سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در جمع اصحاب رسانه

«سد شفارود» سد دوستدار محیط زیست است/مردم در آینده می توانند با اتوبوس دریایی به تالاب انزلی بروند/احداث نیروگاه برق آبی و پرورش ماهیان خاوری+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکخوی از تشکیل ۱۲ کارگروه علمی و پژوهشی برای ساماندهی رودخانه های رشت خبرداد و اضافه کرد:۵۰ میلیارد تومان به درستی راهبری می شود.اینکه مجری این پروژه چه کسی می شود برای ما مهم نیست برای من مهم این است که کار به درستی انجام شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هم اندیشی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با اصحاب رسانه  استان گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات آب  منطقه ای استان گیلان برگزار شد.
photo_2015-11-27_16-29-43به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , مجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در ابتدای سخنان خود با قدردانی از دولت تدبیر و امید بابت ایجاد علاقه به زندگی در بین مردم ایران اظهار کرد:وجود استاندار فهیم که همه ی عرصه ها حضور موثر دارد و همچنین وجود نماینده ولی فقیه دانشمند از نعمات استان گیلان هستند.

نیکخوی با بیان اینکه باید از نعمت وجود دکتر نوبخت در دولت به درستی استفاده شود ,بیان داشت:به عنوان چهره ای علمی به تنهایی کاری را انجام نمی دهم.دارای مقالات متعدد علمی هستم و ۱۸ سال است که در دانشگاه های مختلف گیلان در حال تدریس هستم و به زودی از دانشگاه ساری و در رشته مهندسی آب دکترای خودم را دریافت می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیرت منابع آبی در گیلان را مثبت ارزیابی کرد و با قدردانی از مدیران پیشین به نیاز آبی سالانه ۳.۵ میلیارد مترمکعبی در گیلان اشاره کرد و گفت: از این میزان ۱۳۰ میلیون متر مکعب مصرف آب شرب گیلان است.

آب سد شهر بیجار بی نظیر است

وی آب سد شهربیجار را بسیار مناسب دانست و از آن به عنوان یکی از بی نظرین ترین آب ها در سطح ایران و جهان نام برد و افزود:هیچ آب معدنی در ایران به اندازه آب این سد مناسب نیست.

نیکخوی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه آرمان گرا نیست و ایده آلیستی فکر نمی کند, یادآور شد:آنچه که در توان دارم را انجام می دهم  و سعی می کنم خروجی گرا باشم.

مردم در آیندهمی توانند با اتوبوس دریایی به تالاب انزلی بروند

وی به طرح ساماندهی و رفع آبگرفتگی پیربازار رشت اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در ایران مقطع مرکب از پیربازار تا پل عملیاتی و بصورت مدیریت به هم پیوسته اجرایی شده است و این مقطع می تواند جاذبه توریستی نیز داشته باشد و مردم رشت با اتوبوس دریایی به تالاب انزلی بروند و این مساله یک آرزو نیست.

احداث نیروگاه برق آبی و پرورش ماهیان خاوری با استفاده از نعمت رودخانه ها

نیکخوی در ادامه در آمدزایی از نیروی آب با احداث نیروگاه برق آبی را از اهداف خود دانست و گفت: اگر این پروژه اجرا شود درآمد گیلان ده برابر می شود.
سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از ۵۴ رودخانه گیلان به عنوان یک نعمت نام برد و افزود: از اختلاف ارتفاع رودخانه های گیلان برای تولید برق باید استفاده کرد.

وی ادامه داد:از هر یک از رودخانه های گیلان می توان ۵۰ مگاوات برق تولید کرد و طرح پرورش ماهیان خاویاری را اجرایی کرد.

نیکخوی بر ضرورت استفاده از مواهب طبیعی تاکید کرد و با بیان اینکه می توانیم از هر دو هکتار زمین با اجرای طرح پرورش ماهیان خاوری ۱۲ میلیارد تومان درآمد داشتیم اظهار کرد:این مقدار زمین اگر زیر کشت برنج برود تنها ۲۰ میلیون تومان درآمد از آن کسب می شود.

برداشتشن و ماسه علمی شود

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با تاکید بر اینکه موافق برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه نیست یادآور شد: استان گیلان در حال توسعه است و نیاز به مصالح دارد.بنابراین باید بتوانیم به صورت علمی مصالح را به درستی برداشت کنیم.

photo_2015-11-27_16-30-08وی در ادامه بررسی صلاحیت آن دسته از افرادی که دارای مجوز برداشت شن و ماسه هستند خبرداد و افزود:وام دار کسی نیستم و از اموال عمومی مانند ناموسم دفاع می کنم.

این مسئول بر لزوم انجام کارهای گروهی تاکید کرد و گفت:تغییرات در آب منطقه ای گیلان تنها با مشاوره و همفکری صورت می گیرد.

ساماندهی رودخانه های رشت به صورت کارگروهی انجام می گیرد

نیکخوی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع ساماندهی ردخانه های رشت اشاره کرد و افزود: ساماندهی و بهسازی رودخانه های زرجوب و گوهر باید گروهی کار شود و در نامه به معاون عمرانی استاندار گیلان نوشته بودیم که نیاز به کارگروه داریم.

وی از تشکیل ۱۲ کارگروه علمی و پژوهشی برای ساماندهی رودخانه های رشت خبرداد و اضافه کرد:۵۰ میلیارد تومان به درستی راهبری می شود.اینکه مجری این پروژه چه کسی می شود برای ما مهم نیست برای من مهم این است که کار به درستی انجام شود.

نیکخوی اضافه کرد:دست شهردار رشت را می فشارم و خودم را سرباز منابع آبی استان می دانم اما مهم این است که این کار به صورت علمی انجام شود.

«سد شفارود» سد دوستدار محیط زیست است

وی از اجرای چهار سد و انجام مطالعات احداث ۱۳ سد خبر داد و اضافه کرد:طبق راهبرد وزارت نیرو غیر از استان های شمالی سایر استان ها حق احداث سد را ندارند.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از «سد شفارود» به عنوان سد دوستدار محیط زیست نام برد و گفت:فقط تامین آب شرب توسط این سد به تصویب رسیده است و طراحی نهایی کاهش ارتفاع سد تا ۱۵ اذر آماده است و کمتر از یک دهم درصد جنگل های ارزشمند هیرکانی به زیر آب می رود و در کنار آن ۵۰۰ هکتار جنگل را احیا خواهیم کرد.

خبرنگار:صابر عاشری

Share