شهبازی سرپرست گمرک آستارا شد

سرپرست جدید گمرک آستارا معرفی شد/یک مدیرکل برای دو بندر مهم گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با حضور معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران، محمد شهبازی به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک مرزی بندر آستارا معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ،با حضور معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران، محمد شهبازی به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک مرزی بندر آستارا معرفی شد.

DSC05934CCCمعاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید گمرک آستارا اظهار کرد: احترام و اعتماد به خدمت گیرندگان از مهمترین اصول خدمتگزاری در گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

بهزاد شیری با بیان اینکه استاندارد سازی رویه های گمرکی، توسعه مکانیزاسیون، ارتقاء جایگاه گمرک، اعتماد سازی و اصلاح قوانین و مقررات گمرکی از بهترین اقدام های گمرک بوده که این امر سبب تسهیل و تسریع گردش کاری شده، افزود: در زمان حاضر بستر مناسبی برای تعالی سازمانی فراهم شده است که باید با تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری این روند را استمرار دهیم.

وی همه مدیران و کارکنان گمرک را قانونمند و فعالیت گمرک آستارا را از هر لحاظ سالم عنوان کرد و گفت: گمرکات پیشانی کشور محسوب می شوند و علاوه بر نقش آفرینی در اقتصاد ملی، عامل اصلی تحرک و پویایی سایر بخش های اقتصاد داخلی به شمار می روند.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران، گمرک آستارا را بین گمرکات کشور با توجه به تنوع فعالیت ها دارای موقعیت ممتاز مرزی و راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت ویژه ای در گمرک بندر مرزی آستارا نهفته است.

شیری با مهم دانستن نقش گمرک آستارا در اشتغال اهالی منطقه و سهم مناسب آن در صادرات و ترانزیت کشور، افزود: سال‌هاست که رتبه نخست صادرات چمدانی کشور متعلق به گمرک آستارا است و این گمرک مرزی و قدیمی در زمینه ترانزیت در کشور سرآمد است.

وی شرایط بندر آستارا به عنوان دروازه مطمئن کشور به طرف قفقاز را ویژه و با اهمیت خواند و تصریح کرد: امتداد راه آهن سراسری کشور و اتصال آن به راه آهن جمهوری آذربایجان، تکمیل بندر تجاری دریایی و منطقه ویژه اقتصادی آستارا در حوزه دریای خزر موجب تبدیل این شهرستان مرزی به قطب بزرگ مواصلاتی کشور می شود.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران با ابراز رضایت از عملکرد مدیر کل گمرک آستارا به عنوان یک مدیر نمونه ملی و استانی تاکید کرد:  گمرک امین دولت و خدمتگزار مردم بوده و جلب رضایت مردم یکی از مهمترین اهداف آن است.

مدیر کل سابق گمرک آستارا نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۲۰ ماهه خود در گمرک آستارا و رعایت کامل قانون و تعهد به سازمان گمرک ایران گفت: گمرک آستارا در حال حاضر رتبه نخست صادرات چمدانی ایران را دارد و ارتباط ویژه ای با گمرک آستارای جمهوری آذربایجان دارد.

حمید رضا محمدی سطح بالای امکانات فنی گمرک آستارا را یادآور شد و افزود: گمرک آستارا با بهره گیری از شیوه های نوین و ابزار های الکترونیکی گمرکی، توانسته در بالاترین سطح خدمات را به خدمت گیرندگان گمرکی ارائه دهد.

در پایان این مراسم حکم محمد شهبازی به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک آستارا قرائت و از زحمات ۲۰ ماهه حمید رضا محمدی مدیر کل سابق گمرک آستارا قدردانی شد.

تجار و بازرگانان و مسئولان ارشد بندر آستارا از جمله فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان به علت مخالفت با  تغییر مدیریت گمرک آستارا به عنوان یک نهاد مهم اقتصادی منطقه، به نشانه اعتراض در این مراسم شرکت نکردند.

شهبازی ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی است.

tel final1

Share