امام جمعه شهرستان شفت در گفتگو با دیارمیرزا

در شان نظام اسلامی نیست که در شفت مصلی برای اقامه نمازهای جمعه و اعیاد نداشته باشیم /مصلی شفت شناسنامه فرهنگی مردم و شهرستان شفت است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هاشمی تصریح کرد؛ در شان نظام اسلامی نیست که پس از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب ما در این شهرستان مصلی برای اقامه نمازهای جمعه و اعیاد نداشته باشیم .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سیدعبدالله هاشمی امام جمعه شفت در گفتگو با دیارمیرزا ضمن تاکید بر توانمندیهای این شهرستان عالم پرور  در بعد سیاسی و فرهنگی و دیگر ابعاد گفت:تکمیل روند احداث مصلی به عنوان یکی از نیازمندیهای این شهرستان ضروری و الزامی است.

امام-جمعه-شفت-سید-عبدالله-هاشمی امام جمعه شفت با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات لازم و کافی در این زمینه صورت نگرفته است , اظهار کرد: شاید نیم نگاهی از ناحیه مسئولان نسبت به مصلی بوده اما کافی نیست.

 حجت الاسلام هاشمی ادامه داد:اگر می خواهیم در آینده نزدیک شاهد بهره مندی و بهره برداری از پروژه عظیم مصلی شفت باشیم  باید شاهد حرکت انقلابی و جهادی از سوی همه ی مسئولان و نهادها باشیم .مصلی شفت می تواند دارایکتابخانه ,مکانی برای علماء شهر و حوزه و محلی برای تجمع بزرگ شهرستان باشد.

 هاشمی عدم وجودمکانی مناسب برای برگزاری تجمعات مردم شهرستان شفت را در ایامی چون تجمع بزرگ عاشورائیان, ۲۲ بهمن,۱۳ آبان یا برپایی کنگره ها و اقامه نماز جمعه  از کمبودهای این شهرستان کمتر برخوردار خواند و گفت: در این شهرستان به علت نبود مصلی و جایگاه برگزاری نمازجمعه  هر هفته شاهد برگزاری نماز جمعه در مساجد مختلف شهر هستیم .

امام جمعه شفت تصریح کرد؛ نماز جمعه در شهرستان شفت در مساجد مختلف گردشی برگزار می شود که این امر موجب کاهش حضور در نماز جمعه شهر است.

وی با اشاره به اینکه مساجد , مصلی نیستند بیان کرد:پیامبر در صدر اسلام مسجد محله ,جامع و مصلی را بنا نهاد که اقامه نمازها در این مکانها تعریف خاص خود را داشت.

 هاشمی تصریح کرد؛ در شان نظام اسلامی نیست که پس از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب ما در این شهرستان مصلی برای اقامه نمازهای جمعه و اعیاد نداشته باشیم .

امام جمعه شهرستان شفت با بیان اینکه ۱۳ سال از مراسم کلنگ زنی مصلی شفت می گذرد ,افزود: در طول این سالها هیچ اقدامی از استان یا شهرستان به شکل جدی و الزامی صورت نگرفته است.

 وی امیدوار شد تا در سالی که به نام دولت و ملت ،همدلی و همزبانی است تدبیری اندیشیده شود تا مصلی برای بهرمندی مردم و شادی دل مومنان با قولهای عملی به پایان رسد.

 حجت الاسلام  هاشمی با اشاره به اینکه متراژ این مصلی با محوطه حیاط ۷ هزار متر مربع است, گفت: در حال حاضر به جهت اینکه از این فضا استفاده کنیم به طور مقطعی قسمتهایی را برای استفاده نیاز به آماده سازی داریم که این مسئله به بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

وی برگزاری اعتکاف در شهرستان شفت را به دلیل پراکندگی چشم گیر  ندانست و گفت: در شهرستان در سال جاری بیش از ۳۰۰ نفر معتکف داشتیم که این جمعیت متمرکز نبودند.

امام جمعه شفت با اشاره به اینکه نماز جمعه یک نماز حکومتی و ولایتی است زیرا گفتمان و منویات مقام معظم رهبری در این نماز پیاده می شود تاکید کرد ؛مصلی شفت شناسنامه فرهنگی مردم و شهرستان شفت است.

tel final1

Share