در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر رشت عنوان شد:

جشن «روز رشت» و دومین همایش نارنجی پوشان برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت اعلام کرد: به مناسبت روز رشت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از شبستان ،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت اعلام کرد: به مناسبت روز رشت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این شهر برگزار می‌شود.

nikoomanesh7511مظفر نیکومنش نودهی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در جلسه صد و بیست و یکم این شورا که عصر روز گذشته ( ۲۲ آذر) در محل شورای شهر رشت برگزار شد، اظهار کرد: جشن روز رشت از ۶ تا ۱۲ دی ماه در رشت برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف از جشن‌های روز رشت شناساندن ظرفیت‌های این شهر به مردم استان و کشور است.

 عضو شورای شهر رشت، این شهر را دارای ظرفیت‌های متعدد فرهنگی، سیاسی و تاریخی دانست و گفت: گذشته از نخبگان بیشمار علمی مانند پرفسور سمیعی و  در حوزه ادبی، رشت در مقاطع حساس و تاریخی ایران مانند انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرین بوده است.

وی به ظرفیت‌های گردشگری شهر رشت اشاره و اظهار کرد: امروزه شهر رشت یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری در سطح کشور محسوب می‌شود.

نیکومنش یادآور شد: تنوع غذایی و آیین‌های مرتبط با غذاهای سنتی و بومی گیلان از دیگر موضوعاتی است که در جشن روز رشت به آنها پرداخته خواهد شد.

وی افزود: شهر رشت از نظر صنایع دستی منحصر به فرد در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد که در جشن های روز رشت برنامه‌هایی برای آشنا کردن مردم با این بخش از هنرهای گیلان تلاش می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت اظهار داشت: برای روز رشت برنامه‌های مختلفی در قالب همایش، نمایشگاه و جشن‌های بومی اجرا می‌شود.

نیکومنش اعلام کرد: از هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم و همه صاحبنظران دعوت می‌کنیم طرح‌های خود را برای هرچه باشکوه‌تر و زیباتر برگزار شدن جشن روز رشت با شورای شهر رشت مطرح کنند.

برگزاری دومین همایش نارنجی پوشان در رشت/۱۵ پاکبان برای تجلیل به همایش معرفی خواهند شد

shirzad_9181هم چنین رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت اعلام کرد: دومین همایش نارنجی پوشان هفته آخر دی در رشت برگزار می‌شود.

 فاطمه شیرزاده، عضو شورای اسلامی شهر رشت  اظهار کرد: دومین همایش نارنجی پوشان با هدف تقدیر از خدمات پاکبانان شهر رشت هفته آخر دی در این شهر برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار‌آسیب‌پذیر شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در این همایش از نفرات برگزیده‌ مسابقات ورزشی، برگزیدگان مسابقات قرآنی و پاکبان نمونه‌ که در زمینه‌ی اخلاق و کار حرفه‌ایی خود سرآمد هستند، تجلیل می‌شود.

وی در تشریح مسابقات ورزشی پاکبانان تاکید کرد: این مسابقات در رشته‌های مختلف آمادگی جسمانی و به طور تیمی و با حضور پنج تیم در پنج منطقه‌ی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

شیرزاد اظهار کرد: به تیم‌های اول تا سوم در روز برگزاری همایش که در هفته‌ی آخر دی امسال خواهد بود، جوایزی اهدا می‌شود.

وی همچنین گفت: مسابقات ورزشی پاکبانان شهر رشت آذر جاری در سالن سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت یادآور شد: در همایش نارنجی پوشان از برگزیدگان مسابقات قرآنی پاکبانان که ماه رمضان امسال برگزار شد، تقدیر می‌شود.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه عکس و مسابقه‌ی عکاسی در حاشیه‌ی برگزاری این همایش خبرداد و گفت: این مسابقه نقاشی با عنوان پاکبان پرتلاش شهر من با هدف ثبت زحمات و تلاش‌های پاکبانان شهر رشت برگزار می‌شود.

شیرزاد با بیان اینکه در دومین همایش نارنجی پوشان شهر رشت از با اخلاق‌ترین و کارآمدترین پاکبان در مناطق پنجگانه‌ی شهرداری رشت تجلیل می‌شود، گفت: در پنج منطقه شهر رشت، در مجموع ۱۵ پاکبان برای تجلیل به همایش معرفی خواهند شد.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار‌آسیب‌پذیر شورای اسلامی کلانشهر رشت تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد با برگزاری این برنامه‌ها نسبت به پاکبانان، این ناجیان پاکیزگی و سلامت و بهداشت شهری ادای دین کنیم.

tel final1

Share