فرماندار فومن در نشست با بانوان شهرستان

در مورد استعدادها و توانمندی های بانوان فومن اطلاعات منسجمی وجود ندارد/باید بحث اوقات فراغت, ورزش و مسائل حقوقی بانوان را جدی گرفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مومنی زاده تصریح کرد؛ در خصوص بانوان هنرمند, نویسنده , شاعر و مخترع شهرستان شناخت کافی ندارم و استعدادها را نمی شناسم و این در حالی است که من نماینده دولت در شهرستان هستم و نیمی از افراد جامعه که در توسعه فومن نقش دارند بانوان شهرند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین نشست هم اندیشی فرماندار فومن با بانوان این شهرستان در خصوص نقش و جایگاه زن در توسعه سیاسی،اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

photo_2015-11-27_09-30-31به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,میر شمس مومنی زاده در جمع مدیران و مشاوران فرهنگی امور بانوان در ادارات و نهادهای شهرستان گفت: به عنوان یک وظیفه باید در حوزه بانوان و جوانان گامهای بلندی برداریم.
فرماندار فومن با بیان اینکه هم اکنون اطلاعات منسجمی در خصوص فعالیت های بانوان در این شهرستان وجود ندارد اظهار کرد: سعی می کنم در قالب جلسات هم اندیشی به اطلاعات سازمان یافته ای در مورد امور مربوط به بانوان دست یابیم.
وی اشتغال ,سواد آموزی ,کار آفرینی و… را از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این جلسات خواند و تاکید کرد: به بانوان نخبه و موفق باید توجه ویژه ای شود.
مومنی زاده آمارها در بحث آسیب های اجتماعی را نگران کننده خواند و گفت: اعتیاد ,طلاق و مشکلات زنان بی سرپرست قابل توجه و تامل است وباید بحث اوقات فراغت, ورزش و مسائل حقوقی بانوان را جدی تر گرفت.
فرماندار فومن اضافه کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری شهرستان باید به صنایع دستی و فرش بافی که هم در معیشت بانوان و هم در اقتصاد شهرستان نقش مهمی دارند توجه کرد.
وی تصریح کرد؛ در خصوص بانوان هنرمند, نویسنده , شاعر و مخترع شهرستان شناخت کافی ندارم و استعدادها را نمی شناسم و این در حالی است که من نماینده دولت در شهرستان هستم و نیمی از افراد جامعه که در توسعه فومن نقش دارند بانوان شهرند.

وی تقویت نقش و جایگاه بانوان و جوانان و رسیدگی به امور جوانان را ضروری خواند و افزود: با مشارکت و همکاری شما امیدواریم مشکلات جامعه بانوان شهرستان را مرتفع کنیم.ترکیب این جلسه و حضور بانوان از نهادها و ادارات به گونه ای است که می توان از این ظرفیت برای بهتر شدن جامعه استفاده کرد.
وی از بانوان حاضر در این نشست خواست تا همپای فرمانداری و همراه مسئولین گام بردارند تا جوانان و بانوان شهر از ظرفیتها بیشتر بهره مند شوند.
مومنی زاده در پایان تصریح کرد:باید دیدگاه ها و ایده های بانوان فعال شهرستان در عرصه مختلف بررسی و در صورت امکان اجرایی شود تا شاهد بر طرف شدن مشکلات شهرستان باشیم.

زهرا نظری عضو شورای شهر فومن نیز در این نشست گفت:بسیاری از پدیده های اجتماعی با گذشت زمان دچار تغییر می شوند. در گذشته به زنان فقط به عنوان کسی که در داخل خانه کار می کند و مشغول شوهرداری , پخت و پز و تربیت فرزند است , نگاه می شد اما در جامعه امروزی زنان در عرصه های مختلف اجتماعی حضور دارند و پیشگام در حضور در اجتماع هستند.
وی نگاه ارزش مدار به زنان را از برکات انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: روز زن ارزش دادن و بهاء دادن به زنان جامعه بود.
نظری حضور زن در جامعه را تلقین ارزشها دانست و گفت: مشکل بانوان شهر به یکباره حل نمی شود باید راهکار ارائه دهیم و وحدت و انسجام را بیشتر کنیم.
وی اجرای مصوبات جلسه را در خصوص بر طرف شدن مشکلات جوانان و بانوان شهر الزامی خواند و گفت:زنان ما امروز در تمام عرصه ها پر رنگ حضور پیدا می کنند که نشان از این است که بانوان نیز نگران شهر و کشور خود هستند.
گفتنی است در نشست هم اندیشی نقش و جایگاه بانوان در توسعه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که با حضور فرماندار فومن برگزار شده بود , جمعی از بانوان فومنی به طرح مسائل و مشکلات زنان در حوزه های مختلف تاکید کردند با ضرورت توانمند سازی دختران دانش آموز، خواستار تدبیر مناسب در خصوص تنها سالن ورزشی بانوان شهر شدند.

tel final1

Share