طالع ماسوله:سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری، پرسود خواهد بود/علیزاده:دولت برنامه های خوبی برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و مذهبی و معرفی این آثار به دنیا دارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طالع ماسوله گفت:امیدواریم، اقتصاد مبتنی بر گردشگری که متناسب با اقتصاد مقاومتی است، رونق بیشتری بگیرد.

 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش «گیلان ,میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری »در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور مرتضی طالع ماسوله ،علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی  وگردشگری گیلان،ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و با حضور معاونین و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

photo_2015-12-05_17-11-02به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از لاهیجان ,دکتر طالع ماسوله با بیان اینکه گردشگری بزرگترین عامل و ناجی اقتصاد کشور می تواند باشد افزود:این صنعت، در یکی دو سال اخیر توانسته، یکی از ارزش افزوده ‌ترین صنایع کشور محسوب گردد.به همین دلیل نیاز است که در کشور فضاهای کسب و کار متناسب با این تغییرات دگرگون شود و با افزایش تقاضاها متناسب باشد.امیدواریم، اقتصاد مبتنی بر گردشگری که متناسب با اقتصاد مقاومتی است، رونق بیشتری بگیرد.

رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه گفت:آمار گردشگرانی کهبرای دیدن آثار فرهنگی این سرزمین، طبیعت زیبای  گیلان بخصوص لاهیجان و میراث فرهنگی گیلان می آیند افزایش خیلی خوبی دارد و در دو ماهه اول امسال نسبت به دو ماهه سال گذشته تقریباً ۳ برابر شده است و این به معنی رشد و حرکت بسیار مثبتی است که می‌تواند اشتغال‌های فراوانی را برای کشور ایجاد کند اما باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم.

طالع ماسوله ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری، پرسود خواهد بود.

علیزاده:دولت برنامه های خوبی برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و مذهبی و معرفی این آثار به دنیا دارد

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان نیز در ادامه این  همایش گفت: سازمان میراث فرهنگی با توجه به برنامه‌هایی که برای صادرات صنایع دستی، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی، اسلامی و انقلابی دارد بیش از پیش نقش آفرینی خواهد کرد.

علیزاده ادامه داد:با انجام این اقدامات علاوه بر افزایش ارزآوری , اشتغال افزایش پیدا خواهد کرد و فرهنگ و اقتصادی که امسال باید بیشتر مورد توجه باشد، تحقق پیدا می کند.
وی با بیان اینکه این سازمان می تواند در زمینه فرهنگ و اقتصاد فعال تر باشد اظهار کرد:در اجرای اقتصاد مقاومتی این سازمان باید به وظایف خودش عمل کند. ما می‌توانیم در سایه فعالیت این سازمان و بخش خصوصی شرایط بهتری را برای جذب گردشگر و صادرات بیشتر صنایع دستی و هم برای اشتغال بیشتر جوان‌ها فراهم کنیم.photo_2015-12-05_17-12-53

  علیزاده در پایان اظهار داشت:دولت برنامه های خوبی برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و مذهبی و همچنین معرفی این آثار به دنیا دارد .

وی بر لزوم فراهم شدن زمینه های لازم برای حضور و ورود گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاری‌ در بخش حمل و نقل و اسکان تاکید کرد و افزود: دولت در این زمینه مصمم است و اقدامات خوبی شروع شده است.

در پایان دکتر مرتضی طالع ماسوله ،علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و مسئولین دانشگاه از شرکت چای رفاه دیدن کردند.

tel final1

Share