لاهوتی در نطق میان دستور

دزدی نباید حتما از خزانه باشد/بندرچمخاله که با ۷۰ میلیارد تومان می توانست احداث شود حالا باید با ۱۷۰ میلیارد احداث شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،لاهوتی با بیان اینکه در بندر چمخاله کار شده است خطاب به آقای سعید نژاد گفت ایشان هیچ اقدامی انجام نداده اند و با آمدنشان کار این بندر را تعطیل نموده اند ، وی افزود بندری که با ۷۰ میلیارد تومن می توانست احداث شود حالا باید با ۱۷۰ میلیارد احداث شود و این کار دزدی از بیت المال می باشد و حتما نباید از خزانه بیت المال دزدی کرد و این خسارت مالی نیز همان حکم را دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی لاهوتی ،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی امروز(دوشنبه ۲ آذر) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: امروز موضعی که سال‌ها جمهوری اسلامی ایران در مبارزه قاطع با تروریسم اعلام کرده تبدیل به موضعی فراگیرشده است آنچه در فرانسه اتفاق افتاده است یک جنایت است ، ما آن را  محکوم می کنیم اما دولت فرانسه و غربی‌ها و در راس آنها آمریکایی ها بدانند که تاوان حمایت تسلیحاتی و مالی که به آنها را پرداخت نموده اند را دارند تحمل می کنند و امیدوارم که اینگونه اقدامات تروریستی  که ممکن است در هر کشوری تکرار شود موجب تغییر سیاست آمریکا و اروپا در منطفه شود.

notgh lahooti 2لاهوتی ضمن محکوم کردن جنایت بیرحمانه عربستان در یمن گفت:  آل سعود نشان داد غیرت اسلامی  و غیرت عربی ندارد و بداند روزی باید تاوان جنایت خود را پرداخت کند.

وی در بخش دیگری از نطق خود از رئیس جمهور درخواست کرد و گفت: آقای روحانی در سفر استانی قول تکمیل راه آهن استان گیلان؛ یعنی قزوین به رشت را تا پایان سال داده بودید اما روند اجرایی آن مطلوب نیست. از هم اکنون می گویم اگر همین روند ادامه یابد این پروژه تا پایان سال ۹۵ افتتاح نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: آقای روحانی در جلسه‌ای که در شورای اداری خدمت شما بودم عرض کردم که راه‌آهن رشت به قائمشهر ما را به راه‌آهن سراسری متصل خواهد کرد و این را باید به عنوان پروژه جدید در دولت شما داشته باشیم مگر می‌شود در سفرهای استانی پروژه جدیدی از سفر رییس‌جمهور نداشته باشیم، راه‌آهن قزوین به رشت برای دولت اصلاحات است و آزاد راه برای دولت سازندگی.

لاهوتی خطاب به وزیر نیرو هم گفت: در جلسات مجمع  همچنین جلسات خصوصی گفته ام که نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر نواردریایی داریم مگرنباید ما هم از ۸ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی  بهره مند شویم. کمتر از یک میلیارد دلارمی تواند کشاورزان ما را سر و سامان  داده و از بحران نجات دهد.

وی در بخشی دیگر ازنطق خود به وزیر جهاد و کشاورزی گفت که ما می توانیم از نطر تولید برنج خود کفا شویم و نیاز به واردات برنج نداریم اگر کمی حرکت کند ، نماینده لنگرود همچنین به نحوه پرداخت مطالبات چای کاران پرداخت و از وزیر جهاد و کشاورزی سوال کرد که آیا می داند که مطالبات چای کاران چگونه پرداخت شده است ؟

لاهوتی با بیان اینکه در بندر چمخاله کار شده است خطاب به آقای سعید نژاد گفت ایشان هیچ اقدامی انجام نداده اند و با آمدنشان کار این بندر را تعطیل نموده اند ، وی افزود بندری که با ۷۰ میلیارد تومان می توانست احداث شود حالا باید با ۱۷۰ میلیارد احداث شود و این کار دزدی از بیت المال می باشد و حتما نباید از خزانه بیت المال دزدی کرد و این خسارت مالی نیز همان حکم را دارد .

وی همچنین به آقای نعمت زاده گفت : استانهای شمالی از لحاظ صنعت عقب مانده اند ، لاهوتی افزود چگونه ممکن است که یک معاون به حرف های وزیرگوش ندهد و درخواست کرد کار شهرک یعقوبیه را به پایان برساند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به وزیر علوم خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت دانشجویان شد و گفت: آقای سبحان حیدری حقش در سازمان سنجش ضایع شده و امیدواریم در جهت احقاق حقش اقداماتی صورت گیرد.

tel final1

Share