گفتگوی اختصاصی با سید ابراهیم خامسی دارنده رتبه اول قرائت قرآن کریم کشوری از فومن

در رویارویی با مشکلات احساس آرامش می کنم/امیدوارم شرمنده قرآن نشوم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خامسی می گوید: با قرآن همنشین شدن روحیه ی لطیفی را در من بوجود آورده و احساس آرامش عجیبی را در رویا رویی با مسائل و مشکلات حس می کنم که همه ی اینها از برکات قرآن است.

photo_2015-12-17_11-11-39اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جوانی  اگر چه روزهای لبریز از زیبایی،نشاط، احساسات،لذتهای متنوع، تفریح و آراستگی است اما از سویی دیگر خداجویی و دین باوری از ویژگی دیگر این دوران است و با درک خداجویی و دین باوری با تبئین صحیح باورها و ارزشهای دینی و مذهبی انرژی متراکم جوانی که در وجود جوان است به آرامش ,اطمینان ونجات و کمال می رسد با  این مقدمه گفتگویی اختصاصی با جوان برتر قرانی شهرستان فومن ترتیب دادیم که از نگاه شما می گذرد.

سید ابراهیم خامسی قاری برتر قرآن کریم و اذان  کشور و از جوانان شایسته شهرستان فومن که صدای دلنشین تلاوت قرانی اش در جلسات و تجمعات بزرگ شهرستانی , یادواره شهدا و بسیاری از محافل و مجالس مهم شهرستان را مذین نموده و دل هر شنونده ای را به سوی خدا سوق می دهد و امروز در کلاس درس مدرسه به عنوان معلم و در کلاسهای قرآنی برای نوآموزان و نوجوانان در سمت معلم قرآن شاهد حضورش هستیم.

سید ابراهیم خامسی در گفتگو با ما می گوید : از سن هفت سالگی به طور رسمی خواندن قرآن را در منزل و در کنار پدر و برادرم آغاز کردم زیرا پدرم از قاریان فومن بود . کم کم  که بزرگتر شدم زیر نظر استاد عارفی پور  رسماتلاوت را آغاز کرده و در جلسات ایشان شرکت کردم.

خامسی با بیان اینکه در مرحله راهنمایی و دبیرستان حرفه ای تر وارد مقوله قرائت شده است, بیان می دارد: در جلسات مختلف استانی و فرا استانی   شرکت می کردم  که در این زمان در مسابقات مختلف دانش آموزی در رشته اذان و هم قرائت  و حفظ توانستم شش سال متوالی مقام های برتر استان و شهرستان را کسب کنم.

این قاری برجسته شهرستان  فومن گفت: در دوران دانش آموزی چند مرحله به مسابقات کشوری راه پیدا کردم و در این مسابقات  در دو مرحله مقام دوم و سوم اذان و چند مرحله مقام اول قرائت کشور را کسب نمودم.

وی از دوران دانشجویی خود چنین گفت: در دوران دانشجویی هم توانستم یک مرحله مقام اول قرائت  قرآن دانشجویان فنی و حرفه ای کشور و یک  مرحله مقام سوم دانشجویان کشور و دو مرحله مقام اول و سوم جوانان قاری هلال احمر کل کشور را کسب کنم.

 سید ابراهیم خامسی از مربیان خود می گوید ; از اساتید گرانقدر استانی حاج آقا لطفی نیا،حاج آقا فلاح پور و پسر بزرگوارشان ،از حاج صالحی وحاج آاقا  بذر بخش ،از حاج آقا ایزدی ،حاج آقا زاد پرور و از استاد اسماعیل پور و حاج حسین رفیعی و از زحمات و راهنمایی های استاد عزتی حافظ کل قران کریم که مدتی حفظ را در خدمت ایشان بودم و از استاد ساران و استاد حسین زاد و اکبری که از همه ی این بزرگواران تشکر می کنم که مرا در این موفقیت بزرگ کمک و راهنمایی کردند.

 خامسی می گوید: با قرآن همنشین شدن روحیه ی لطیفی را در من بوجود آورده و احساس آرامش عجیبی را در رویا رویی با مسائل و مشکلات حس می کنم که همه ی اینها از برکات قرآن است.

وی جایگاه و احترام مردم نسبت به خود را در سطح جامعه مدیون قرآن دانست و گفت: امیدوارم در این مسیر درست گام بردارم و شرمنده قرآن کریم نشوم.

قاری برتر قرآن کریم می گوید: آرامشی که قرآن برایم به وجود آورده , استرس را از من دور کرده است.

وی افزود: من در سطح شهرستان کلاسهای زیادی را برای کودکان و نوجوانان و بزرگسلان برگزار می کنم و برخورد من با عزیزان طوری است که سعی میکنم از فواید و برکات نورانی قرآن و داستانهای زیبای قرآنی برایشان نقل کنم و کاری کنم که به این مسیر اعتماد کنند و با میل و رغبت وارد عرصه ی فعالیت های قرآنی شوند.

خامسی می گوید: از مسئولین انتظار دارم که همکاری لازم را در زمینه مسائل  قرآنی داشته و امکانات را برایمان فراهم کنند.

خامسی تبلیغات مناسب و فرهنگسازی در سطح شهرستان را برای روی آوردن بیشتر کودکان و نوجوانان به فعالیت های قرآنی خواستار شد و گفت: تلاش کنیم با آوردن قرآن کریم به زندگی که تجلی گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است برای داشتن یک جامعه سالم ,جوانان را در زیر سایه این کتاب آسمانی از بسیاری از ناهنجاری ها دور کنیم.

گفتگو : زلیخا صفری

tel final1

Share