در ديدار شهردار رشت با سركنسول فدراسيون روسيه در رشت مطرح شد:

شایسته است مفاد تفاهم نامه همکاری گیلان و آستاراخان اجرایی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ثابت قدم از نامگذاری خیابانی جدید به نام آستاراخان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : از آنجاییکه آستارا خان خواهر خوانده شهر رشت است، این اقدام می تواند در بسط و گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی نقش به سزایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت ،دیدار سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت با ماکسیم بارانوف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با حضور باقری پور رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گیلان، حاجی کارشناس دفتر امور خارجه، حسینی کارشناس امور حقوقی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گیلان، جلالی فر مسوول امور اداری کنسولگری روسیه در رشت، دنیس معاون کنسولگری روسیه برگزار شد.a

ماکسیم بارانوف در دیدار با شهردار رشت با اشاره به پتانسیل موجود در تعامل بین دو کشور ایران و روسیه اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه و همکاری های راهبردی بین دو کشور، جلسه مشترک اقتصادی و بازرگانی با سرپرستی محمود واعظی وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات ایران و آقای نواک وزیر انرژی روسیه برای بسط و توسعه و همکاری این دو کشور در مسکو تشکیل شد.

سرکنسول روسیه در رشت با تاکید بر ملاقات آقای پوتین رییس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی ) خاطرنشان کرد: در این ملاقات ارزشمند نیز دو طرف به موضع گیری در عرصه های گوناگون سیاسی به ویژه مبارزه با تروریسیم تاکید داشتند.

وی در ادامه افزود: طی ملاقات فوق تفاهم نامه ای بین ایران و روسیه در عرصه های بانکی و  احداث نیروگاه های حرارتی امضاء شد که در آن دو کشور می توانند تحرک عظیمی در بسط و توسعه فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

ماکسیم بارانوف با اشاره به ابتکار نجفی  استاندار گیلان جهت تشکیل  تعامل و  همکاری بین استان های حاشیه خزر و   تعامل  بین استان ها و شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه یاد آور شد: استان گیلان و استان ۰۱۳۴۸آستاراخان در این عرصه  همواره پیشگام بوده و هستند.

سرکنسول روسیه در رشت خاطرنشان کرد: یک سال و نیم پیش یادداشت تفاهم نامه ای بین استاندار گیلان و استاندار آستاراخان منعقد شد که شایسته است در اجرای هر چه سریع تر مفاد آن یادداشت بیش از پیش گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه دو خیابان در روسیه با نام های  رشت و  انزلی وجود دارد : گفت انتظار می رود طبق تعهدات چهار ساله پیش ، طبق هماهنگی و عنایت شهردار محترم  رشت خیابانی در این شهر با نام آستاراخان به ثبت رسد.

 پس از آن شهردار کلانشهر رشت با قدردانی از زحمات و پیگیری های سرکنسول روسیه در اجرای مفاد تفاهم نامه اذعان داشت : با رخداد تحکیم روابط بین دو کشور ایران و روسیه و دیگر کشورهای حاشیه خزر در سطوح مختلف بالا دستی و ارتباطات موثر این کشورها می توان در تنظیم هویت های تاریخی گذشته و اتفاقاتی که امروز در شهر رشت در حال وقوع است پیوند برقرارکرد.

ثابت قدم با اشاره به توافقات گذشته درسطح استان ها و شهرهای همجوار کشورهای حاشیه دریای خزر تصریح کرد : قطعاً نتایج حاصل از هرگونه تفاهمی قابلیت تعمیم بخشی در عرصه های گوناگون فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی و گردشگر۰۱۳۴۹ی دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن استان گیلان، امید است مفاد تفاهم نامه ها به گونه ای باشد تا با همکاری امور بین الملل شهرداری رشت و حوزه بازرگانی استانداری در پی توسعه و بسط روابط در حوزه های مختلف دو کشور باشیم.

شهردار رشت با تاکید بر تعمیق روابط فرهنگی دو کشور اذعان داشت: با توجه به همکاری سازمان های مردم نهاد با شهرداری رشت  و گسترش این تعاملات با کشور روسیه می توان در تبادل اشتراکات فرهنگی با نگاه تخصصی بهتر از گذشته گام برداشت.

ثابت قدم از نامگذاری خیابانی جدید به نام آستاراخان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : از آنجاییکه آستارا خان خواهر خوانده شهر رشت است، این اقدام می تواند در بسط و گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی نقش به سزایی داشته باشد.

tel final1

Share