لاهوتی عضو کمیسیون عمران

دهک پایین جامعه با وام هم خانه‌دار نمی‌شوند/قیمت وام مسکن به صورت درصدی تعیین شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: وام مسکن تنها برای دهک‌های میانی جامعه مناسب است زیرا تا حدودی ‌توان سپرده‌گذاری و بازپراخت را دارند اما برای اقشار ضعیف مناسب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: وام مسکن تنها برای دهک‌های میانی جامعه مناسب است زیرا تا حدودی ‌توان سپرده‌گذاری و بازپراخت را دارند اما برای اقشار ضعیف مناسب نیست.

lahootia)مهرداد لاهوتی، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افراد پردرآمد نیازی به دریافت وام مسکن ندارند زیرا وام مربوطه درصد قابل توجهی از مسکن مورد نیازشان را تامین نمی‌کند اما برای دهک‌های میانی مناسب است چراکه توان سرمایه‌گذاری و بازپرداخت وام هم برایشان مقدور است.

وی با بیان اینکه این وام برای دهک‌های پایین جامعه مناسب نمی‌باشد، افزود: این افراد قدرت خرید بسیار پایینی دارند بنابراین توان دریافت وام را نخواهند داشت و اگر شرایط مشخص و قابل قبولی متناسب با توان آنان صورت نگیرد، هرگز صاحب مسکن نخواهند شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از این آسیب‌ها را استفاده قشر پردرآمد از تسهیلات برشمرد و گفت: این افراد نیازی به مسکن ندارند و صرفا در جهت درآمدزایی از این تسهیلات استفاده می‌کنند که این امر هم به نوبه‌ خود موجب وابستگی اقشار ضعیف به این افراد در تهیه مسکن خواهد شد.

 لاهوتی یکی از معضلات مسکن را ساخت و ساز کم در مقابل تقاضای بالا دانست و بیان کرد: آمار تولید مسکن در کشور بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار است اما نیازمندی‌ها بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار است.

وی تصریح کرد: قیمت وام مسکن باید به صورت درصدی تعیین شود به طور مثال در شهری که ۵ هزار نفر جمعیت دارد با قیمت ۵۰ میلیون تومان امکان خرید مسکن وجود دارد اما در کلان شهرها این مبلغ بسیار کم است.

tel final1

Share