حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی:

جریانی که کنسرت‌ موسیقی برگزار می کند،جریان نفوذ است!/هر جریانی که در پی کاستن نفرت مردم نسبت به آمریکا باشد نفوذی است/ در انتخابات مجریان، ناظران باید قانونمدارانه عمل کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خاتمی گفت :خدا اجازه نمی‌دهد که از بودجه بیت‌المال برای کنسرت‌هایی که در آن‌ها خدا فراموش شود، خرج شود؛ بنابراین ما نیز مخالف برگزاری کنسرت‌هایی هستیم که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از انتخاب ،نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: خدا اجازه نمی‌دهد که از بودجه بیت‌المال برای کنسرت‌هایی که در آن‌ها خدا فراموش شود، خرج شود؛ بنابراین ما نیز مخالف برگزاری کنسرت‌هایی هستیم که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌شود.

۱۵-۱۲-۱۲-۱۰۲۷۵۶۱۲۶۳۳۸_۵۵۲حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در جمع نمازگزاران شهرستان رفسنجان با پاسداشت یاد شهدای شهرستان رفسنجان اظهار کرد: برخی زمزمه مذاکره و رابطه با آمریکا را دارند و در پی کاستن از نفرت آمریکا در کشور هستند، آقایی هم می‌گوید مذاکرات برجام کاری کرد که با آمریکا رابطه برقرار کنیم در حالی که در رابطه ما با آمریکا چیزی غیر از استکبارستیزی نیست.

وی توحید را همراه با ولایت دژ محکمی خواند و افزود: امروز ولایت تجلی یافته در ولایت‌فقیه است، ولایت‌فقیه حجت شرعی است، سال ۸۸ با این حجت شرعی طرف شدند و هنوز هم طرف هستند و اظهار نظر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که «مردم در سال ۸۸ به صحنه آمدند و کمر تمام کسانی که خیال می‌کردند با فحاشی و حرمت‌شکنی جا باز می‌کنند را شکستند و در حال حاظر نیز فتنه وجود دارد» خاطرنشان کرد: تداوم فتنه با حرمت‌شکنی ولایت همراه است، برخی‌ با زمزمه‌ها و نیش و کنایه می‌خواهند سد استواری که در مقابل دنیای کفر ایستاده را بشکنند که به فضل خداوند خودشان شکسته می‌شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان همچنین با اشاره به ارزش و اهمیت بصیرت اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند کسانی می‌توانند علمدار دین باشند که اهل بصیرت و هزینه کردن در راه دین هستند و مواضع حق را بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از عید فطر تاکنون ۸۰ بار واژه نفوذ را مطرح کردند، بعضی از واژه نفوذ می‌ترسند و تا می‌گوییم نفوذ، می‌گویند استفاده ابزاری می‌شود و بعضی هم از این‌که بحث نفوذ باز شود هراس دارند، اما آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

وی با بیان این‌که «نفوذ سیاسی، اقتصادی و بدتر از آن نفوذ فرهنگی وجود دارد»، خاطرنشان کرد: هر جریانی که در پی کاستن نفرت مردم نسبت به آمریکا باشد نفوذی است.

خاتمی با بیان این‌که «برخی در مقالات و روزنامه‌ها قصد بزک کردن چهره آمریکا را دارند و می‌خواهند آن را کشور طالب صلح و دمکرات جلوه دهند در حالی که سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، اسلام را مدافع تروریسم عنوان کرده است»، گفت: هر جریانی هم که بخواهد دینداری مردم را کم کند مانند برگزاری کنسرت‌های موسیقی، جریان نفوذ است، نباید بیت‌المال خرج کنسرت‌های غفلت‌آور از خدا شود.

وی ادامه داد: جریانی که بخواهد مردم را از شعار مرگ بر آمریکا خسته کند، جریان نفوذ آمریکایی است، مردم همان طور که نماز می‌خوانند و آن را بر خود واجب می‌دانند، از جهاد و شعار مرگ بر آمریکا خسته نمی‌شوند.

وی با اشاره به این‌که «جریانی که تطهیر حکومت دین‌ستیز، اخلاق‌ستیز و استقلال‌ستیز پهلوی را بخواهد ایجاد کند، جریان نفوذ است»، اظهار کرد: سیاه‌نمایی علیه مجموعه نظام نیز نوعی نفوذ است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان شکستن حرمت ولایت و عظمت این جایگاه را نیز نوعی نفوذ برشمرد و در ادامه وحدت را خواسته امام راحل دانست و گفت: امام راحل هزاران بار این واژه را تکرار و بر وحدت مردم و مسئولان تأکید کردند.

وی با بیان این‌که «باید بر محورهای مورد قبول همه ملت که قانون اساسی، ولایت‌فقیه و خط امام به تفسیر مقام معظم رهبری است، چنگ بزنیم» خاطر‌نشان کرد: امروز از خط امام راحل تفسیرهای انحرافی می‌شود، تفسیری که مقام معظم رهبری از خط امام راحل دارند درست است.

وی عملکرد قانونمدارانه را امری مهم و در راستای حفظ نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: در انتخابات مجریان، ناظران و … باید قانونمدارانه عمل کنند و هر نوع تخلفی را با برخورد قانونی پاسخ دهند.

این عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان حضور دینمدارانه مردم در صحنه‌ها را از عناصر مهم حفظ نظام و انقلاب اسلامی خواند و افزود: نماز جمعه، انتخابات، راهپیمایی‌ها و … محل حضور مردم است، هر رأی‌ که مردم می‌دهند رأی به نظام جمهوری اسلامی است و باید به وظیفه شرعی عمل و اصلح را انتخاب کنیم.

وی با بیان این‌که «کسانی که وعده‌های دروغ می‌دهند و بعد نمی‌توانند به آن عمل کنند و گردن دولت می‌اندازند دور از منطق عمل می‌کنند» تأکید کرد: تخریب و مدیون کردن نظام و همپیمان شدن با ضد انقلاب نباید در انتخابات وجود داشته باشد. حضور دینمدارانه در انتخابات به این معناست که مجریان چیزی غیر قانون نبینند؛ نه حزب، نه جناح و نه روابط عاطفی برای‌شان معنا نداشته باشد.

tel final1

Share