در جلسه مدیریت بحران شهرستان انزلی عنوان شد

شناسنامه ی فنی هر سازه تهیه شود/تصمیم گیران اصلی در جلسات حضور یابند/کمبود آمبولانس و مسدود شدن مسیر رضوانشهر دو مشکل عمده هلال احمر در مواقع بحران

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نادر خوارزمی گفت:به دلیل آنکه ضریب برف در استحکام ساختمان ها و سوله ها در گیلان پایین در نظر گرفته شده است خواستار بازنگری و مقاوم سازی بیشتر در سازه ها هستیم و همچنین شناسنامه ی فنی برای هر سازه تهیه شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مدیریت بحران شهرستان انزلی با حضور نمایندگان ادارات و اصناف شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگذار شد..

DSC_0510به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , نادر خوارزمی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان انزلی در ابتدا با ضروری دانستن این جلسه عنوان کرد: در این شهرستان مشکلاتی چون آب گرفتگی معابر و برف وجود دارد ولی مانند دیگر شهرستان های جلگه ای و کوهستانی رانش زمین و حوادث دیگر دیده نشده است.

وی اضافه کرد:اخیرا پدیده ی النینو بسیاری از کشورهای جهان را نگران کرده و ما باید تمام موضوعات را جدی بگیریم و وظیفه این کمیسیون نیز  پیش بینی و روش مقابله با انواع پدیده ها است .

خوارزمی با ابراز نارضایتی از عدم پاسخگویی چندین نهاد اظهار داشت : به تمام اعضای ستاد بحران نامه زده شده ولی فقط تنها یازده اداره پاسخ نامه را داده اند.

معاون فرماندار انزلی با بیان اینکه رییس کنترل بحران شهرستان فرمانداری است, اظهار کرد: در مواقع بحران مردم ما را می شناسند پس خواهشمند هستیم هر چه زودتر تمام ادارات میزان آمادگی و همچنین تعداد دستگاه های سنگین خود را اعلام کنند.

خوارزمی خواستار هرس برخی درختان شد و خاطرنشان کرد: شاخه درختانی که در مسیر کابل برق و یا خانه مردم هستند و امکان خطر آفرینی را دارند هرس شده و یا با بررسی کارشناسی در صورت لزوم قطع شوند و همچنین به دلیل نزدیک بودن انزلی به دریا و بادگیر بودن این شهرستان اگر برخی بیلبورد ها مستحکم سازی نشوند خطرآفرین خواهند بود.

وی ادامه داد: پیش بینی هواشناسی یک نوع اخطار بحساب می آید و در صورت وقوع بحران باید با هماهنگی و آمادگی کامل بحران را مدیریت کنیم .

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان انزلی بر ضرورت حضور روسای هر صنف و اداره در جلسه ستاد مدیریت بحران تاکید کرد و گفت : همه عزیزان برای ما ارزشمند هستند ولی به دلیل آنکه تصمیم گیری ها در سطح کلان است باید تصمیم گیران اصلی حضور یابند.

اردشیر پورحسین رییس اتاق اصناف انزلی نیز در این جلسه گفت: تمامی مغازه دارها آماده باش هستند و کمک رسانی توسط اصناف موقعی قطع می شود که راه دسترسی به مکان مورد نظر وجود نداشته باشد و خوشبختانه در روستاها امکانات به مراتب بهتر و بیشتر است .

مجتبی قاسم شاهی نماینده اداره راه و شهرسازی نیز با اعلام آمادگی این اداره اظهار داشت : نمک و ماسه به مقدار فراوان تهیه شده و طی هماهنگی های انجام شده با سه شرکت ماشین آلات سنگین خود را برای کمک رسانی در اختیار ما قرار خواهند داد و ۴ اپراتور در راه ها به صورت ۲۴ ساعته و در زمان آماده باش در اختیار داریم .

دو مشکل عمده هلال احمر

DSC_0506سرگرد علیرضا میرزایی نماینده پایگاه دریابانی شهرستان از اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد را برشمرد و بیان داشت : مجهز نمودن واحدهای زیر مجموعه به موتور برق اضطراری ، تهیه و تحویل کپسول گاز به واحدهای تابعه در مواقع قطع گاز ، ذخیره سوخت ، تهیه و تحویل چکمه و پارو و دیگر ضروریات ، آماده بکار نمودن شناورهای دریایی در مواقع ضروری و همچنین تشکیل نیروهای واکنش سریع جهت بهره مندی در مواقع بحران از اقدامات پایگاه دریابانی شهرستان بندرانزلی است .

اکبر صبربخش رییس هلال احمر شهرستان انزلی با بیان اینکه با تجاربی که در اختیار داریم امکاناتی مهیا عنوان شده است ,اذعان کرد: در غرب شهرستان جایگاهی برای اسکان مسافران نداریم و در همین خصوص در مساجد برای ۳۰۰ نفر امکانات تعبیه نموده ایم و در تمامی روستا ها نماینده ای حضور دارد تا موارد مورد نیاز آنها را تهیه و تجهیز کنیم .

وی با بیان اینکه مشکل امدادی و امکانات نداریم بیان داشت : مسیر رضوانشهر با کوچکترین مشکل بسته می شود و همه مسافرین به سمت انزلی سرازیر می شوند و ما توانایی این همه تقاضا را نداریم و مشکل دوم کمبود آمبولانس برای حل بحران است و تنها ۸۰ نیرو در اختیار هلال احمر شهرستان قرار دارند.

تشکیل ستاد بحران بخش

ashooriC_0508منوچهر عاشوری بخشدار مرکزی شهرستان انزلی نیز در این جلسه از تشکیل ستاد بحران بخش خبرداد و افزود:ستاد بحران در سطح روستا ها در حال تشکیل است و همه ی روستاها آمادگی مقابله با بحران را دارند .

وی ادامه داد: در قسمت شرق انزلی۷ روستا وجود دارد که ۵ روستا تحت پوشش منطقه آزاد می باشند و دو روستای دیگر تجهیز شده اند و در قسمت غرب شهرستان نیز در حوزه بسیج آبکنار و کپورچال دو محل ستاد بحران تشکیل شده است که ۹ دستگاه ماشین آلات به دهیاری ها داده شده و بخش خصوصی نیز آماده ارائه ۱۶ دستگاه ماشین آلات اعم از بیل میکانیکی ، لودر و تراکتور است و به شورا و دهیاری ها اعلام شده که در مواقع لازم با مدیران مدارس همکاری لازم را انجام دهند .

 در پایان جلسه نادر خوارزمی معاون برنامه ریزی و عمرانی گفت:به دلیل آنکه ضریب برف در استحکام ساختمان ها و سوله ها در گیلان پایین در نظر گرفته شده است خواستار بازنگری و مقاوم سازی بیشتر در سازه ها هستیم و همچنین شناسنامه ی فنی برای هر سازه تهیه شود.

وی افزود: خیابان ها و راه های دسترسی مهم و بحران زا توسط شهرداری شناسایی شود و همچنین نتایج را به فرمانداری اعلام کنند .

tel final1

Share