.

شیرزاد در پایان گفت: احداث ایستگاه های سلامت نیز در حال پیگیری است و به زودی راه اندازی می شوند.

tel final1

Share