معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تشریح کرد

جزئیات دیدار هیات دولت با رهبری/ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص اجرایی شدن طرح اعتباری خرید کالاهای بادوام نیز اظهارداشت: دولت برای خروج از رکود و تحریک تقاضا، اقداماتی را به صورت مسکن انجام داده و در حوزه خودرو آن را عملیاتی کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مجید انصاری در حاشیه چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه ویژه اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس‌جمهور و برخی اعضای دولت در محضر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری، ستاد راهبری اقتصادمقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد و شب گذشته نیز مقام معظم رهبری تاکید مجددی بر اجرای این سیاست‌ها و مردمی کردن اقتصاد تاکید فرموده‌اند.

۱۸۰۹۷۷۶معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: از این پس بنا شده در قالب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دولت صرفاً سیاستگذار، حامی و ناظر در اقتصاد باشد و امور و میدان واقعی به بخش خصوصی داده شود.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم مصمم است تا تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران را بردارد و شتابان به سمت توسعه متوازن اقتصادی حرکت کند.

به گفته انصاری، برای اجرای این هدف مهم بنا است متوسط رشد اقتصادی ۸ درصد باشد و کشور از رکود به صورت کامل خارج شود به نحوی که به رشد اقتصادی پایدار دست یابد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: هدف دولت آن است که در روان‌سازی و تسهیل امور به خصوص در مقررات بانکی گام‌های جدی بردارد، البته دولت لایحه‌ای را برای دائمی کردن احکام برنامه‌های توسعه‌ای به مجلس تقدیم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دولت بدهی معوق خود به بانک‌ها را پرداخته و تسهیلات تکلیفی و تحمیلی به بانک‌ها را قطع کند، اتفاق مهمی در اقتصاد رخ خواهد داد، چرا که در گذشته دولت هر کجا برای ارائه تسهیلاتی اعم از مسکن مهر یا یارانه به مشکل برمی‌خورد، تکالیف پرداخت تسهیلات را به بانک‌ها تحمیل می‌کرد.

انصاری گفت: هدف دولت، خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و فروش مازاد اموال و دارایی‌های آنها است به نحوی که توان بانک‌ها در تسهیلات‌دهی را افزایش دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: علیرغم اینکه دولت سال مالی سختی را پشت سر گذاشته و همچنان با مشکلاتی همچون مسکن مهر و یارانه‌ها درگیر است اما امیدواریم در پساتحریم بتواند اتفاقات مثبتی را مدیریت کند.

وی در ادامه به حضور هیات‌های تجاری و امضا و عملیاتی شدن چندین تفاهمنامه در حوزه نفت و گاز با کشورهای خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه پارس جنوبی اتفاقات بسیار مثبتی مبنی بر سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در حال انجام است و امیدواریم ۲۵ فاز این میدان را تا دو سال آتی به بهره برداری برسانیم.

انصاری ادامه داد: قرار است با بهره‌برداری‌ رسیدن کامل پارس جنوبی، یک میلیون بشکه میعانات گازی تولید شود که به هیچ عنوان دولت اجازه خام‌فروشی آنها را نخواهد داد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: نرم‌افزار اقتصاد مقاومتی، نسخه شفای اقتصاد ایران است و به خصوص با جلسه شب گذشته هیات دولت و رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری حول محور اقتصاد مقاومتی، این نرم‌افزار با قدرت بیشتری پیاده‌سازی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه هدف دولت این است که با پیاده‌سازی خصوصی‌سازی واقعی در عرصه اقتصاد بتواند بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و کار را به فعالان اقتصادی واقعی بسپارد.

انصاری در ادامه در خصوص اقدامات ایران در حوزه مبارزه با تروریسم گفت: عربستان همراهی لازم را برای مبارزه با تروریسم ندارد در حالی که بخش عظیمی در مقیاس ۱۰ میلیون بشکه نفت هم‌اکنون از سوی کشورهای اسلامی در حال فروش به قیمت بسیار ناچیز است به نحوی که ثروت ملی کشورهای اسلامی به صورت کاملاً ارزان در اختیار کمپانی‌های اسلحه‌سازی قرار می‌گیرد و متاسفانه کشورهای تولیدکننده مجدد این سلاح‌ها را از همین کمپانی‌هایی که نفت ارزان خریده‌اند، به نرخ گزافی خریداری می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص اجرایی شدن طرح اعتباری خرید کالاهای بادوام نیز اظهارداشت: دولت برای خروج از رکود و تحریک تقاضا، اقداماتی را به صورت مسکن انجام داده و در حوزه خودرو آن را عملیاتی کرده است، ضمن اینکه در عرضه ارائه کارت‌های اعتباری خرید کالا نیز مراحل اجرایی در حال سپری شدن است و به زودی پیاده‌سازی فروش اعتباری کالا با وام حداکثر ۱۰ میلیون تومانی نیز از سوی دولت کلید خواهد خورد.

انصاری خاطرنشان کرد: در خصوص تحریک تقاضای مسکن نیز وزیر راه و شهرسازی بسته سیاستی جامعی را تدارک دیده که دولت در کنار کارهای فعلی خود برای تحریک تقاضا، آن را در آینده عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: مجموعه سیاست‌های دولت برای خروج از رکود در کنار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به طور قطع می‌تواند گام موثری برای شکوفایی اقتصاد ایران باشد.

tel final1

Share