ساخت بلندترین برج جهان با ارتفاع یک کیلومتر درعربستان+عکس

,برج جدید با نام برج جده در کشور عربستان سعودی ساخته خواهد شد و قرار است در زمان تکمیل در سال ۲۰۱۸ ارتفاعی دقیقا برابر با ۱ کیلومتر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سخت افزار ,برج جدید با نام برج جده در کشور عربستان سعودی ساخته خواهد شد و قرار است در زمان تکمیل در سال ۲۰۱۸ ارتفاعی دقیقا برابر با ۱ کیلومتر داشته باشد.

 تب برج سازی همیشه در کلان شهر های جهان داغ بوده و داشتن عنوان بلندترین برج جهان برای یک شهر، موفقیتی بسیار بزرگ برای مردم و مسئولان آن به شمار می رفته است. در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی های مربوط به بخش عمران و وارد شدن پارامترهای گسترده فیزیکی برای ساختن آسمانخراش ها، رکوردها به سرعت شکسته می شوند و هر روز خبرهای جدیدتری درباره تلاش یک شهر جدید برای کسب عنوان «شهری با بلندترین برج جهان» از گوشه و کنار شنیده می شود. واضح است که در این بین کشورهای عربی به دلیل ساختارهای اقتصادی خاص و سرمایه گذاری های کلان برای هر چه بیشتر مطرح کردن خود، مبالغ بسیاری سنگینی در این پروژه ها سرمایه گذاری می کنند . در حال حاضر نیز بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه در امارات متحده عربی قرار دارد. اما حالا کشور دیگری از حاشیه خلیج فارس قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ این رکورد را به نام خود ثبت کند.

۵۵۰۵۶۳_۶۴۹

برج جدید با نام برج جده در کشور عربستان سعودی ساخته خواهد شد و قرار است در زمان تکمیل در سال ۲۰۱۸ ارتفاعی دقیقا برابر با ۱ کیلومتر داشته باشد (برای مقایسه برج خلیفه در دبی ۸۲۷ متر ارتفاع دارد). دولت عربستان این هفته اعلام کرد مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار (۷.۷ هزار میلیارد تومان) برای ساخت این برح و توسعه شهری اطراف آن در نظر گرفته است. برج جده توسط آدریان اسمیت و گوردون گیل طراحی شده و در حال حاضر ساخت و ساز آن تا طبقه ۲۶ به پایان رسیده است. برآوردهای انجام شده نشان دهنده هزینه ۱.۲۳ میلیارد دلاری تکمیل این برج هستند که قرار است در نهایت ۲۰۰ طبقه داشته و شامل واحدهای اداری، آپارتمان و هتل های مجلل باشد.

به دلیل نزدیکی به دریای سرخ و مشکلات به وجود پیش رو از آب شور این دریا و همچنین سرعت های بسیار بالای باد در ارتفاع زیاد، چالش های مهندسی زیادی بر سر راه این پروژه قرار دارند. چنین مواردی باعث شده عمق پی حفر شده برای ساخت و ساز به ۶۰ متر برسد و ظاهر برج نیز با زاویه های تیز در برابر وزش بادهای سهمگین مقاوم سازی شود. آن طور که وب سایت ورج خبر داده، طراحان برج جده بیان کرده اند که از زبان طراحی مشابه برج خلیفه استفاده کرده اند و همچنین از درختان نخل برای این کار الهام گرفته شده است.

tel final1

Share