در کارگروه مدیریت پسماند گیلان

صدور مجوز قطع درختان مسیر منتهی به محل دفن زباله های رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , قطع درختان مسیر منتهی به محل دفن زباله های سراوان رشت مهمترین مصوبه چهارمین نشست کارگروه مدیریت پسماند گیلان در سال جاری بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صداوسیما , قطع درختان مسیر منتهی به محل دفن زباله های سراوان رشت مهمترین مصوبه چهارمین نشست کارگروه مدیریت پسماند گیلان در سال جاری بود.
saravan_8006معاون هماهنگی امور استانداری گیلان امروز در این نشست که در رشت برگزار شد گفت : به دلیل مشکلات شیرابه و عفونی بودن زباله ها و همچنین همکاری نکردن و پاسخ گو نبودن مسئولان اداره کل منابع طبیعی گیلان در این زمینه ، شهرداری رشت به قطع درختان مسیر منتهی به محل دفن زباله در سروان رشت موظف شد.
حجت شعبانپور به ۴۰۰ تن زباله عفونی رها شده در این منطقه اشاره کرد و افزود : علوم پزشکی گیلان موظف است در مدت ۱۰ روز وضعیت این زباله ها را مشخص کند.
شهردار رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه نصب دستگاه زباله سوز و مدیریت شیرابه ها از مهمترین برنامه های مدیریت پسماند در این شهر است گفت : مشارکت مردم و فرهنگ سازی در زمینه طرح تفکیک زباله از مبدا می تواند به کاهش مشلات ناشی از انباشت زباله کمک کند.
محمد علی ثابت قدم با اشاره به اینکه ۷۵ درصد شهروندان رشت در طرح تفکیک زباله از مبدا مشارکت دارند افزود : تا پایان امسال این مشارکت به ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.
عسگر حسنی پور مدیر کل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان نیز در این نشست گفت : امسال برای ۳۰۰ خانوار ساکن ۴۵ روستای گیلان کارگاه های آموزش تفکیک زباله از مبدا و همچنین تبدیل زباله تر به کود آلی برگزار می شود.
روزانه ۲ هزار تن زباله در گیلان تولید می شود.

tel final1

Share