از گوشه کنار سیاست در گیلان

دو روایت از لغو سخنرانی زاکانی در دانشگاه آزاد رشت/افزودن ۷+۴ اصلاح طلب به کمیته انتخابات اصلاح طلبان گیلان/شنیده هایی در مورد یک کاندیدای جوان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

افزودن ۷+۴ اصلاح طلب به کمیته انتخابات اصلاح طلبان گیلان

به گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان، در جلسه عصر روز یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان که با حضور نمایندگان احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و اشخاص حقیقی عضو کمیته انتخابات، در دفتر حزب مشارکتهای مردمی گیلان در رشت برگزار شد، اعضا با افزودن هفت نفر از نمایندگان شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گیلان و چهار نفر از شخصیت‌های سیاسی تأثیرگذار استان به عضویت کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان، موافقت شد.

بر اساس این مصوبه کمیته انتخابات که در ادامه جلسه امروز، مورد تأیید اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان نیز قرار گرفت، مقرر شد تا هفت تن از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان گیلان، به انتخاب اعضای شورای مرکزی این تشکل نوپای اصلاح‌طلبان استان و چهار تن از چهره‌های سیاسی تأثیرگذار استان گیلان، اعم از آقایان سید احمد حسینی، فیاض زاهد، الیاس حضرتی و عسگر اسلامدوست، به کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان افزوده شوند.

دو روایت از لغو سخنرانی زاکانی در دانشگاه آزاد رشت

گیل نگاه نوشت: روز گذشته در رسانه‌ها خبری با عنوان سخنرانی علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای تهران در دانشگاه آزاد رشت منتشر شد. صبح امروز اما رسانه‌های اصولگرا از لغو این سخنرانی خبر دادند.

zakaبسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت درصدد بود به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو از ساعت ۱۳ روز ۱۶ آذر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی میزبان رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن در مجلس باشد.

علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌و‌گو با گیل نگاه تاکید کرد: برگزاری نشست‌های از این دست به جز واحدهای دانشگاهی باید به تایید هیات سه نفره نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد گیلان هم برسد که این اتفاق روی نداد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار کنندگان مراسم پیش از دریافت مجوز اصلی نام سخنران مراسم را رسانه‌ای کردند.

هیات سه نفره مد نظر دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد استان گیلان شامل مسوول نهاد رهبری، رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان و نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد است.

به گزارش فارس همچنین حجت‌الاسلام علی کریمیان در جمع دانشجویان معترض دانشگاه آزاد اسلامی در برگزار نشدن روز دانشجو، اظهار کرد: بنده به اتفاق علیرضا تیموری رئیس دانشگاه آزاد رشت برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را امضا کردیم اما گروهی از برگزاری این مراسم جلوگیری کردند.

وی افزود: برخی در جامعه تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارند و بر این اساس از برگزاری روز دانشجو با سخنرانی علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس جلوگیری کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری مراسم روز دانشجو را داریم، خاطرنشان کرد: عده‌ای در خارج از این دانشگاه از برگزاری روز دانشجو جلوگیری کردند.

شنیده هایی در مورد یک کاندیدای جوان 

گیلان آنلاین نوشت: از سال ۱۳۵۸ که انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد مسئله تخلفات انتخاباتی مطرح بوده اما در چند انتخابات اخیر مسئله خرید رای یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین تخلفات انتخاباتی بوده که در انتخابات اخیر مجلس و حتی شورای اسلامی شهر نیز رخ داده است. از آن جایی که در انتخابات اخیر شورای شهر رشت متاسفانه به طوره گسترده شاهد این پدیده غیر قانونی و زشت بودیم پیش بینی می گردد برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس نیز بیش از پیش برای انجام این تخلف برنامه ریزی نمایند که جا دارد مسئولان مربوطه به ویژه نهادهای امنیتی تمهیدات لازم را جهت پیشگیری از این تخلف زشت بیاندیشند. در این راستا شنیده شده یکی از کاندیداهای جوان مجلس از حوزه انتخابیه رشت و عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه های معتبر که برای اولین بار قصد نامزدی در این انتخابات را دارد در حال برنامه ریزی جهت خرید رای گسترده می باشد و تاکنون با برخی دلالان این کار دیدار داشته است!

برگزاری جشنواره «هفته لاهیجان» در لاهیجان و تهران

tamizبه گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، جواد نجارتمیزکار بعدازظهر امروز در نشست شورای اسلامی این شهر با اشاره به تصویب برگزاری جشنواره هفته لاهیجان گفت: شهرداری لاهیجان مانند برخی از کلانشهرهای ایران اسلامی با هماهنگی و یاری شهرداری تهران بزرگ جشنواره‌ای به نام هفته لاهیجان را در شهر لاهیجان و تهران برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری لاهیجان از پیشینه فرهنگی و قدمت تاریخی برخوردار است، افزود: لازم است شهرداری لاهیجان برای ارتقای سطح فرهنگی، شناساندن تاریخ کهن این سرزمین و رشد سرمایه‌گذاری و قابلیت‌های گردشگری خود، اقدام‌های قابل توجهی را انجام دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان هدف از برگزاری جشنواره مذکور را فرهنگی و اجتماعی‌، سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی عنوان کرد و ادامه داد: شورای اسلامی شهر لاهیجان با توجه به تخصص و روابط خوب اداری سعید آگشته شهردار لاهیجان در حوزه شهرسازی کشور و اهمیتی که وی به مباحث علمی در کنار حوزه اجرایی دارد، پس از مطالعه و بررسی ابعاد برگزاری جشنواره با کلیات آن موافقت کرد.

وی برگزاری جشنواره مذکور را فرصتی برای معرفی لاهیجان در کشور و جهان دانست و تصریح کرد: لازم است ۱۶ کمیته کاری در این زمینه تشکیل شود.

نجارتمیزکار تشکیل کمیته‌های ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری، هنر، شهدا و ایثارگران، ارتباطات و تبلیغات، علم و فناوری، صنایع و معادن، مفاخر و نام‌آوران، کشاورزی و محصولات غذایی، مذهبی و فرهنگی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، محیط زیست، بانوان، اقتصادی و مقاومتی، مطبوعات و رسانه‌ها و کارگروه لاهیجان را مهم دانست.

دانشگاه گیلان در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا 

دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)گفت: ۳۳ دانشگاه ایرانی در پایگاه طلایه داران علم آی.اس.آی به عنوان دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا معرفی شده‌اند که قبلا ۳۰ دانشگاه از ایران در این فهرست قرار داشتند که هم اکنون به ۳۳ دانشگاه افزایش یافته است.

daneshgah guilanدکتر محمدجواد دهقانی اعلام کرد: استنادها اصلی‌ترین شاخص مرجعیت علمی در دنیای علم مدرن محسوب می‌شوند. استنادها بیانگر میزان استفاده از علمی هستند که تولید شده است. پایگاه‌های استنادی معتبرترین مجلات بین المللی را نمایه سازی می کنند، اما تمامی نتایج پژوهشی منتشر شده در مجلات نمایه شده در این پایگاه‌ها استناد دریافت نمی‌کنند. تعداد اندکی از مقالات پژوهشی هستند که بخش بزرگی از استنادهای دنیای علم را به خود اختصاص می‌دهند. انجام پژوهش هایی که استنادهای بالایی را دریافت کنند سبب مرجعیت تولید کنندگان علم می‌شود. بنابراین دانشگاه‌های کشور باید بکوشند تا پژوهشگرانشان را به سمت انجام پژوهش‌های موثرتر رهنمون کنند.

دکتر دهقانی اظهار داشت: پایگاه طلایه داران علم آی.اس.آی (ISI/ESI) به معرفی دانشگاه های یک درصد برتر دنیا می‌پردازد. دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا به تولید علمی پرداخته‌اند که اثرگذارتر بوده است. طلایه داران علم دانشگاه‌های دنیا را بر حسب تعداد کل استنادهایی که در بازه زمانی ۱۰ سال اخیر دریافت کرده‌اند به صورت نزولی مرتب سازی کرده و سپس دانشگاه‌های یک درصد برتر را انتخاب می‌کند. در آخرین فهرست اعلام شده، ۳۳ دانشگاه ایرانی در پایگاه طلایه داران علم آی.اس.آی به عنوان دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا معرفی شده‌اند. قبلا ۳۰ دانشگاه از ایران در این فهرست قرار داشتند که هم اکنون به ۳۳ دانشگاه افزایش یافته است.

سرپرست ISC افزود: ۱۴ دانشگاه از مجموع دانشگاه‌های جامع، ۱۰ دانشگاه و موسسه از علوم پزشکی، ۷ دانشگاه صنعتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور در این فهرست قرار دارند. دانشگاه های گیلان،الزهرا (س) و پیام نور دانشگاه‌های هستند که به تازگی در دسته دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی، شیراز، تهران، تبریز، کرمان، اصفهان، ایران، بقیه الله (عج) و انستیتو پاستور در زمره دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند. از میان دانشگاه‌های صنعتی، دانشگاه صنعتی اصفهان، شیراز، امیرکبیر، شریف، بابل، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و علم و صنعت ایران در دسته دانشگاه‌های یک درصد برتر بین المللی قرار گرفتند. همچنین در بین دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های تربیت مدرس، شهید باهنر کرمان، تهران، فردوسی مشهد، تبریز، رازی، سمنان، کاشان، بوعلی سینا، شیراز، الزهرا (س)، ارومیه، یاسوج و گیلان توانسته اند جزء دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گیرند.

دکتر دهقانی در پایان افزود: برای دستیابی به مرجعیت علم و فناوری در جهان بر اساس اولین بند سیاست‌های کلان علم و فناوری یکی از شاخص‌های مهم میزان استنادها به انتشارات علمی یک کشور است این امر بیانگر میزان تکیه نظام جهانی علم بر علم آن کشور است. دنیای علم امروز استنادها را به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی مرجعیت پذیرفته است. بر اساس مستندات موجود برای افزایش میزان استنادها و اثر گذاری علمی لازم است دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور در حوزه دیپلماسی علم و فناوری و اثرگذاری اقتصادی نیز گام‌های اساسی بردارند.

tel final1

Share