از گوشه کنار سیاست در گیلان

حضور کوچکی نژاد در جمع قلیان داران و ذکر چند نکته درباره آنهایی که سلامت جامعه را هدف قرار داده اند/اقدام ارزشمند نماینده رشت /انتصابات جدید در آب منطقه ای گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

حضور کوچکی نژاد در جمع قلیان داران و ذکر چند نکته درباره آنهایی که سلامت جامعه را هدف قرار گرفته اند

DSCF1517آنگونه که خبر آزاد آورده است تعدادی از مدیران رستورانها و سفره خانه های سنتی در رشت جهت عدم اجرای طرح جمع آوری قلیان , با جبارکوچکی نژاد نشست مشترک برگزار کرده اند.

تاثیرات مضر و جدی مصرف قلیان بر عناصر حیاتی بدن نظیر ریه‌ها و قلب و همچنین ابتلا به انواع مختلف سرطان موجب شد که از سالهای پیش طرح ممنوعیت عرضه دخانی در اماکن عمومی و جمع آوری قلیانها از قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی به تصویب برسد اما این طرح طی این سالها همواره با مشکلاتی رو به رو بوده است و راه پر پیچ و خمی را گذرانده ,بطوریکه برخی کارشکنی ها موجب عدم اجرای این طرح شده است.
از چندی پیش تصمیم گرفته شده طرح جمع آوری قلیان از مراکز عمومی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ پلیس اماکن عمومی و مراکز بهداشتی در راستای فرهنگ‌سازی پیشگیری از مصرف دخانیات مجددا پیگیری شود و این مساله اعتراض برخی سفره خانه ها را در پی داشته استبه گونه ای که آنها سعی دارند در نشست های مختلف با مسئولان بار دیگر مانع اجرای این قانون شوند و به بهانه کسب سود سلامت جامعه را قربانی نمایند.

DSCF15217آش آنقدر شور شده است که در جلسه مشترک مدیران رستوران ها و سفره خانه های سنتی با کوچکی نژاد یکی از مدیران صراحتا از طرح جمع آوری قلیان به عنوان یک اتفاق« هولناک» نام می برد و در کمال تعجب ,جمع آوری قلیان را سبب ایجاد آسیبهای اجتماعی و اقتصادی می داند.

از سوی دیگر رئیس هیات مدیره ی جامعه ی واحدهای پذیرایی بین راهی و سفره خانه های گیلان در حضور نماینده رشت می گوید:« قانون جمع آوری قلیان ها در کوتاه مدت قابل تغییر نیست و باید راهکاری برای مسکوت نگه داشتن آن در استان گیلان به دلایل شرایط خاص اقتصادی آن پیدا کنیم.بنابر این باید با ایجاد همبستگی میان اعضای این صنف نشان دهیم که در هر شرایطی پشت هم هستیم و دیدگاه های منفی که نسبت به ما و صنف ما بوجود آمده را از میان برداریم.»

جبار کوچکی نژاد هم پس از شنیدن این اظهارات «قول پیگیری این مسئله در سطح استانی و حتی در سطح ملی تا از بروز هر گونه ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شده و هیچ آسیبی متوجهِ فرد یا مجموعه و صنفی خاصی نشود.»

با توجه به اینکه چندی پیش رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور رسمی وجود مواد مخدر، شیشه و ترکیبات آمفتامین را در توتون قلیان ها برای معتاد و وابسته کردن مشتریان این کالا را تایید کرده است و از سوی دیگر عملا کارشناسان نسبت به افزایش مصرف قلیان میان خانواده‌ها به‌ویژه خانم‌ها از مدت ها پیش ابراز نگرانی کرده اند و آن را مقدمه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می دانند به نظر می رسد برای یک بار هم شده مسئولان باید بر روی اجرای قانون پافشاری کنند و زیر بار فشارهای غیرقانونی عده ای خاص که سلامت جامعه مورد هدف قرار داده اند نروند.

از نمایندگان مردم هم همواره این انتظار می رود که منافع عموم را بر منافع عده ای خاص ارجح بدانند هر چند اگر به انتخابات مجلس نزدیک باشیم.

DSCF1536

انتصابات جدید در آب منطقه ای گیلان

i7mage.phpبه گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، طی حکمی از سوی مجید نیکخوی سرپرست شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان، غلامحسین کتیرائی به عنوان سرپرست معاونت طرح  و توسعه  این شرکت منصوب شد و از خدمات «صابر» معاون پیشین قدردانی شد.

همچنین طی احکام جداگانه ای قاسم محبوبی به عنوان سرپرست دفتر طرحهای توسعه منابع آب شرکت، زهرا انصاری سرپرست دفتر قراردادها و خدمات طرحهای شرکت و علیرضا مولایی به عنوان سرپرست دفتر فنی و نماینده مجری سد شفارود منصوب شدند.

درخواست لاهوتی و سایر نمایندگان برای بررسی استعفای خارج از نوبت کوچک زاده !

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به استعفای مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: به دنبال استعفای آقای کوچک‌زاده جمعی از نمایندگان مجلس درحال جمع آوری امضاء برای بررسی خارج از نوبت استعفای نماینده تهران هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس این نامه را امضاء کرده‌اند.

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس صبح امروز (دوشنبه) پس از قطع نطقش از سوی علی لاریجانی در اعتراض به عملکرد هیات رئیسه مجلس در نحوه اداره پارلمان صحن را ترک و استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد.

اقدام ارزشمند نماینده رشت و امیدواری برای تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی

صبح امروز غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت پس از انتخاب به عنوان رئیس مجمع نمایندگان گیلان از مردم و شهرداری ها خواست که از هرگونه بنر تبریک و پارچه نوشته خودداری کنند.

نصب بی رویه بنرهای تبریک پس از هر انتصاب و یا انتخاب از یک سو موجب ایجاد سیمای نازیبا برای شهر می شود و از سوی دیگر در شرایطی که کشور در مشکلات اقتصادی به سر می برد عملا اقدامی غیر ضرور می باشد. در گذشته عده ای از مسئولان نظیر آقایان هاشم نیا , نجفی , دکتر نوبخت و حاجی پور در موارد مختلف از مردم خواسته بودند که از نصب هرگونه بنر و پارچه نوشته خودداری نمایند.

بنابراین درخواست عدم نصب بنر اقدام پسندیده ای است که می تواند توسط سایر مسئولان هم ادامه دارشود و در نهایت به یک فرهنگ عمومی تبدیل گردد.

tel final1

Share