دیدار روز جمعه رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با فرماندار فومن:

لزوم مدیریت ورود خودروهای تک سرنشین به داخل شهر/ایجاد سه ترمینال جدید در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رسولی عضو و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت روز جمعه ۶آذر با حضور در فرمانداری شهرستان فومن با میرشمس مومنی زاده فرماندار فومن دیدار و گفتگو نمود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرمانداری فومن،رضا رسولی عضو و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت روز جمعه ۶آذر با حضور در فرمانداری شهرستان فومن با میرشمس مومنی زاده فرماندار فومن دیدار و گفتگو نمود .۳_۰

میرشمس مومنی زاده فرماندار فومن در این دیدار با اشاره به تراکم و فشردگی شهرهای استان گیلان گفت: بین کلانشهر رشت و شهرهای مجاور آن تبادل بسیار زیاد کالا و مسافر وجود دارد که نیاز است بررسی و مطالعات لازم در این خصوص در قالب کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مرکز استان و شهرستانهای حاشیه آن مورد نظر قرار گیرد .
فرماندار فومن افزود : سرریز مسافر و گردشگر شهر رشت در زمان تعطیلات و ایام تابستان وارد شهرهای اطراف و به خصوص بدلیل جاذبه های گردشگری وارد شهر فومن میشوند.
وی تصریح کرد : همچنین بسیاری از مردم شهرهای اطراف جهت خرید ، انجام امور اداری ، اقتصادی ، معاملات و امورات دیگر به مرکز استان مراجعه میکنند.
وی تبادل اطلاعات بین مسئولین شهرهای مجاور با مسئولین شهر رشت در حوزه ساماندهی ترافیک و حمل و نقل را موثر دانست و خاطرنشان کرد : امیدواریم با ادامه برگزاری نشست های مشترک در جهت رفع مشکلات به خصوص در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری به نتایج خوب و موثری دست پیدا کنیم.
رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اهمیت بحث حمل و نقل درون شهری گفت : امروزه توجه به حمل و نقل خودرو یک بحث و موضوع جابجایی عابرین پیاده و تردد آنها یک مسئله جداگانه در حوزه حمل و نقل درون شهری محسوب میشود که باید به آن توجه شود.
وی تصریح کرد : در شهرهای کوچک به جای استفاده از اتوبوس میتوان از ون برای حمل و نقل مسافران درون شهری استفاده نمود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهر رشت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل شهر رشت خاطرنشان کرد : تلاش ما در شهر رشت بر این است که شرایطی ایجاد شود تا ورود خودروهای تک سرنشین به داخل شهر مدیریت شود.
وی به جمعیت شناور شهر رشت اشاره نمود و افزود : با توجه به اینکه شهر رشت به عنوان کلانشهر و مرکز استان است باید مدیریت مناسبی در حوزه حمل و نقل این شهر صورت پذیرد.
رسولی از ایجاد سه ترمینال جدید در شهر رشت خبر داد و افزود : در حال حاضرشهر رشت دارای یک ترمینال جنوب است که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ترمینال غرب نیز در ایام دهه مبارک فجر امسال افتتاح میشود و پیگیریهای صورت گرفته در خصوص تعریف پروژه سرمایه گذاری ترمینال شرق نیز در حال انجام است و هم چنین در بودجه سال ۹۵ برای آغاز پایانه حمل و نقل شمال نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.
وی افزود : برنامه ریزی های لازم در خصوص ایجاد مراکز خرید در حاشیه این پایانه های حمل و نقل صورت گرفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: نخستین خط ویژه اتوبوسرانی در رشت ازمیدان حشمت تا میدان گیل اجرا می شود که تا سال آینده تا میدان فرزانه و از آج بیشه تا آتشگاه نیز ادامه خواهد یافت.
رسولی گفت : نگرش حاکم در حوزه ترافیک شهر رشت در خصوص مدیریت ترافیک شناور این است که یا با توسعه درگاه های چهارگانه ورودی ، نیاز به ورود به شهر نداشته باشند و یا در این درگاهها وسایل نقلیه خود را با سیستمهای انبوه بر مبادله نموده و با خودروهای شخصی وارد شهر نشوند.
وی گفت : لازم است برنامه ریزی حمل و نقل به صورت استانی و منطقه ای انجام شود و این مهم عنایت ویژه فرمانداران محترم به عنوان اعضای اصلی شورای ترافیک استان را می طلبد.

photo_2015-11-28_20-30-16

tel final1

Share