رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان

خطر غرب‌گرایی و تحجرگرایی وحدت کشور را تهدید می‌کند/مشکل سیستم فاضلاب در رشت‌, انزلی و آستارا حاد شده است/ موقعیت شهرستان آستارا در کشور رو به افزایش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدی با تأکید بر اینکه جایگاه و موقعیت شهرستان آستارا در کشور رو به افزایش است، گفت: آستارا می‌تواند تبادلات آسیای شرقی و هند و اروپا را انجام دهد که جایگاه والای این شهرستان را می‌رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , کیوان محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا اظهار کرد: تا زمانی که ملت پیرو ولایت فقیه باشد هیچ مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌شود و تنها مشکلی که کشور را تهدید می‌کند، تفرقه است.

mohamadi_1952وی با بیان اینکه گسل‌های قومی و زبانی در صورت غفلت می‌تواند اثرات مخرب داشته باشد، افزود: خطر غرب‌گرایی و تحجرگرایی وحدت ما را تهدید می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر خطر تحجرگرایی در داخل ایران به خوبی ارزیابی و شناسایی نشود تهدیدی برای کشور است، تصریح کرد: شهرستان آستارا در این زمینه به دلیل دارا بودن مردم فهیم و آگاه واکسینه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور و لزوم همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: مدیران باید برای توسعه برنامه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی خود برنامه‌ریزی مدون داشته باشند.

وی با برنامه‌ریزی برای هزینه‌کرد بودجه در دستگاه‌ها را ضرورت دانست و تصریح کرد: مدیران برای ۲۰ سال آینده نیز باید برنامه داشته باشند به عنوان مثال، آستارا یک شهر راهبردی برای گیلان و حتی کشور است که برنامه‌ریزی جامع را می‌طلبد.

محمدی با تأکید بر اینکه جایگاه و موقعیت شهرستان آستارا در کشور رو به افزایش است، گفت: آستارا می‌تواند تبادلات آسیای شرقی و هند و اروپا را انجام دهد که جایگاه والای این شهرستان را می‌رساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به احداث راه‌آهن رشت‌ـ انزلی‌ـ آستارا، یادآور شد: امنیت و منافع اقتصادی ما به این جاده ریلی برمی‌گردد و باید تلاش کنیم آن را هر چه سریع‌تر به سرانجام برسانیم.

محمدی با اشاره به محیط زیست گیلان و لزوم توجه جدی به حوزه زیست‌محیطی، گفت: وجود زباله و فاضلاب آستارا را تهدید می‌کند و طبق مشاهداتی که انجام داده‌ایم صحنه‌های جالبی ندیدیم.

وی با بیان اینکه مشکل سیستم فاضلاب در رشت‌ـ انزلی و آستارا حاد شده است، بر لزوم توجه مسئولان امر در این حوزه تأکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مشکلات دیگر در این استان است، خاطرنشان کرد: هر قدر وضعیت اقتصادی مردم بیشتر شود امنیت ما نیز مضاعف  می‌شود و باید به دلیل حفظ امنیت و آرامش در جامعه وضعیت اقتصادی مردم را به شرایط استاندارد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه دولت با توافق هسته‌ای زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است، متذکر شد: تمام تلاش دولت بر این است که با حفظ وحدت و همدلی تمام جناح‌ها و احزاب شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد.

tel final1

Share