رئیس مجمع نمایندگان گیلان در نطق میان دستور:

طرح رتبه بندی معلمان آرامش روانی فرهنگیان را بهم ریخته است/متاسفانه مطالبات ایثارگران از سال ۹۰ به بعد پرداخت نشده است/مافیای برنج در رشت خون کشاورزان را می مکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان آرامش روانی فرهنگیان را بهم ریخته است، گفت:‌ فرهنگیان بازنشسته در بخش اشتغال و بازنشستگی دچار کم لطفی و بی مهری شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان آرامش روانی فرهنگیان را بهم ریخته است، گفت:‌ فرهنگیان بازنشسته در بخش اشتغال و بازنشستگی دچار کم لطفی و بی مهری شدند.jafarzade_5778

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز یکشنبه ( ۲۲ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به تجمع به حق بازنشستگان در مقابل مجلس، گفت: ازدولت تقاضامندم که درخواست‌های منطقی بازنشستگان مبنی بر همترازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۹۵ لحاظ شود و نیز اعتبارات لازم برای این کار پیش بینی شود.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، افزود: علی رغم سروصداهای بسیاری که نسبت به رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان دررسانه ها درخصوص وضع رتبه بندی انجام شد و تصور عامه برآن است که اوضاع اقتصادی فرهنگیان سکه شده اما واقعیت امر چیز دیگری است، زیرا طرح رتبه بندی آرامش روانی فرهنگیان را بهم ریخته است.

وی تاکید کرد:‌ افرادی که زیر ۶ سال سابقه کار داشته یا در واحدهای اداری مشغول هستند مشمول افزایش‌ها نمی شوند، بنابراین یک شکاف عمیق و غیرمعمولی در دریافتی ها ایجاد شده است، همچنین علی‌رغم افزایش نرخ حق بیمه، ارائه خدمات دچار افت شدیدی شده و بیشتر فرهنگیان ضمن انصراف خواستار ایجاد بیمه طلایی تحت پوشش بیمه قبلی هستند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: ‌بازنشستگان فرهنگی از جمله اقشاری هستند که درهر ۲ مقطع زندگی یعنی در زمان اشتغال و بازنشستگی دچار بی مهری و کم لطفی واقع شدند، بنابراین نبود وضعیت معیشت و درمان مناسب و پرداخت حق بازنشستگی با تاخیر چند ساله ظلم فراموش نشدنی است که خاطرات تلخی را در ذهن این سرمایه ها ثبت و ضبط کرده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد:‌ قطع کامل بودجه رفاهی فرهنگیان درچند سال گذشته به بهانه کسری بودجه شامل بن کالا سبب خروج نیروهای توانمند از مجموعه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مطالبات ایثارگران از سال ۹۰ به بعد پرداخت نشده است، افزود:‌ درصورتی که مستمرا به خاندان معظم شهدا وعده‌های توخالی مبنی بر پرداخت مطالبات در چند ماه آینده داده می‌شود و گفته می شود که ایثارگران براساس این تعهدات گرفتار شده و هیچ کس پاسخگو نیست، همچنین مجلس مصوب کرد که رزمندگان و جانبازان فاقد شغل و درآمد و دارای عسر و حرج مشمول حداقل دریافتی حقوق و مستمری شوند تا بیش از این شرمنده نشوند اما پس از گذشت ۸ ماه از سال هیچ اقدام مثبتی توسط بنیاد شهید صورت نگرفته است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: ‌درمان ایثارگران رها شده و وضعیت بیمه آنها علی رغم شفافیت و صراحت  از سوی مسئولان اجرا نمی شود اما دراین چند ساله که مانور دولت بهبود وضعیت درمان است اما ایثارگران دربدترین وضعیت ایثارو درمان قراردارند، همچنین در حوزه کشاورزی نمی توان به کشاورزان گفت که با هزاران سختی برنج کشت کنند اما بذر مرغوب به آنها داده نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد ازواردات آزاد برنج، گفت:‌این موضوع قتل عام کشاورزان است و از کشاورز و کشاورزی دیگر هیچ باقی نمانده است، ازاین رو دولت باید تکلیف کشاورزان را مشخص کند.

وی با بیان اینکه دست مافیای مخوف برنج برای واردات قطع شود، گفت:‌ مافیای برنج در رشت خون کشاورزان را می مکند و هیچ اقدامی ازسوی دولت مشاهده نمی شود، دربخش ورزشی نیز این شهرستان از کمترین سرانه فضای ورزشی برخوردار است، درصورتی که عمده افتخارات ورزشی این کشورتوسط گیلانیان قهرمان به دست آمده است، چرا به تیم فوتبال محبوب جوانان رشت به نام تیم پرافتخار داماش گیلان هیچ توجهی نمی شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:‌ از دولت تقاضا دارم مشکلات مالی تیم داماش گیلان را مرتفع کند، هعمچنین باید به این نکته اشاره کرد که شهرستان رشت که روزی مدال افتخارات بزرگی را  به گردن داشت امروز با کوهی ازمشکلات روبه رو است، واگذاری  شرکت دخانیات به صندوق های بازنشستگی اشتباه محض بود، زیرا دخانیات به دلیل خروج از بخش دولتی تبدیل  به گوشت قربانی شده است.

وی گفت:‌ سازمان محیط زیست به دلیل عدم توجه یکی از نقاط گردشگری گیلان را تبدیل به محل دفن زباله کرده و مردم سراوان در زیر خروارها زباله در حال دفن شدن هستند و متاسفانه وزارت کشور و سازمان محیط زیست بی تفاوت به این مشکل بزرگ هستند، البته استانی که بیشتربن نرخ بارندگی دارد به دلیل سوء مدیریت آب شرب آشامیدنی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزود:‌ نه سیستم فاضلاب بهداشتی در این شهر وجود دارد و نه شبکه صحیح برق رسانی، بنابراین دولت باید نسبت به رفع مشکلات این استان اقدام کند.

tel final1

Share